לאן נטייל בסופ"ש

עוד סופ"ש מתקרב והחזאים הבטיחו שהשרב ישבר. נכון שלעיתים הם טועים, אך הפעם זה נראה מבטיח ומזג האויר משנה כיוון ורוח ים נעימה מחליפה את רוחות החום. למתכננים טיול בשבת הנה כמה המלצות.

writer
יפעה מבטח תאריך פרסום: 02/06/2010

הימים חמימים ונעימים, חופשות הקיץ מתקרבות, מצב הרוח עולה ואלו שלוש סיבות מספיק טובות ולצאת ולבלות בחוץ גם בשבוע הקרוב. כדרכנו בקודש אנחנו מביאים בפניכם מספר אפשרויות מן המגוון הרחב של פעילויות שמציעה לכם החברה להגנת הטבע לסוף השבוע הקרוב. כולן מיוחדות, מתאימות לעונה, פותחות את הראש והלב ומחברות לכיף וההנאה שבטבע.
רק לבחור, להזמין ולצאת ליהנות מכל מה שקורה בחוץ.

צבים בזרם

סיפורו של נחל שורק הוא דוגמא לחשיבות של מאבק הציבור בנושאי סביבה. הנחל ששימש שנים כצינור ניקוז מי השפכים של אזור ירושלים זכה רק בשנים האחרונות לעבודות שיקום וטיהור מאסיביות שבעקבותיהן מתאפשרים גם סיורים מהסוג הבא – יום שישי אחר הצהריים משפחות עם ילדים מוזמנות ללכת לאורך חלקו המשוקם של נחל שורק בניחותא. בין הדברים הנפלאים שמאפשרת לנו סביבת הנחל לאחר שיקומו הם צפייה בצבי ביצה , התגלגלות פרועה בדיונות הסמוכות וצפייה בשמש המאדימה ושוקעת בצבעים מרהיבים מעל רכסי הכורכר. לאחר הנאה מהשמורה הנהדרת שכמובן  תוכלו באמת לקבל את השבת כהלכתה בליווי קומזיץ, שירה ובישולי שדה. הסיור הוא בכוניות פרטיות וכרוך בתשלום
מתי? שישי ה 4.6 אחר הצהריים , איפה? שמורת נחל שורק שבהרי ירושלים לפרטים נוספים: החברה להגנת הטבע  03-6388688    

על אריות ושומרים 

בכפר גלעדי המשפט הרווח הוא "לא מדברים על זה" ככה זה כשאתה חי בישוב שמורשתו היא מורשת "השומר", בין ארגון המחתרתיים הראשונים בציונות. אולם קצת למעלה ממאה שנה לאחר ההקמה אולי הגיע הזמן לשבור שתיקה? בחברה להגנת הטבע מאמינים בכך ויותר ומזמינים אתכם לטיול מיוחד לבני 18 ומעלה בהדרכת גילי חסקין שיספר את סיפורו של הארגון.
תתהלכו בין בתי האבן שומרי הסוד של  מטולה וכפר גלעדי, ותתחקו אחר סיפורם של ישראל ומניה שוחט, ישראל גלעדי וחברים אחרים. כמובן שלא ניתן יהיה להימנע מלדון קצת במיתוסים של תל-חי וטרומפלדור עימה ואולי אף אפשר יהיה להגיע מה באמת נאמר שם רגעים לפני שטרומפלדור קיפח את חייו. ולבסוף תזכו גם לרדת אל הסוד השמור ביותר, סליק הנשק של כפר גלעדי ולאחריו להתענג נצפה אל נופי אצבע הגליל והחרמון הקוסמים כתמיד.הסיור הוא באוטובוס וכרוך בתשלום 
מתי? יום שישי ה4.6. איפה? מטולה וכפר גלעדי שבאצבע הגליל לפרטים נוספים: החברה להגנת הטבע  03-6388688    

כוכבים בחוץ

אם אתם נכונים להרפתקה מרגשת של ממש למה לא תארזו את עצמכם והמשפחה למהלך כל סוף השבוע וסעו לכם לנגב. מה יש בנגב אתם שואלים? לא מעט בכלל. יש גמלים, דיונות, נחלים עם אבנים צבעוניות ,צימרים למי שירצה להישאר לישון ובעיקר המון המון כוכבים דווקא מהסוג שכן רואים בשמיים.
הכוכבים הנשקפים בצלילות מדהימה בשמי הלילה של הנגב, טומנים בחובם עולם שהוא מילולית אין סופי, ומן המעט שאנחנו יודעים אודותיו מרתק ביותר.זאת בדיוק הסיבה שהחברה להגנת הטבע בחרה לייחד טיול המתמשך לאורך סוף שבוע שלם ומוקדש כולו לאסטרונומיה במרחבי הר הנגב. בתכנון - שקיעה המדברית מהר גמל ולאחריה תצפיות ליליות באמצעות טלסקופים משוכללים במאדים ובשבתאי, הסבר אודות התופעה המרתקת של התקרבותם של צדק ואורנוס והרצאות ואגדות מסביב למדורה. במהלך הימים ינוצל הזמן לסיור בשרידיה של העיר הנבטית שבטה.
הטיול הוא באמצעות מכוניות פרטיות בתשלום והתשלום עליו כולל לינה וארוחת בוקר.  מתי? שישי – שבת ה4-5.6.10  איפה? אזור הר הנגב לפרטים נוספים:החברה להגנת הטבע  03-6388688    

הרוח בערבי הנחל

ולא נשכח שלפעמים הטבע הוא ממש במרחק נגיעה, יושב פסיעה או שתיים מהעיר הסואנת מוכן לספק השראה לכל מי שבא לו לברוח מעט מהבטון. לכבוד שבוע הקריאה תוכלו אפילו לתת לילדכם קצת הדרכה בנוגע לקבלת השראה מהטבע וכל זאת באמצעות הצטרפות לסדנה שתתקיים בחורשת "ראש ציפור" בפארק הירקון. 
מנחת הסדנה מירי לשם-פלאי, סופרת ומאיירת ספרי ילדים תיתן לילדכם תמיכה בצעדים ראשונים (או אולי מתקדמים יותר) בעולם היצירתיות והדמיון של כתיבה ואיור עבור ילדים, וכל זאת תוך קבלת השראה מהטבע הפועם מסביב. בסוף הפעילות מובטח לכל ילד ספר מפרי עטו. הסדנה כולה ה

אולי יעניין אתכם גם

מדורים