על לילות לבנים בכנרת

הכירנת היא אחד המקומות היותר אהובים על הישראלים, בייחוד בעונת השיא שלה, בקיץ. השנה הכינרת מזמינה אתכם לבילויי לילה, אוכל טוב ופסטיבל אחד בנמל עין גב.

writer
שחר הדר צילום:יח"צ תאריך פרסום: 18/07/2010

נדמה כי בתקופה האחרונה בכל פעם שהכנרת מוזכרת היא מקבלת התייחסות בעיקר בשל הירידה במפלס, עד שכמעט קל לשכוח שמדובר באחד מהאתרים היפים ביותר בארץ, לצד העובדה שהכנרת היא אחד ממקורות מי השתייה הגדולים בישראל. הכנרת גדושת חופי רחצה, אתגרים ופעילויות וסביבה,משתרעים שבילי הליכה מסודרים ונוחים.

שירי לי כינרת

לכנרת מקום חשוב בשירה, בספרות ובאמנות של ארץ ישראל. שירים רבים נכתבו והולחנו על הכנרת, "על שפת ים כנרת", "יש לי כנרת", אלכסנדר פן כתב את "כנרת כנרת", ויעקב אורלנד כתב את "היו לילות", וכמובן "קסם על ים כנרת", שזכה לאין ספור ביצועים קוליים. אבל המשוררת שכתבה יותר מכולם שירים על הכנרת, שאהבה את הכנרת וחיה ממש על שפת האגם, היא רחל המשוררת.
את ההשראה ששאבו מיטב משוררי ישראל מן הכנרת ואת עובדת היותה מקור בילוי היא אחד הדגשים של פסטיבל  "לילות לבנים 2010" שיתקיים השנה בסימן 100 שנות התיישבות בעמק הירדן ויכלול טיולי שטח ליליים.

הסיורכבת של הפסטיבל

במסגרת הפסטיבל שיערך בימי חמישי 22/7, 29/7   ו ב-  12 באוגוסט פותח את שעריו נמל עין גב ומציע זווית חדשה של אור נגוהות הכנרת וסביבתה, החל בסדנאות יצירה, מפגשי תרבות ואמנות לכל המשפחה מציעה הכנרת, ארוחות בשר דגים ויין ותזכורת לכך שמימי הכנרת היוו ומהווים עדיין השראה למשוררים ולבעלי נפש פואטית.


את ערבי הלילות הלבנים מומלץ למבקרים לפתוח עם סיורכבת - עבר והווה בין שבילי קיבוץ עין גב , נקודת היציאה מנמל עין גב, דרך גבעת נפתלי- סיפורי הגנה וארכיאולוגיה, עוברים דרך חוות היענים, תצפית על הר סוסיתא,  בתי הילדים של פעם, וחווים את סיפורי מורשת הקרב ומטוס האימונים משנות ה-40 , מזכרת מחיל האוויר, לאחר שהסורים הפגיזו את עין גב לפני מלחמת ששת הימים, כל אלה ועוד מתובלים בסיפורים וחוויות מרתקות מאז ועד היום.  מתי? ימי חמישי 22/7,29/7,12/8 מהשעה 19:30 עד חצות.
כמה עולה ? 16 ₪  למבוגר ו 14 ₪ ילד.

בהשראת סבא ג'פטו

בתום הסיורכבת. מומלץ להגיע לסדנאות עץ בנגריה של סבא יוסי, הורים וילדים יוצרים בעץ - "בנה וקח", יוסי, מורה לקולנוע, יוצר בעץ כבר שנים רבות ויוכי,אמנית ומורה, יחד הקימו נגריה וסדנת יצירה בעץ.' מדובר בחוויה מגבשת ומרגשת להורים המעוניינים להתחבר לעולם ילדיהם ולילדים המעוניינים להתנתק מעט ממסך המחשב, יחודה של סדנאת העץ נעוץ בקשר של ההורים והילדים המוצאים עצמם משתפים פעולה באמצעות יצירה, צביעה, שיוף , חיבור  והדבקה עד שנוצר צעצוע יש מאין בזכות הדמיון ושיתוף הפעולה, את הצעצועים שיצרו יכולים ההורים והילדים לרכוש - הסדנא פעילה עד השעה 22:00.

וכשמקרקרת הבטן

אלו שהיצירה בסדנאת העץ בנגריה של סבא יוסי פתחו עבורם את התיאבון יתוודעו להיצע הקולינרי במסעדת ביסטרו בנמל עין גב, על שפת הכנרת, המציעה תפריט קיץ חדש, עם מגוון מנות, המשרות אווירת חופש, ים ואהבה, אפשרות נוספת היא מסעדת הדגים בנמל עין גב - טעמי הקיץ החדשים במסעדת הדגים הותיקה. המסעדה כשרה ופתוחה בכל ה"לילות הלבנים" עד השעה 23:00.

את הלילות הלבנים מומלץ להמשיך מייד אחרי הארוחות המופלאות עם הפלגת חופים - יציאה מנמל עין גב, כל 45 דקות החל מהשעה 20:00 ועד חצות (20 ₪ לאדם)

ולסיום סיומת

בערב הסיום "לילות לבנים" בנמל עין גב - חמישי, 12 באוגוסט:
שרים בנמל, מועדון זמר עברי במסעדת הדגים בנמל עין גב - האירוע יתקיים במרפסת העץ  שבמסעדת הדגים אל מול הכנרת. מיטב שירי ארץ ישראל הישנה והטובה, לצד להיטים ישראלים עכשוויים. כל חובבי השירה בציבור, מוזמנים לשיר ולרקוד.

לסיכום, הכנרת היא מקור בלתי נדלה של השראה  ואזור תיירות, נופש וטיולים. חופיה ומדרונות ההרים היורדים אליה, הם פנינת טבע עשירה באוצרות נוף ובאתרים מרתקים מתולדות האדם בעבר הרחוק והקרוב, פסטיבל לילות לבנים בנמל עין גב הוא דגש מואר של הלילות בכנרת.
 

 

תגיות כינרת

אולי יעניין אתכם גם

מדורים