ג(ב)ינה לי חביבה

חג שבועות הוא החג הכי לבן שיש, מגבינות ועד בגדי החג. שבועות הוא חג בו אנו יוצאים לחופשה וחונכים את הבריכה בפעם הראשונה לעונה. לכבוד החג, מערכת וויקנד ממליצה על כמה צימרים המכינים את הגבינות בעצמם.חופשה תוצרת בית.

writer
דנה נמדר צילום: רועי חן לחוות נחל הרועה תאריך פרסום: 12/05/2010

זה בכלל לא משנה מה אנחנו אוהבים לאכול, בחג השבועות כולנו אוכלים מטעמים שעיקרן ממוצרי חלב והמון גבינות. וזה טעים, אוי כמה שזה טעים. חג שבועות הוא גם חג המים, בו כל הבריכות פותחות את עונת הרחצה בהפנינג צבעוני וחגיגי.
חג שבועות הוא חג בו אנחנו תמיד מוסיפים לו עוד יום חופש כדי שנוכל לצאת לחופשה של כמה ימים בצימר או בבית מלון.
לכבוד החג הכי לבן וחגיגי, מערכת וויקנד מציגה את מיטב הצימרים שמכינים בעצמם גבינות, מגדלים ירקות אורגנים ועוד שפע של תנובות תוצרת בית.

חוות נחל הרועה בנגב

צימרים "חוות נחל הרועה"  הוקמה בשנת  2004 ע"י  הזוג יערה ואבי סרגוסטי  הצימרים נמצאים בלב הנגב, באזור שקט  ומבודד הצופה אל נוף מדברי מדהים.
במחלבה של אבי ויערה מייצרים מבחר גבינות משובחות כמו : גבינה צפתית,בולגרית, לבנה, גבינות עובש שונות וכמובן מכינים במקום מעדן יוגורט מגבינת עיזים. המגיעים לאזור או לאלו המגיעים במיוחד רצוי ליצור קשר מראש ולתאם הגעה.
בנוסף, ניתן להגיע למקום ולערוך בו סיור המתאים לכל המשפחה. בחוות נחל הרועה נמצאים שני צימרים מפנקים המתאימים לחופשה רומנטית לאוהבי המדבר.

בית שלום- מלון בוטיק במטולה

"בית שלום" הוא מלון בוטיק ייחודי שנבנה בחצר עתיקה בת למעלה ממאה שנים ברחובותיה המרכזיים של מטולה. בית שלום הוא מלון בוטיק המשלב עיצוב חדש ומודרני ובתי אבן עתיקים. מלון בוטיק בית שלום הוא מלון המתאים לאירוח זוגות בלבד היכולים ליהנות מהשקט והשלווה המקומית. בבית שלום מסעדה בסגנון חלבית – צמחונית, וכל התפריט בה מבוסס על מאכלים כפריים שהיו נהוגים על שולחנם של ראשוני האיכרים במטולה.
מבין המנות ניתן למצוא מגוון של ארוחות דגים, פסטות מתוצרת עצמית, ארוחות גבינה ויין, מרקים וסלטים המוגשים עם לחמים כפריים או לחמניות מאפה בית. אפילו החלב שיווגש לכם עם הקפה הוא מחליבת הבוקר המקומית.

בקתות בוקר טוב – שדמות דבורה

מול הר תבור ונופי האזור המקסימים ממוקמים להם  צימרים "בקתות בוקר טוב ". צימרים רומנטיים לזוגות בלבד. בבקתות בוקר טוב מוגשות ארוחות בוקר כפריות, עשירות וריחניות הנעשות בהרבה אהבה במטבח הביתי של המשפחה. כל הגבינות הן מתוצרת ביתית ואפילו תמצאו שם יוגורט מחלב טרי. בנוסף המשפחה מכינה מרקחות מתוקות, שמן זית מתנובת הבוסתנים ואופה במקום לחמים ופוקצ'ות שנאפים מידי בוקר. לבקתות בוקר טוב ניתן להגיע לאכול ארוחות בוקר בלבד ללא לינה (בתאום מראש בלבד)

ירוק עז  - אילניה

ירוק עז הוא חאן אירוח המתוכנן על פי עקרונות אקולוגים (פרמקלצ'ר). בירוק עז יש חווה משפתית עם דיר עזים, מחלבת בוטיק וחנות לממכר התוצרת המקומית. בחצר החווה שפע של ירקות אורגניים, עצי פרי והמון אלמנטים נוספים המדגימים את אורך החיים בר קיימא המעודד לחסכון באנרגיה ובמשאבים.
חוות ירוק עז מהווה מקום פעילות קסום לכל הגילאים לביקורי יחידים, משפחות וקבוצות למגוון רחב של פעילויות וסדנאות המותאמות למבקרים. בירוק עז מבני האירוח שלנו (כיפות גיאודזיות) בו ניתן ללון וליהנות מחופשה קצת אחרת.

חמדתיה - אילניה
בחמדתיה- אירוח בבית איכרים ישנם צימרים אקולוגים יחודיים שהם למעשה תוצאה של שיחזור קפדני ושימור מסור של מבני אבן  מראשית המאה הקודמת. האירוח בחמדתיה מתאים לזוגות וגם למשפחות עם ילדים.
בחמדתיה מוגשות ארוחות עשירות הכוללות גבינות עיזים המיוצרות במקום, ריבות מפירות הבוסתן המקומי, מאפים מקמח מלא ירקות, עשבי תיבול וגבינות, מבחר סלטים טריים  מירקות הגינה. היתרון במיקום של חמדתיה הוא שהמקום מהווה נקודת יציאה מרכזית לטיולים רגליים, טיולי אופניים או טיולים עם  הרכב.

 

מקומות לינה ובילוי באיזור

אולי יעניין אתכם גם

מדורים