המדריך למטייל המתחיל

נכון, לא כולנו מטיילים מלידה, אבל רובנו מאוד רוצים להיות מטיילים מנוסים. אך כמו בכל דבר גם כאן, צריך להתחיל מנקודת ההתחלה. מערכת וויקנד מציגה את המדריך למטייל המתחיל.

writer
מאיה כץ תאריך פרסום: 09/06/2010

מ א' עד ת' למטייל המתחיל

אף פעם לא מאוחר להתחיל לטייל, וזה גם לא מסובך יותר מידי. קבלו שלל עצות, הכינו את התיק והנעליים ויאללה לדרך.

ארגון- אל תשכחו שאת התיק שאתם מארגנים בבית אתם הולכים לשאת בטיול. זה הזמן להיפרד לזמן מה מספרים, איפור ושאר חפצים שלא באמת ישמשו אותכם. נכון שלעיתים כל פריט הוא קל אך המשקל מצטבר ובעליות כל גרם מורגש.
ביגוד והנעלה- התאימו את הלבוש למסלול המתוכנן ולמזג האוויר. השאירו בבית את נעלי העקב והכפכפים, לכל טיול מומלץ לנעול נעלי הליכה או נעלי ספורט.
גיוון- אנחנו חיים באחת הארצות הכי מגוונות מבחינת נוף ביחס לשטח. גוונו בין האזורים השונים והתאימו אותם לעונות השנה.
דפדפת מידע- בכל שמורות הטבע שהכניסה אליהם בתשלום תוכלו למצוא דפדפות מידע. הדפדפת תסייע לכם בבחירת המסלול ותעניק לכם מידע אודות הסביבה.
הכנה- למעשה זו המילה הכי חשובה בכתבה, והיא כוללת בתוכה את ה-כ-ל. תכננו את המסלול, דעו לקראת מה אתם הולכים והתארגנו בהתאם.
ויתור- יותר קשה משציפתם? משהו לא מסתדר? למרות ההכנה נכון לעיתים לוותר על התוכניות ולעשות טיול מצומצם יותר.
זיכרון- היום מה שלא בפייסבוק לא קרה. קחו עמכם מצלמה שתשאיר לכם זיכרון מתוק מחוויה טובה. רק אל תשכחו שבסופו של יום, הזיכרון והחוויה הם בראש ולכן מוטב שלא לראות את העולם רק דרך עדשת המצלמה.
חושך- העולם נראה אחרת בחושך. פתאום השביל אינו ברור, האורות נראים קרובים גם כשהם רחוקים. הימנעו מלהיכנס לחושך תוך כדי הליכה.
טבע- זכרו שאנחנו רק אורחים בטבע. שימרו עליו והתנהגו אליו בצורה ידידותית. בעונה זו חשוב במיוחד להימנע משריפות. גפרור קטן או בדל סיגריה עלולים לגרום לשריפת ענק.
ילדים- ילדים מאושרים זה מתכון מוצלח להורים מאושרים. התאימו את הטיול לילדיכם שבדרך כלל יעדיפו לאט יותר וקצר יותר.
כובע- עשו לכם למנהג, לחבוש כובע בכל טיול. הכובע מונע נזקי שמש לפניכם העדינות אך לא פחות חשוב מכך מונע התייבשות.
לינה- אם תחליטו להוסיף לינה לטיול, היא בהחלט תוסיף לחוויה. ניתן ללון בחניוני לילה המותרים לשם כך או בצימרים באיזור הטיול.
מפה- ה"חברה להגנת הטבע" מפיקה מפות סימון שבילים, המתעדכנות אחת למספר שנים. באמצעות המפה תוכלו לתכנן את המסלול ואף לפתור בעיות בשטח. לטובת אלו נדרש ידע בסיסי בניווט.
נחשים- בעונה זו יש להיזהר מנחשים. הימנעו מללכת באזורים מרובי צמחיה יבשה ללא שביל, ומהרמת אבנים. הכי חשוב- פקחו עיניים וזכרו- הנחש מפחד מכם הרבה יותר משאתם חוששים ממנו.
סימון שבילים- "השביל חכם מן ההולכים בו", ארצנו ייחודית למדי בכל הקשור לסימוני שביל. מאחורי כל שביל הושקעה מחשבה והוא מוביל אותכם בדרך המתאימה ביותר ולנקודות המעניינות והיפות ביותר. לכו בו...
עזרה ראשונה- הקפידו לשאת בכל טיול תיק עזרה ראשונה, זה מה שעשוי לעשות את ההבדל בין ילד בוכה לשמח, ולא עלינו, בין מישהו שנפצע מעט או שמא מפונה.
פיקניק- בואו נודה שאוכל זה אלמנט מרכזי בטיול, אולם זכרו שעליכם גם לסחוב אותו. אוכל מומלץ- לחם, טחינה, פרי, חלווה ושימורים. שוקולד קרוב לוודאי יהפוך לקרם תחת השמש הקופחת.
ציפיות- השאירו את הציפיות בבית. תיהנו מעצם החוויה, ההליכה והסביבה גם אם החלמונית כבר לא פורחת, או העגורים עזבו.
קרם הגנה- מירחו קרם הגנה מהשמש לפני הטיול ואף במהלכו.
ריגוש- אל תשכחו שבסופו של דבר בשביל זה אנחנו פה. תיהנו מהרגע, תשתהו ותשתאו- העולם מקסים!
שתייה- קחו עימכם מספיק מים לטיול, גם כאשר הולכים בתוך מים חשוב ביותר לשתות מספיק על אף שהרטיבות מעטה. ברוב המקרים לא מומלץ לשתות ממקורות המים שתפגשו בטיול.
תם ולא נשלם- אין גבול לכמות הטיפים שניתן לתת. קחו את הטיול באיזי התחילו לאט ובקטן וקרוב לוודאי שתידבקו בחיידק. זה בסדר הוא לא מזיק, הוא רק מדבק.

אולי יעניין אתכם גם

מדורים