מים לנשמה

שיאצו במים, צלילה טיפולית, עיסוי או ציפה על המים להרגעת הגוף והנפש ועוד מגוון טיפולי מים מהנים שעוזרים לנו לנוח ולרפות שרירים וגם לטפל בבעיות שרירים וכאב.

writer
עידית אייל צילום:מרכז נגה תאריך פרסום: 16/06/2010

אם הייתי צריכה להגדיר לאיזה סוג נופשים משתייכים אני והחבר שלי, הייתי אומרת שאנחנו נופשים מפונקים. כשאנחנו יוצאים ביחד לחופשה אנחנו לאו דווקא מחפשים מסלולי טיול מיוחדים או נופים מרהיבים, אלא שמים דגש בעיקר על אירוח ברמה גבוהה ועל טיפולים שונים. לפני כשנתיים יצאנו לחופשה, ובניגוד להרגלנו לא בחרנו בעיסוי הזוגי (שהוא בילוי חביב עלינו ביותר), אלא בטיפול מים בבריכות ציפה מחוממות. חוויית הטיפול במים היתה מרגיעה ומשחררת במיוחד, ואם עוד לא חוויתם דבר כזה – אני בהחלט ממליצה.

 

טיפולי מים – מה זה בכלל?

ישנן כל מיני שיטות טיפול במים, אולם המפורסמת מכולן בתחום הנופש הינה שיטת ה"ואטסו", שהיא מעין שיאצו בתוך המים. הטיפולים מתקיימים בתוך בריכות ציפה מחוממות, כאשר לעתים אף מושמעת מוזיקה מתחת לפני המים. המטופל מרפה את כל שריריו ומאפשר למטפל לשייט איתו במים, למתוח אותו, לערסל אותו, להניע אותו מצד לצד ועוד, בסדרת פעולות הרמוניות ומרגיעות בצורה בלתי רגילה, שבמהלכן ובסופן נותר המטופל רפוי ושלו. יש אפילו הטוענים כי חוויית טיפול כזאת גורמת לאדם לחוש כאילו הוא חזר לרחם אימו.

 

למי זה מתאים?

טיפולי המים השונים מתאימים כמעט לכל אחד, כולל נשים בהריון וכן אנשים אשר סובלים מבעיות רפואיות כאלה ואחרות. עם זאת, כדאי מאד לבדוק מול המטפל והבריכה שבהם בחרתם לעבור את הטיפולים אם יש מגבלות על המטופלים. חלק מהמקומות לא מקבלים ילדים מתחת לגיל מסויים, אחרים אינם מטפלים באנשים בעלי בעיות מסויימות, ומומלץ לוודא הכל מראש על מנת לא להתאכזב.

 

איפה נהנים מטיפולי מים?

ישנם מקומות רבים בכל רחבי הארץ אשר מציעים טיפולי מים כחוויה נפרדת. בנוסף, ישנם מספר מקומות אשר מציעים את הטיפולים גם כחלק מבילוי כולל בצימר יוקרתי. אספנו עבורכם כמה מקומות מקסימים שכדאי לבדוק:

"מרכז נגה" במעלה גמלא מזמין אתכם לטיפולים הידרותרפיים מידי צוות מטפלים מוסמך, בבריכה מחוממת יפיפיה אשר צופה לעבר הרי הגליל והכנרת. בנוסף ניתן ליהנות בבריכה מסדנאות מים שונות לקבוצות, וגם משחיה ובילוי סתם כך. לייד הבריכה תמצאו 4 חדרי אירוח מפוארים, מרווחים ומאובזרים בכל טוב (החל בג'קוזי וכלה במטבח מאובזר) המתאימים לזוגות, משפחות וקבוצות, כאשר שני חדרי אירוח אף מותאמים במיוחד לבעלי מוגבלות תנועה. בנוסף תוכלו להתענג ב"מרכז נגה" משפע של טיפולים אלטרנטיביים מרגיעים.

 

"הצימר של אירית" באבן יהודה מתאים לזוגות, ובבריכה שלו תוכלו ליהנות מטיפול ווטסו זוגי, או מטיפולים שונים כולל טיפולים הידרותרפיה והתעמלות במים לסובלים מבעיות במפרקים. הצימר שבסמוך לבריכה הינו צימר מקסים ומיוחד במינו בעיצוב צרפתי, שמכיל כל מה שניתן לחלום עליו כולל חדר התעמלות, מקלחון עם זרמי מים וחליטות תה מצויינות וטבעיות. בנוסף תוכלו להתענג על ארוחת בוקר בריאה כולל מיצים מיוחדים טבעיים וטריים, וכן לקבל טיפולי ספא כגון טיפול טווינה.

"רוח על המים" בכפר חרוב מציע לכם ליהנות מבריכות הציפה המחוממות והחצובות באבן שבו, אל מול הנוף המרהיב של הכנרת והגליל, וללא טיפול. מדובר בחוויה רומנטית שלווה וייחודית, המיועדת למבוגרים מעל גיל 18 בלבד. בסמוך למתחם בריכות הציפה קיימות סוויטות זוגיות מדהימות עם ג'קוזי המשקיף על הנוף, טלויזיה ענקית ופינוקים נוספים, וכן בקתות עץ מקסימות המתאימות לאירוח משפחות.

 

לאחר שתתנסו בחוויה המדהימה של טיפולי מים, תבינו בעצמכם מדוע מדברים בשבחה כל כך הרבה. נאחל לכם חופשה מרגיעה ומענגת.

אולי יעניין אתכם גם

מדורים