מחול של פסטיבל

22 שנים כבר מתקיים "פסטיבל המחולות בכרמיאל" וגם השנה, אין בכוונתו לנוח. רלוונטי מאי פעם, הוא חוזר אלינו בין התאריכים ה 27-29 ליולי כדי לתת קרנבל אמיתי לכל מי שהמחול, על כל סוגיו בנשמתו.

writer
יפעה מבטח צילום: יח"צ תאריך פרסום: 14/07/2010

למגיעים אל כרמיאל, עיר גלילית מקסימה בפני עצמה, מצפים מופעי מחול בכל הסגנונות ומכל קצוות הארץ והעולם. כמו כן, ולא פחות חשוב מכך מחכות גם להם עצמם אפשרויות רבות לרקוד ובכך לתת לגוף להביע את עצמו בצורה הכי טבעית, משוחררת וכיפית. בשורות הבאות תמצאו כמה מאירועי הפסטיבל שפשוט אין לפספס.

מחול מהסרטים

אולי קשה לנו לדמיין זאת היום אך פעם בישראל נהגו להפיק סרטי מחזות זמר. רצינו להיות ממש כמו האולפנים הגדולים באמריקה ואפילו הצלחנו כאן בדרכנו לייצר שלאגרים שכללו בנוסף לסיפור העלילתי גם שירה וריקודים מקצועיים.
מופע הפתיחה של פסטיבל כרמיאל-  "מחול מהסרטים", שיועלה ב 27.7 יוקדש לסרטים ישראליים לדורותיהם, כמו אותם מחזות זמר אבל גם לאחרים.  לא פחות מ2,000 רקדנים ממיטב להקות המחול העממי צפויים להשתתף בו ולתת כבוד לעשייה הקולנועית הישראלית. את המופע ינחה יהורם גאון, הלא הוא קזבלן המרקד, ועימו צפויים להופיע גם טוביה צפיר, אלי לוזון, דפנה ארמוני, אלון ארמוני, ליאל קולט ועוד.  המופע יתקיים באמפיתיאטרון המחודש של כרמיאל, אכסניה מרשימה ביותר והכרטיסים אליו כמו אל שאר המופעים המרכזיים הינם נוחים ביותר החל מ 10 ₪ ומעלה. מומלץ ביותר.

מחוות בתנועה

מלבד הוקרה לעשייה הקולנועית צפויים בפסטיבל כרמיאל עוד  כמה וכמה מופעי מחווה. ראשית שני מופעי מחווה לענקי הקולנוע חיים טופול ומנחם גולן. בשני המופעים יוענק למושאי המחווה אות "יקיר הפסטיבל"  ויערכו נאמברים מרשימים לציון תחנות בדרכם האמנותית.  מופע מחווה מעניין נוסף  יערך לכבוד תכנית הרדיו המיתולוגית של גלי צה"ל "ארבע אחרי הצהריים" שמביאה אלינו מידי ערב את השירים הישראלים השקטים והיפים מכל הזמנים. גם כאן אתם צפויים לראות ליווי מחולי שעוד לא נראה כמותו לכל השירים האהובים.

ניחוח של חו"ל

פסטיבל המחולות בכרמיאל הוא גם תמיד הזדמנות טובה לראות מה קורה בתחומי מחולות הפולקלור מעבר לים, והשנה במיוחד צפוי מבחר מגוון גדול של מופעים מכל העולם. בראש האירועים המיובאים יעמוד השנה מופע של חגיגה לטינית בהשתתפות להקות מקולומביה, צ'ילה, ברזיל ועם הפתעה מיוחדת – מופע של כוכבת הזמר הבריטי סמנתה פוקס האחת והיחידה.
נוסף לצבעוניות הסחופת של המופע הזה אפשר יהיה להתרשם מתרבויות נוספות במופעים דוגמת  המופע של הרקדנית צ'ינג פנג-בנטובש. זה יציג בפניכם ריקוד סיני מסורתי ואת האינטרפרטציות שלו במקומות שונים במזרח הרחוק. לבסוף תוכלו אפילו ליהנות משילוב תרבויות מעניין שימצא במופע "אפריקניה" שיציג השנה בפסטיבל התיאטרון השחור מפראג . 

עכשווי ומודרני

גם אלה המחפשים את ההארד קור של המחול – מחול עכשווי ומודרני ימצאו את מבוקשם בכרמיאל ביולי הנוכחי. על אף שהפסטיבל מתמחה בריקודי פולקלור בשנים האחרונות הוא איננו מזניח את תחום המחול המודרני ומוביא מופעים נהדרים  ורלוונטים. השנה לדוגמא תוכלו לחזות במופע החדשני "אפקט הכוריאוגרפיה 2" שיבוצע על ידי רקדני בלט האופרה של פריז.
מדובר תכנית חדשה עם יצירות מאת חוזה מרטינז, ניקולס האופרה, איבן פבייר, ז'אק גרנייר, כוריאוגרפים אורחים וברונו בושה. וכדי שלא נזניח גם את היצירה הישראלית העכשווית נזכיר גם את המופע "רוסטר"  יצירה משותפת  של מרכז סוזן דלל והאופרה הישראלית. שבה ישתתפו כ-12 רקדנים וזמרת אופרה.  היצירה מבוססת עלמקורות טקסטואלים רבים ומגוונים ובינהם מחזהו של סמואל בקט "מחכים לגודו", מקורות מהתנ"ך וסיפורי פולקלור מהווי אגן הים התיכון, כולם ביחד נרקמים למופע תיאטרון מחול מרתק.

בוא נרקוד עד אור הבוקר

וכמובן, לא נעזוב אתכם מבלי שנזכיר כי גם הרקדות רבות והמוניות צפויות לנו בפסטיבל המחולות בכרמיאל. ההרקדות הן בנושאים מגוונים, החל מהרקדת נוסטלגיה וכלה בהרקדת סלסה המונית, והרקדת ריקודי שנות ה-60 . זהו ה-מקום לחובבי ריקודי העם לדורותיהם מבוגרים וגם צעירים, וגם למי שאינו בקיא בתחום זוהי דרך נפלאה להתחיל לרכוש ניסיון ולהתאהב.

ומה עוד באיזור

כרמיאל היא עיר מרכזית בצפון ממנה ניתן לצאת לטיולים באיזור, יש בה שפע של אטרקציות וארועי תרבות כל השנה. ניתן ללון באחד מהצימרים בא

אולי יעניין אתכם גם

מדורים