ים של עפיפונים ומורשת - לאן השבוע?

החופש הגדול מתחיל מחר וכבר אנחנו בלחץ איך לעבוד אותו, מה לעשות בסופ"ש הקרוב ומה לעשות בזה שיבוא אחר כך. מערכת וויקנד ממליצה לכם לקחת את החופש בקלות והנה כמה מקומות בהם תוכלו להתחיל

writer
יפעה מבטח צילום:דורון ניסים תאריך פרסום: 30/06/2010

סוף השבוע הנוכחי יהיה הראשון של החופש הגדול. אירוע רב משמעות שפותח חודשיים של זמן משפחתי. ועל כן, בסוף השבוע הזה אירועים חגיגיים רבים צפויים ואנחנו כהרגלנו מביאים לכם את כולם על מנת שתשובו לבלות את זמנכם ביחד ולטייל בטבע, בכל פינות החמד היפות של ארץ ישראל. מוכנים? היכון, צא!

כבר אחרי חצות
הילדים בודאי חוגגים את גמישות שעות השינה שמאפשר להם החופש הגדול, והאמת, למה שלא נפרגן להם? ואם כבר ישנים מאוחר למה לא לעשות את זה באופן משפחתי, בקומזיץ עם שירים וסיפורים ממש על פי הספר. אירוע שכזה בדיוק יתקיים ביום חמישי הקרוב בגן הלאומי אשקלון. המשפחות מוזמנות להגיע עם ציוד הלינה שלהם עד לשעה 19:00. עם השקיעה המדורה שיכינו פקח רשות הטבע והגנים הלאומיים תהיה כבר מוכנה ואתם תוזמנו לשבת סביבה יחד עם כלי נגינה לחימום האווירה. ארוחת ערב של שטח תוכן על ידי המשתתפים ואף תינתן ההזדמנות  לבשל על אש מדורה. אח איזו נוסטלגיה. הפקחים מבטיחים בתום האכילה גם כמה סיפורים עסיסיים בסגנון הקאובוי'ז, וכשאחרון הגחלים יכבה ואחרון הסיפורים ישכבו כולם ללינת שטח. גם למחרת לא מפסיקים ליהנות שכן משחק חפש את המטמון יצא לדרכו על פי כתב חידה שיוביל אותנו במוקדים ההיסטוריים החשובים. הפעילות בתשלום.
איפה: גן לאומי אשקלון מתי: יום חמישי ה1.7. הגעה עד השעה 19:00 והשהות עד למחרת בשעה 12:00. לפרטים נוספים והרשמה: "כוכבית בטבע" – 3639* http://www.parks.org.il/

ים של עפיפונים 
למעוניינים להמשיך את החגיגה בפארק הלאומי באשקלון גם לאחר תום משחק "חפש את המטמון" מובטח כי לא יהיה שם רגע דל בשישי הקרוב. בחוף הרחצה המקסים של הגן הלאומי אשקלון מתוכנן הפנינג לכל המשפחה לרגל פתיחת החופש הגדול. בתוכנית: משחקי חוף, פינות הדרכה של רשות הטבע והגנים, דוכני יצירה וסדנאות עפיפונים שלאחריהם יזכו המשתתפים גם להעיף את מעשה ידיהם בבריזה המדהימה שתנשוב עליהם מן הים.  אז תאמרו לי עם כל-כך הרבה ים וכיף איך אפשר שהחופש הגדול לא יהיה נפלא? 
איפה: גן לאומי אשקלון מתי: יום שישי ה2.7 בשעות 15:00-11:00 לפרטים נוספים והרשמה: "כוכבית בטבע" – 3639*  /

בין חול לקודש
לקבלת השבת בצורה מעט יותר מסורתית למה שלא תסורו לעיר הבירה שלנו? ירושלים פותחת שעריה גם היא למשפחות לקראת החופש הגדול ואין ספק כי מדובר במקום שלא חסר מה לראות בו. ספציפית ביום שישי הקרוב תוכלו להצטרף לסיור שיקיף חלקים נרחבים ממה שיש לעיר להציע בכל הקשור למורשת יהודית. הסיור יחל בשכונות היפיפיות שנוסדו במאה התשע עשרה, לראשונה מחוץ לחומות, משכנות שאננים וימין משה. לאחר מכן המשתתפים ימשיכו דרך גן לאומי סובב חומות ירושלים אל עבר העיר העתיקה. הסיור ימשיך בפינות חמד נסתרות ברובע היהודי עד שיסתיים בכותל המערבי עם מתפללי תפילת ערב שבת. הסיור בתשלום.
איפה: גן לאומי סובב חומות ירושלים. מתי: יום שישי ה2/7. לפרטים נוספים והרשמה: "כוכבית בטבע" – 3639*  

לעבר עברונה

התרבויות העתיקות שפקדו את עברונה לאורך מאות שנים יתעוררו כולן לחיים בשבת הקרובה. מדובר על סיור יחודי וחדיש חדש אותו מארגנת רשות הטבע והגנים בו המדריך ילווה אתכם דרך מנהרת הזמן ובשיתוף שחקנים יציג בפניכם את ההיסטוריה של עבורנה על העתיקות, התעלומות הצבעים ובעלי חיים שהיו פעם וגם קיימים עכשיו באווירה המדברית והקסומה של המקום. מובטחת אפילו צפייה בפלמינגו טובל  בבריכות המלח. הסיור בתשלום.  
איפה: שמורת טבע עברונה שבדרום הערבה מתי: יום שבת ה3/7 לפרטים נוספים והרשמה: "כוכבית בטבע" – 3639*  

על החוף

בחוף בית ינאי המרשים ניתן לישון בלינת לילה מסודרת במתחם. תוכלו לראות את השקיעה והזריחה מנקודות תצפית מרשימות.
מתי: כל יום. איפה: גן לאומי חוף בית ינאי

 

אולי יעניין אתכם גם

מדורים