המון חרמון - טיולי פריחה בחרמון

החל מיום שבת הקרוב ולמשך כל חודשי הקיץ מתקיימים בחרמון סיורים מודרכים בכל אחד מימות השבוע. ביקור בחרמון בתקופה זו יזמן לכם חוויה של שקט, מזג אוויר נפלא, פריחה ייחודית ונוף מרהיב.

writer
מאיה כץ תאריך פרסום: 20/05/2010

הדרך לחרמון ציורית ומתפתלת. מטעי דובדבנים הולכים ומבשילים, טרסות חקלאיות, נופי גולן ועמק. כמאמר הקלישאה, שבמקרה של החרמון היא כל כך נכונה, הדרך חשובה לא פחות מן המטרה. כמעט כל מי שאני מספרת לו שאני מדריכה בחרמון בקיץ, מרים גבה ותמהה- "הלא, אין טיפה של שלג- אז מה לעזאזל יש לחפש בחרמון?" אז אולי תתפלאו לשמוע, אך החרמון, לדעתי, הוא אחד המקומות האטרקטיביים ביותר לביקור דווקא בקיץ. אז בואו ונצא לדרך, רק אל תשכחו שלא משנה כמה חם בעמק, בכל שלב בקיץ כדאי להצטייד בבגד חם ויאללה לדרך.

בגלל הפריחה

בזמן שבכל מקום אחר, ארצנו הולכת ומצהיבה והפריחה נותרה רק כזיכרון רחוק וכמיהה לאביב הבא, האביב של החרמון נמצא בשיאו ממש בימים אלו. עונת האביב קצרה, מרוכזת ומדהימה. השלגים כמובן הפשירו ולפני שהקרקע מתייבשת לחלוטין מתכסה ההר בפריחה מרהיבה. בחרמון פריחה ייחודית שלא תמצאו בשום מקום אחר בארץ, מיני פרחים רבים שקרובי משפחתם נמצאים בהרי טורקיה ואיראן, פורחים בצבעוניות ובעדינות מקסימה. אל תטרחו לזכור את השמות, במילא לא תפגשו בהם במקום אחר בארץ, אך בואו להתרשם מהצבעים ומהצורה הייחודית וגם מהפרפרים הרבים שפוקדים את החרמון בעונת הפריחה.

בגלל הנוף

ביקור בחרמון בקיץ יספק עבורכם חווית נוף נהדרת. הנוף מגוון למדי. כבר בתחילת הסיור, תזכו לתצפית מרהיבה אל עבר עמק החולה, הרי המירון והרי הלבנון. בהמשך, תזכו לראות את פסגתו הגבוהה ביותר של החרמון המתנשאת לגובה של 2814 מטר. התצפית האטרקטיבית ביותר שמהווה למעשה את סוף הסיור היא תצפית "גבעות הקרב". מנקודה זו תבינו היטב מדוע כונה החרמון בסוף מלחמת יום הכיפורים בתור "העיניים של המדינה". למרגלותיכם תיפרש רמת הגולן במלוא עוצמתה, חלקים נרחבים בסוריה ואפילו הכינרת בראות טובה. כאן תשמעו את סיפור הקרב על החרמון- הלחימה הקשה והעיקשת של חיילי גולני במלחמת יום הכיפורים.

בגלל מזג האוויר

אין ספק שהחרמון הוא הנקודה הנעימה ביותר בארץ בימות קיץ חמים. בכל שעה ביום תקבל את פניכם רוח קרירה ומזמינה. בימים קצת יותר קרירים אני לוקחת עימי מעיל פליס ואפילו כובע.

אז איך זה מתנהל?

החל מיום שבת הקרוב ולמשך חודשי הקיץ- סוף מאי, יוני, יולי ואוגוסט מתקיימים בחרמון בכל יום סיורים מודרכים על ידי מדריכי רשות הטבע והגנים. בכל יום מתקיימים שני סיורים בשעות 11:00 ו- 13:00, משך כל סיור כשעה וחצי. כדי להגיע לנקודת המפגש של הסיור עליכם לעלות ברכבל. הנסיעה ברכבל מהווה חוויה בפני עצמה- נוף מרהיב, קרירות לעיתים מוגזמת ונסיעה איטית על גבול המדיטטיבית. הסיורים הם ללא תשלום, למעט תשלום על העלייה ברכבל. מומלץ להגיע במועדי הסיורים מכיוון שברוב המקרים החיילים שבמחסום לא יאפשרו לכם לעבור אותו שלא במסגרת סיור מודרך. הסיורים יוצאים מהרכבל העליון ועל כן יש להגיע לאתר כחצי שעה לפני תחילת הסיור.
באזור החרמון צימרים רבים בהם תוכלו ללון בלילה ולנצל את היום שלמחרת לטיולים נוספים באזור או לנוח כמובן, אתם בחופשה, אל תשכחו.

מקומות לינה ובילוי באיזור

אולי יעניין אתכם גם

מדורים