שלושה ארועי קיץ מביאליק עד הכינרת

החופשת הקיץ מתקרבת לסיום חצייה הראשון ואנחנו כבר מאבדים את כל היצירתיות ועסוקים בכל יום בלתכנן את המחר, כדי שלא יהיה משעמם חלילה, מערכת וויקנד ממליצה על 3 ארועים מיוחדים לבילוי משפחתי בחופש

writer
יפעה מבטח צילום: יח"צ תאריך פרסום: 14/07/2010

כל השנה אנחנו משתוקקים לעוד זמן איכות שלנו עם הילדים שלנו, כזה שישמח, יעניין ויעשיר אותם מצד אחד  ויתן לנו עוד קצת להתבונן וליהנות מהם מן הצד השני. והנה, מגיע לו החופש הגדול נושא באמתחתו כמויות זמן בלתי נגמות ואנחנו נהיים קצת לחוצים – איך למלא? מה לעשות? כיצד להעסיק? אז הנה, במיוחד בשבילכם אספנו שלוש פעילויות בלתי שגרתיות לקיץ את כל השלוש הורים וילדים יכולים לעשות יחד, ובשלושתן מובטחת חוויה אחרת שלא תשכח במהרה, ותהווה בביטחון גמור את אותו זמן איכות אליו השתוקקנו.

היסטוריה במתחם ביאליק

הפעילות הראשונה שאותה נציע לכם מתרחשת בלב ליבה של תל אביב, שממשיכה מאז חגיגות המאה שלה לאמץ את עברה וסיפור הקמתה הבאמת מפליא ולחבר אליו גם את הדור הצעיר. מדי שבת בחודש יולי ימלאו את מוזיאון בית העיר המחודש והמושקע מדריכים בוגרי בתי ספר למשחק המחופשים לדמויות המפתח בבניינה של העיר תל-אביב כראש העיר הראשון מאיר דיזינגוף, הצייר נחום גוטמן, ד"ר חיסין וז'ניה אברבוך שידריכו את הילדים בנבכי הבניין כמו גם ההיסטוריה של תל אביב.


לאחר הסיור יזכו הילדים לעבור גם סדנת יצירה אקולוגית בעקבות סיפורו של הפנס הראשון בתל-אביב. ואם כבר אתם באזור מדוע שלא תקפצו גם לבית ביאליק הסמוך? בבית המשוחזר תזכו לסיור מותאם לילדים שיספר את סיפור חייו של המשורר הלאומי. וגם כאן מצפה הפתעה נעימה בסוף – הצגת עיבודו של ביאליק לאגדת המלך שלמה "מי ענד לדוכיפת ציצת נוצה?"סיפורו של ביאליק תיאטרון צלליות
אז בקיצור נמרץ: מתי? בכל שבת בחודש יולי. איפה? מתחם ביאליק (בית העיר ובית ביאליק) שבת"א. 
כמה עולה? ילדים מגיל 3 ומעלה 30 ₪ , מבוגרים 20 ₪, המחיר כולל כניסה ופעילות לשני המוזיאונים. לפרטים נוספים: בית העיר- 03-7240311, בית ביאליק - 03-5253403

קולינריה אל מול הכנרת

החוויה הבאה בתפריט היא טעימה במיוחד. במסעדת רוברג, של השף אילן רוברג, שבמושב לבנים הנמצא בצפון הכנרת רוצים להכניס את כל המשפחה יחדיו למטבח על מנת ללמד אתכם להכין יצירות מופת קולינריות כמרק דלעת עם גרעיני דלעת קלויים, לחם בירה ונסיכת הנילוס ברוטב סלרי ואננס. לא לדאוג, מתוכננת גם הכנת עוגיות שוקולד צ'יפס לקינוח. את כל הסדנה יעברו גם הילדים וגם ההורים כאשר הם עטויים במדי שף והופכים ממש למקצוענים ליום אחד (ואין ספק שהתחפושת מבטיחה אי אלו תמונות משעשעות למסגור בבית).

לאחר הבישולים שימשכו כשעה תוזמנו כמובן גם להסב אל שולחנות המסעדה וליהנות ממעשה ידיכם, שיוגש לכם על-ידי מלצרים, אל מול הנופים המקסימים של מצוק הארבל והכנרת הנשקפים מחלונות המסעדה.
אז בקיצור נמרץ: מתי? בתיאום מראש איפה? מסעדת רוברג שבמושב לבנים (צפון הכנרת). כמה עולה? 180-220 ₪ לאדם, תלוי בגודל הקבוצה. לפרטים נוספים: מסעדת רוברג 04-6715656.

רגעים של בית-צילום בנמל תל-אביב

ולסיום נציע לכם להישאר בבית. טוב, לא באמת, אבל קצת. מזה שלוש שנים יוזמת חברת בזק בכל שנה תערוכת צילומים העוסקת שהוא פשוט ומורכב בעת ובעונה אחת – הבית. גם השנה משתתפים בתערוכה מיטב הצלמים שיש לישראל להציע כ ורדי כהנא, מיקי קרצמן, אנג'ליקה שר ועוד. אולם בשנה זו הלכו היוצרים לחפש את הבית דווקא במקומות שהוא איננו מובן מאליו -  בבתים המשמשים מקלט או מעון טיפולי לאוכלוסיות חלשות.


התערוכה עצמה במתחם נמל תל-אביב המקסים לבילוי משפחתי. חלק מהתמונות שיוצגו בה הינן של הצלמים המקצועיים עצמם אך לצד יצירות אלו יוצג גם פרי יצירתם של השוהים במעונות אותו יצרו לאחר שהודרכו על-ידי הצלמים המקצועיים במספר סדנאות. התערוכה היא הזדמנות נהדרת לעשות בילוי מסוג אחר שגם יניע אותנו לדבר על אחד מהדברים החשובים ביותר בחיים של כל אחד מאיתנו – הבית שלנו עצמנו. אז בקיצור נמרץ: מתי? התערוכה תוצג  החל מה- 6.7 למשך חודש. איפה? בנמל ת"א למשך חודש כמה עולה? ללא תשלום.

 

אולי יעניין אתכם גם

מדורים