להתבודד ביחד

לא חייבים להיות לבד כדי להתבודד, אפשר ואפילו מומלץ לעשות את זה ביחד. לצאת יחד לחופשה במקום מרוחק ולהתנתק לכמה ימים משגרת החיים. מערכת וויקנד ריכזה עבורכם כמה מקומות בהם תמצאו הרבה שקט

writer
מאיה כץ צילום:חאן דרך הבשמים תאריך פרסום: 20/05/2010

מחפשים מקום מבודד אבל לא להיות שם לבד? רוצים שקט ומרחב גדול ופנוי לחלוק אותו עם חברים ומשפחה? חאן אירוח זו התשובה! מערכת "וויקנד" ריכזה בעבורכם כמה מקומות מומלצים
להתבודד זה לא תמיד להיות לבד. להתבודד בשבילי זה לשכוח קצת את שגרת היום יום, לנוח במקום מרוחק, נטול רעשי עיר וכביש סואן. לבהות יום שלם בנוף פתוח. להרגיש בטבע. בשנים האחרונות קמו אתרים רבים שמנסים להעניק לאורחיהם חוויה דומה למתואר. קבלו רשימה חלקית של חוות בודדים, חאן ומאהלי אירוח.  מאהלי האירוח מתאימים בדרך כלל למשפחה המורחבת או לקבוצה של חברים שרוצה לברוח אל השקט, ביחד.

ירוק עז

ירוק עז הינו חאן אירוח בתוך חווה הנמצאת באילנייה שבגליל התחתון. הנציג הצפוני היחידי של רשימה זו. החווה מבוססת על עקרונות הפרמקלצ'ר- חקלאות בת קיימא. בשטח החווה דיר עיזים, עצי פרי, ירקות אורגנים ואלמנטים נוספים המנסים להדגים שאפשר לחיות אחרת. מבני האירוח הם כיפות גיאודזיות וניתן גם להקים אוהלים משלכם. בעלי החאן ישמחו לחשוף אותכם לאורח חיים ייחודי זה ולשלבכם בחיי החווה.

חאן שקדי

הנוף שבמושב נאות הכיכר שדרומית לים המלח משכר קלות: נוף חווארים רך ועגלגל משובץ במטעי תמרים גדולים ומרשימים וברקע הרי אדום הנישאים. בתוך תפאורה כזו מתבקש ללון בצניעות ובפשטות כמו שמציעים לכם בחאן שקדי. במקום אוהלים מרווחים ונעימים המותאמים לאירוח של עד 15 איש, בתוכם מחצלות ומזרונים לרוב. אם תישבו מאוד בקסמי החאן תוכלו לבחור אפילו להתחתן שם.

חוות מתנת מדבר

חוות הבודדים "מתנת מדבר" שבסמוך לצומת טללים מיועדת למי שרוצה להתבודד בסטייל. במקום צימרים משפחתיים מעוצבים למשעי ומותאמים לשקט המדברי ולאור השמש החודרת אליהם מכל פינה. ניתן להתארח גם במאהל אירוח מואר ורחב ידיים. בחווה מתקיימים סיורים לשטחי החקלאות הייחודיים של החווה ומפגש עם בעלי החווה שבחרו להתבודד באמת ולכל החיים. בהזמנה מראש תוכלו ליהנות ממעדני החווה במסעדה הממוקמת אל מול נוף מדבר קסום.

חאן דרך הבשמים

בחאן "דרך הבשמים" שבסמוך למושב צופר תיחשפו לתרבות האירוח והשיירות שהייתה מקובלת בתקופה בה ישבו באזור הנבטים. החאן פונה לנוף מדברי רחב ידיים. הלינה היא באוהלים גדולים או בחושות קטנות יותר למחפשים פרטיות. בתחומי החאן פעילויות רבות הכוללות טיולי חמורים או גמלים, בריכות מים חמות, סדנאות לילדים, השכרת אופניים ופינת חי.

ימי מדבר

הכפר האקולוגי "ימי מדבר" שבסמוך למושב צופר שבערבה הוא מקום מיוחד באמת. אין כאן לא טלוויזיה ולא ג'קוזי והכפר כולו זועק (או שמא לוחש..) פשטות, שקט ומדבר. במקום בקתות אירוח בנויות מבוץ ובתוכן שירותי קומפוסט. מלבד הבקתות, המרוחקות זו מזו ומאפשרות מרחב אינטימי ופרטי, יש במקום חאן מרכזי עם זולות לישיבה שיאפשר לכם לפגוש את שאר האורחים, מטבח מאובזר שיאפשר לכם לבשל לעצמכם, משחקים לילדים וספרים. בשטח האתר בריכת שכשוך לקטנים ובריכת בוץ למבוגרים אמיצים.

חאן ספינת המדבר

חווית האירוח בסופו של דבר מתחילה ונגמרת במי שמארח אותך. פרצוף חמוץ לא יישכח גם בצימר המפואר ביותר ובאופן דומה מארח לבבי יותיר חוויה טובה גם באוהל פשוט. בואו נודה, אין שני ללב הבדואי ולמצוות האירוח החם והלבבי שטבועה באנשים הללו במשך דורות. חאן "ספינת המדבר" ששוכן בסמוך לפארק גולדה מנוהל על ידי פארחאן, בדואי שמשמר את מסורת האירוח דרך תיירות. במקום אוהל בדואי מרווח ובונגלוס קטנים יותר בסגנון סיני. בנוסף ניתן לערוך באזור סיורי גמלים ולבלות בחאפלה בדואית כמיטב המסורת.

אולי יעניין אתכם גם

מדורים