חופשה זולה - חסכון של חופשה לנשמה

כולנו מתכננים לצאת בקיץ לחופשה, אבל לא לכולנו יש תקציב המתאים לפנטזיה. מערכת וויקנד ממליצה לכם על כמה דברים קטנים שיכולים לעזור לחופשה שלכם להיות פחות יקרה

writer
יפעה מבטח צילום:נסים שרון תאריך פרסום: 03/06/2010

הקיץ מתקרב, החום עולה, הילדים מתחילים להשמיע את הפנטזיות שלהם על החופש הגדול ואילו אתם בוחנים את חשבון הבנק בדאגה. עובדה ידועה היא כבר כי על מנת לעבור את החופש הגדול הורים צריכים כל פעם מחדש לשבור את שיאי היצירתיות שלהם, וכן, גם את שיאי ההוצאות. קייטנות לסוגיהן, סרטים והצגות או סתם בילויים בקניון גובים את מחירם הנפשי והכלכלי שמותיר אתכם עם שתי אמיתות ברורות: אתם חייבים לצאת לחופשה ולאפשר קצת זמן לעצמכם ואתם חייבים שזה יהיה בזול.
נשמע כמו אוקסימורון? נא להירגע. חופשה זולה כבר אינו צירוף מופרך בישראל של היום. בשורות הבאות ננסה לתת לכם כמה כיוונים להוזלת עלויות שבעזרתן, בצירוף קצת מחשבה ותמרון תוכלו גם אתם לאפשר לעצמכם את החופשה הקיצית ואולי אף להישאר עם קצת עודף לבייביסיטר.

ברגע האחרון

ראשית כל שם המשחק הוא דילים: אחד פלוס אחד, קח אחד והשני חצי חינם או קנה אצבע וקבל את כל היד בתוספת של 20% על חשבון הבית. כל אותם מבצעים הידועים לשמצה מהסופרמקטים קיימים גם בעולם החופשות. למעשה אתם יכולים לקבל חופשה בסטנדרט מאוד גבוה ובדיל מצוין כל עוד תזמינו אותה ברגע האחרון.
סמכו על זה שבדיוק כאשר אתם תרצו לצאת לחופשה יהיו צימר אחד, שניים, עשרים, שבדיוק יתקעו ללא הזמנה וירצו מאוד למלא את החלל שנותר ועל כן יציעו דיל ממש שווה שאתם, כמובן, תשמחו לקבל.
בנוסף, אתם יכולים לעקוב ולהתעדכן בכל שבוע מיהם צימרים ברגע האחרון שמציעים למהירי החלטה להגיע לחופשה במחירים אטרקטיבים. מלבד דיל מצוין אתם מקבלים גם חופשה ספונטני ומפתיעה דבר שרק תורם לרמות הריגוש והכיף. וטיפ קטן נוסף לחיסכון – תמיד כדאי כמובן להזמין באמצע השבוע אז המחירים זולים באופן ניכר.

תן לשים את הראש על דיונה

בואו נודה ונאמר שרוב הכיף בחופשה הוא פשוט הסרת האחריות. אין לשטוף כלים, לעשות כביסה, לאסוף מהחוג או לשבת על מטלה מהעבודה. כדי להשיג את אותה השתחררות ממטלות ממש אין צורך בבקת צימר מפוארת 5 כוכבים עם ג'קוזי בעל 4 זרמים. במקום קיימות אפשרויות נוחות הרבה יותר לכיס ולפעמים, גם לנשמה בדמות חאנים. אלו ממוקמים בכל הארץ, לרוב במיקומים מיוחדים הרחק מן ההמולה ובליווי נוף מקסים. תוכלו למצוא בהם תנאים נוחים להפליא (אין בכלל מה לחשוש לגבי הגיינה, חימום/קירור וכו'), קרבה לאטרקציות (בעיקר כאלו הכוללות בתוכן מסלולי טיול, ובעיקר המון מרחב וזמן להתנתק מהמטלות ולהתחבר לעצמכם. ל
עיתים במקומות הללו יש גם אפשרות להלנת קבוצות גדולות וכך אתם, יחד עם חברים טובים, יכולים להעלות את המורל וכיף תוך הורדת הנזק הכלכלי. שווה, לא?

צימר עם בריכה זו לא תמיד ברכה

ידוע לכולם שצימר עם בריכה  הוא עסק יקר אך גם ברור כי החופשה בחאן במדבר או באוהל אירוח בגליל לא מתאימה לכל אחד. יש אנשים שפשוט רוצים לשלב בין השניים במחיר סביר. לכן, שימו לב שבפעמים רבות תוכלו למצוא צימר בו יש בריכה בישוב ואז בדרך כלל אורחי הצימר יכולים להיכנס לבריכה ללא תשלום. אמנם הבריכה לא תהיה במרחק פסיעה ממרפסת הבקתה בה תלונו, אך עדיין תוכלו ליהנות משכשוך במים הקרים שיפידו את חום הקיץ ואף בדרך לזכות לטיול בישוב שלא הכרתם, שזה תמיד לא פחות מסקרן.

אוכל, קדימה אוכל

ולבסוף, למגנט הכסף האמיתי של החופשה, אם כל הנאה בחיים הלא הוא התזונה בעת החופשה. האמת שמצחיק לחשוב שכמעט כל צימר שמכבד את עצמו מכיל בתוכו מטבח מאובזר ומשוכלל אלא שזה בדרך כלל לא משמש את דייריו שבוחרים לסעוד את ליבם במיטב המסעדות באזור. אז מה אתם אומרים? אולי הגיע הזמן לחנוך את הסירים והמחבתות היקרים ששמורים במטבח המפואר של הצימר שלכם מאז פתיחתו וליהנות ממסע קולנרי מרתק?יתמיד תוכלו למצוא באזור הסובב את אתר הנופש שלכם מכולת או סופרמרקט ולא פעם גם איזו מחלבה או יקב שיוכלו להעשיר את סעודתכם במטעמים תוך חיסכון כסף משמעותי. שתהיה חופשה נעימה בלב ובכיס!

אולי יעניין אתכם גם

מדורים