קהילה של שינוי - הלב האדום

בלב ערד מתגוררת קהילת הלב האדום הפועלת בעולם כבר יותר מעשור ומידי יום חבריה פועלים מתוך אהבה וחזון בכדי ליצור בעולם מקום אנושי ואמיתי יותר לבני האדם. קהילה באהבה.

writer
יפעה מבטח תאריך פרסום: 04/07/2010

במאמץ לתקן את העולם במהלכו של גיל ההתבגרות הסוער עברתי תיאוריות למכביר. שברתי את הראש עם כל מיני שמות לועזיים שמסתיימים ב"יזם", פניתי לצד המזרחי של הכדור וניסיתי לתפוס קצת זן ושיקעתי את יגוני ברומנים רוסיים מתייפחים.


יהיה זה נכון, גם אם נאיבי לומר שאני עדיין מחפשת, וודאי שלא סיימתי לחקור ולגלות את כל מה שכל האנשים החכמים ובעלי הניסיון שקדמו לי אמרו לגבי אותה השאלה שכולנו מתעסקים בה מי יותר ומי פחות – איך לעשות את העולם למקום טוב יותר? אולם גם אם לא התייאשתי הרי שהאמונה שבי למצוא תשובה אחת למה חלקי במשימה הזו הלכה וקטנה. ודווקא לאור כל הפרגמטיות הזו מרתק אותי תמיד לראות אנשים שמצאו את הדרך, או שלפחות החליטו על דרך טובה מספיק מבחינתם, ושעושים, באמת עושים, למען הכדור שלנו ובמיוחד למען האנשים שחיים עליו.

בבית חלומותי

נעמי שמר הציבה את בית חלומותיה בבית מבודד על ראש גבעה עם אח שבה האש תמיד בוערת. אולם האנשים שברצוני להציג בפניכם היום בחרו בתפאורה קצת פחות אירופאית ויותר ישראלית לבית בו יגשימו את חלומותיהם -  העיר ערד.
על הרקע המדברי וההררי משהו קמה לה קהילה בשם "dream lodge" או "מקום לחלום". קהילות בימינו הן מושג רחב וגם "מקום לחלום" בוחרת לעצמה הגדרה מקיפה מאוד לשאלה מי הם ומהם ומה מטרתם בעולם הזה. אם היינו ציניקנים ודאי היינו מסכמים את כל אותן מטרות במשפט "להציל את העולם". אך האמת היא שלראות כל-כך הרבה אנשים רציניים, בעלי תארים נכבדים ומשפחות בהן יש לתמוך, מתחייבים לכל-כך הרבה רעיונות טובים מאיכות הסביבה ועד לשיפור היחסים שבין אדם לחברו וגם מוצאים את הקשרים בין כל אותם רעיונות זה דבר המעורר השראה

חולמים לוחמים

קהילת "מקום לחלום" רואה בכל חבריה חולמים לוחמים. יש בתוכה בעלי מקצועות רבים ומגוונים: אנשי היי-טק, אופים, חקלאים, מוזיקאים, ציירים, אומנים, אנשי חינוך, משוררים ועוד, ועוד. לכולם משותפת דרך הסתכלות מעט שונה על העולם שבבסיסה אכפתיות. אכפתיות לאנשים שעבורם נותנים שירות, אכפתיות לאדמה שממנה מגיע המזון ואכפתיות לעובד עצמו שצריך לעשות את עבודתו מתוך תחושת שליחות וחיבור אמיתיים. קחו לדוגמא את "מדבר הלחם" - מאפיית איכות ובריאות שפתחו חברי הקהילה שתחום התמחותם הוא אפייה.
מדובר במאפיית בוטיק שמפתחת כל העת לחמי שאור חדשים ואיכותיים  תוך העמקה וחקירה אל ראשית דרכה של האפייה, וכל זאת מתוך אהבה אמיתית לנושא. זה נראה בסיסי, ואולי אפילו מעט מיושן, במובן הטוב של המילה. תפיסה כפרית מאוד וקהילתית אולם כדי לחיות את החיים הפשוטים האלה צריך בימינו דבקות במטרה. צריך להאמין בדרכך ולהתכונן לכך שאנשים יקראו לך נאיבי ויחשדו בכשרות מניעיך. אך ב"מקום לחלום" מוכנים גם ללחום למען חלומם.  

סדנא לי 

אחד הדברים המייחדים את חברי הקהילה הוא העברת סדנאות מרתקות לילדים ומבוגרים כאחד. במקום ניתן לקבל סדנאות ברב תחומי האומנות, כגון: קרמיקה ופיסול בחימר, סדנא ליצירת תכשיטים וחפצי נוי מחרוזי זכוכית, סדנת אוריגאמי המתאימה לילדים ולמבוגרים, תיפוף והקשבה-סדנא ייחודית המביאה איתה את סודות ההקשבה וחקירה של הצליל והשקט בסדנא תתקיים נגינה משותפת על כלי הקשה, ובניית כלי נגינה מחומרים טבעיים כמזכרת ועוד הרבה סדנאות מרתקות נוספות.

בואו לבקר

עוד אחד מהמיזמים מעוררי ההערכה של "מקום לחלום" הם גם חדרי האירוח. מדובר בחדרי אירוח באוירה נעימה וביתית, בהם תוכלו לישון בזמן החופשה שלכם באזור המקסים של ערד ,אזור שהוא בהחלט שופע אטרקציות ומהווה נקודת ציון להמון מסלולי טיול באיזור הנגב. 

אולי יעניין אתכם גם

מדורים