חמישה טיולים, חמש דקות מת"א

לא צריך לתכנן מראש, לא צריך לנסוע רחוק ואין צורך לארוז חצי בית. מערכת וויקנד ממליצה לכם על חמישה מסלולי טיול במרחק נסיעה של כמה דקות מתל אביב. אז לאן אתם נוסעים בשבת?

writer
מאיה כץ תאריך פרסום: 02/06/2010

לא חייבים להרחיק צפונה או דרומה בשביל לטייל. ממש ליד הבית מחכים לכם אתרי טיול שיחשפו אתכם לטבע, להיסטוריה ולארכיאולוגיה שארצנו התברכה בהם. אז לכל אלה שגרים במרכז הארץ, המלצות על חמישה מסלולי טיול במרכז.

אל מקורות הירקון

נחל הירקון בעברו היה נחל פתלתל ושופע במים. הזמן, התיעוש וההתיישבות העירונית עשו את שלהם: מי הנחל נשאבים ברובם על ידי מקורות, מי ביוב הוזרמו לנחל ומבני מגורים ותעשייה החליפו את נופי הנחל הטבעיים. זכר ליופי הזה ניתן עדיין לפגוש בגן הלאומי "מקורות הירקון". שני מסלולים מעגליים של שעה או שעתיים יוליכו אותכם בינות צמחיית נחלים מרהיבה, ציפורי מים, נוטריות ודגים. מומלץ להגיע בעונה זו אל בריכת הנופרים ולחזות בפריחת הנופר הצהובה והמרשימה. ניתן להמשיך במסלול עד לתל אפק המהווה את חלקו השני של הגן הלאומי. סיכוי טוב שהביקור הזה ישכיח מכם מעט את המולת המרכז ויכניס בכם שקט ושלווה.
נקודת התחלה וסיום: פארק מקורות הירקון, פניה מערבה על כביש 40, בין צומת סגולה למחלף ירקונים. משך הטיול: בין שעה לשעתיים.

נמה יפו

אין כמו יפו בלילות... אבניה העתיקות של יפו ידעו תקופות היסטוריות רבות. צלבנים, פניקים, מוסלמים, נפוליון ונוספים צעדו ברחובותיה ההומים. הרוח הקרירה בלילה, השקט והרחובות הריקים ייטיבו לחבר אותכם לקלאסיקה של יפו. מומלץ להתחיל את הסיור בכיכר השעון ולהמשיך בסמטאות השונות דרך גן הפסגה, החמאם העתיק וכנסיית סנט פטרוס. נמל יפו יחתום את סיורכם הלילי שם תוכלו ליהנות מאיזו בירה קרה או כוס קפה אל מול הים. נקודת התחלה וסיום: כיכר השעון. משך הסיור: תלוי בכם...

מבצר אפולוניה

איזור החוף מאז ומעולם משך אליו מתיישבים רבים. הים היווה פתח חשוב לקשר עם העולם, למסחר ולהתעשרות. בשטחי הגן הלאומי תוכלו לפגוש בשרידים מתקופות היסטוריות שונות שהמרשים מביניהם הוא המבצר הצלבני הנמצא במעלה התל. במתם המבצר ניתן עדיין לפגוש בסימנים ללחימה העיקשת של שני הצדדים, עד לכיבוש המבצר על ידי הממלוכים. ניתן לעלות ישירות למבצר או להגיע אליו במסלול היקפי דרך שרידים מתקופות נוספות. בימי שישי בשקיעה, נערכות באתר הופעות מוסיקליות שונות.
נקודת התחלה וסיום: חניון הגן הלאומי, סמוך להרצליה פיתוח. משך המסלול: בין שעתיים לשלוש.

"החווה" בגני יהושע

בלב תל אביב, בתוך גני יהושע, הוקם פרויקט "החווה" אשר אוצר בתוכו 70 דונם של טבע ייחודי בלב העיר. בכל יום שבת פותחת החווה את שעריה למגוון סיורים ופעילויות המשתנות בכל עונה. בשבתות הקרובות ניתן ליהנות מקטיף חמניות ומסיור מהנה בתוך מבוך פיקוסים. בנוסף, תוכלו להשתעשע בארגז חול ענק ופינת חי. נקודת התחלה וסיום: חניון החווה, הגעה דרך רחוב רוקח, בית 74.

מקווה ישראל

בית הספר החקלאי "מקווה ישראל" הוקם בשנת 1870, מאז ועד היום חונכו בו דורות של תלמידים על ערכי הציונות ועבודת הכפיים. האתר היפיפה מהווה אי של שלווה ויופי בתוך גוש דן. בית הספר מקפיד לשמור ולטפח גנים, שטחים חקלאיים ומבנים רבי ערך מבחינה היסטורית ואדריכלית. אתרים מרשימים במיוחד הם הגן הבוטני שהוקם לפני כ- 80 שנה, מרתפי היקב ושער ירושלים שבסמוך לו נפגש הרצל עם קיסר גרמניה. משך הסיור: כשעתיים.

 

אולי יעניין אתכם גם

מדורים