מסיבת גן - הגן הבוטאני

הגן הבוטאני בירושלים פותח את עונת הקיץ בשלל ארועים ומסיבות יין, הארועים יתקיימו בין התאריכים 25.5 ועד 11.6 במסגרת פסטיבל ישראל. גם אם כבר הייתם, ממש כדאי להגיע שוב.

writer
יפעה מבטח צילום: אבי הזאב תאריך פרסום: 26/05/2010

אמרו לכם שמסיבת גן יש רק אחת? שיקרו. יש לפחות שלוש שאני יודעת מהן, ושלושתן יתקיימו בלא אחר מאשר הגן הבוטאני בירושלים. זוהי פינת חמד שהצליחה באורח פלא להיות נסתרת מעיני הציבור במשך תקופה ארוכה. בגן הנמצא סמוך לקמפוס גבעת רם של האוניברסיטה העברית, דרים בשכנות צמחים מכל רחבי הגלובוס, החל מצמחים טרופיים טורפים ועד לצמחי מדבר ענווים המסתפקים בכמות מים שתעשה את משרד החקלאות גאה.
במסגרת פסטיבל ישראל הקרוב, שיערך בין התאריכים 25.5 – 11.6 ברחבי העיר ירושלים, הגן הבוטאני יהווה את אחד המוקדים והאטרקציות. צפויים להתרחש בו שלושה אירועי הפנינג רבי משתתפים שגם הם, כמו הצמחים במתחם הגן, באים ממסורות ששורשיהן במקומות שונים בעולם. בכל אחד מהאירועים יפגשו באי הגן החיים באווירה ססגונית שתצבע את פניו של הגן בצבעים שונים לחלוטין. ואתם, נותר לכם רק להגיע אל אחת ממסיבות הגן המופלאות ולהפליג אל מחוזות רחוקים שפותחים את הראש והלב. תודו שזוהי דרך נפלאה לקבל את הקיץ שדוהר אלינו בצעדי ענק.

שייקספיר מתחת לכוכבים

בחו"ל זו כבר מסורת רבת שנים. רבים ממחזותיו המתקתקים של שייקספיר כמו "מהומה רבה על לא דבר", "חלום ליל קיץ" או "כטוב בעינכם" מוצאים את עצמם מוצגים מידי שנה בלילות הקיץ החמים בתיאטראות פתוחים תחת כיפת השמיים. האווירה הטבעית הולמת את סגנון המחזות וחשוב מחזירה אותם לחיק הקהל הרחב בדיוק כפי שיועדו להיות כאשר נכתבו במאה ה16.
אז מה שטוב לבירות העולם ודאי טוב גם לנו בירושלים, העיר ואם וסבתא בישראל. המופע השייקספירי "מלחמת המינים" שיועלה בימים שלישי ורביעי ה1-2 ביוני ע"י תיאטרון שקספירושלים יהווה למעשה את "המיטב" שבסצנות השייקספריות. יכללו בתוכו קטעים מ"חלום ליל קיץ", "אילוף הסוררת", "כטוב בעיניכם", "הלילה ה-12" ועוד ועוד. המופע יחל החל מ18:00 בערב ויגרור אותנו אל רומנטיקה ומאבקי כוח על רקע השקיעה האודמת והגן המלבלב.  שורה תחתונה – בימים שלישי-רביעי ה1-2.6.10 החל מ18:00 תוכלו להתאהב בשייקספיר במופע תחת כיפת השמיים ולהרגיש כאנגלים למהדרין, מלאי קלאסה וחן.

צלילים צלולים כיין

באירוע הבא משתלבים להם בצורה הרמונית ומופלאה שניים ממנעמי החיים שמקורותיהם בקצוות שונים של העולם: היין המגיע מן המסורת האירופית והג'אז שנולד בדרום ארצות הברית. שני תחומים מתוחכמים לכאורה אך שבסיכומו של דבר מטרתם היא אחת – לגרום לשמחה או, אם תרצו, לשחרר את הנשמה. את היין יספקו היקבים הרבים שפועלים בתחומי אזור יהודה מהם מסחריים יותר ומהם יקבי בוטיק אקסקלוסיביים. כל אחד יציע את מרכולתו וכמובן טעימות הכלולות כולן במחיר הכניסה ההתחלתי שעומד על שישים שקלים בלבד.
בין לבין עמדות היקבים תנגנה להקות ג'אז את שירם השמח או המהורהר שיהווה בודאי מוזיקת רקע מופלאה לדוק החמימות שיטיל היין המוחכם. תוסיפו לזה את האוויר הצלול , הפרחים והאגם שבגן ותקבלו תענוג של ליל קיץ שחודר כמו יין לדם.
שורה תחתונה – ביום חמישי ה3.6.10 החל מ19:00 תוכלו לשמח את לבבכם ואוזניכם ביין משובח לצלילי מוזיקת ג'אז מעולה ולהרגיש כבאירוע חצר ביקב איטלקי מפואר.

יום שישי את יודעת

לאחר שביליתם בתרבותיות החל מאמצע השבוע כאשר יגיע יום שישי של השבוע יגיע הזמן לפרוק קצת עול, ואיזו דרך יותר טובה להתפרע מאשר במסיבת צהריים מטורפת. הפעם הפורמט מיובא היישר מהולנד, ארץ הצבעונים העדינים. אין ספק שאומת הפרחים מתחברת מאוד לתפאורת הגן הבוטני אולם אין ספק כי את הווייב של המסיבות מאמסטרדם פחות נהוג לראות במחוזותינו במיוחד לא בגנים מדעיים מחקריים. את המסיבה יפתחו להקת oh no !, להקת ג'אז הולנדית, שהופיעה בפסטיבלי ג'אז רבים בעולם וידועה בשירה המיוחדים והמרקידים. הופעתם תכלול גם צעדה ברחבי הגן ומיד לאחריה תחל מסיבה כתומה כמיטב המסורת עם פריט פטאט, פנקייקים, בירה וכמובן המון מוזיקה טובה. שורה תחתונה -  ביום שישי ה4.6.10 החל מ11:00  תוכלו להרקיד את עצמכם אל עבר הסופשבוע בסטייל הולנדי ולהרגיש כאילו אתם כאחרוני החוגגים הבוהמיינים באמסטרדם המשוחררת.
 

 

אולי יעניין אתכם גם

מדורים