טיולי קיץ משפחתיים

לחלקנו הקיץ הוא סתם תירוץ להפסיק לטייל. נכון, חם, אפילו מאוד חם, אבל תמיד אפשר לטייל גם בערב, בלילה או במקומות פחות חמים כמו ירושלים. אז כמה המלצות עם מגוון מסלולי טיול.

writer
שחר הדר | צילום :חנוך סולימן רשות הגנים והטבע תאריך פרסום: 22/07/2010

אני מודה שמעולם לא הייתי חסידה גדולה של הקיץ, אף פעם לא נמניתי עם אותם אנשי הים והחוץ, אצלי קיץ מתורגם לחום לחות וימים ארוכים ובמהלך שעות היום אני מקפידה להימצא בקרבתו של מזגן ולא למוש אל החוץ בעבור כמעט שום סיבה.
אבל גם לי ולחובבי חורף מושבעים שכמותי, יש בעונה החמה הזו פינת אושר קטנה ומושלמת – לילות הקיץ. בין אם אתם מאלו שמבלים בצימרים בקיץ ובים אם לאו, השעות המופלאות בהן יורד הערב ומשב רוח נעים מגיח, מנקה את האוויר ומחליף את היום המהביל בליל קיצי צהבהב, רומנטי ממש. בלילות כאלה ישיבה בבית נראית לי כמעט כמו חטא ואני מתמלאת אנרגיה לצאת אל החוץ ולטייל. אז הנה לפניכם כמה אפשרויות לבילויי קיץ ליליים וגם כאלה שלא, אבל ממש חבל להחמיץ. 

לילה לאור עששיות  ב"כוכב הירדן"

כמו כל ילדה חלמתי גם אני על אבירים ונסיכות, מבצרים וטירות, ואולי זו הסיבה שטיול לילה במנזר צלבני עם האוויר הגלילי המתוק מושך אותי כל כך. עטוף בנוף עוצר נשימה ומרהיב, שוכן לו מנזר צלבני בשם "בלוואר" (יפה נוף) המזמין בחודשי הקיץ  טיולי לילה בין מעבריו הסודיים לאור עששיות.
המבצר "בלוואר" ממוקם ברמת יששכר אשר בגליל התחתון המזרחי, בין גבעת המורה לקיבוץ חמדתיה בלי שום ספק אחד האזורים המיוחדים והיותר יפים בארצנו, שדות השלף הצהובים של שלהי הקיץ נוגעים בשטחי הכותנה הירוקים שלפני הקטיף.
סביב הבלוואר, שסיפורי קרבות בין הצלבנים לצאלח אה דין מעטרים את ההיסטוריה שלו משתרך שביל הליכה מעגלי באורך  של כ-2 קילומטרים. בצמוד המבצר נמצאת תחנת להאכלת עופות דורסים שם דרים דרך קבע זוג נשרים פצועים ומדרום למבצר הגדול הוקם גן הפסלים של האמן יגאל תומרקין, בון מוצגת מיטב מיצירותיו. אין ספק כי מדובר בחוויה לילית מעוררת חושים!
מתי? מידי יום חמישי בחודשים יולי ואוגוסט  איפה: גן לאומי "כוכב ירדן"  לפרטים נוספים : *3639

מגדל דוד לכל המשפחה

שתי אפשרויות יש כדי ללמוד את ההיסטוריה, הדרך הדידקטית מול טקסט וצילומים ודרך חוויה שהופכת את העבר להווה ומעצימה את הדרך שבה אנו תופסים את העבר ומפנימים דרכו נקודות התייחסות לגבי העתיד.
את הקיץ, הקדיש מוזיאון מגדל דוד לתקופת השונות שעברו על ירושלים באמצעות למידה חווייתית, החל מפגישות והיכרות עם דמויות ירושלמיות צבעוניות שעברו בעיר ועד להפעלות חוויתיות הכוללות התחפשות לחיילים על חומות המצודה ולבסוף תוכלו, כל המשפחה כולה, לקנח בהאזנה לסיפור ירושלמי מפיה של המספרת "אסתר מור". משפחחות שרוצות לחוות את הסיור לבדן יצוידו בחוברת פעילות דרכה יחשפו לסודותיה של העיר ירושלים ברחבי המצודה.
ירושלים עיר מדהימה בפני עצמה עם שפע אפשרויות של מסלולי טיול ובילויים.
מתי? ימי חמישי 29.7 ,5.8,12.8  ובתאריכים 15-31/8 בימי א,ב,ג כמה עולה? 35 ₪ לילד ו 25 ₪ להורה מלווה (הפעילויות מתאימות לילדים מעל גיל 5) הזמנת כרטיסים מראש בטלפון : 02-6265333

זוהי יפו ילדה זוהי יפו

יפו הסוערת של הלילה היא סלע אנדרומדה והתנפצות של גלים, היא כיכר השעון  היא הנוף שבמהלך היום נדמה  מוזנח, ריק ומעט עלוב, אבל בלילות עוטה קסם.
יפו הייתה עיר נמל שאליה הגיעו יורדי ים מרחבי הים התיכון. ולימאים הרי, יש נערה בכל נמל.. עכשיו כשאין הפלגות ומלחים ממולחים אפשר למצוא אותו גדוש בעשרות סירות דייגים, חלקן רעועות, ועדיין נותרו בו מספר מסעדות דגים.
יורדי ים מקועקעים, כובשים אכזריים, סוחרים רומאים ממולחים, בנאים פיניקים עמוסי עצים לבנייה, צלבנים עזי נפש, צליינים נרגשים, יהודים שנמלטו מאירופה ורבים אחרים.  נכון שבנמל יפו של היום, יורדי הים היחידים במקום הם דייגי הלילה השתקנים אבל קצת דימיון והרבה אהבה הופכים את יפו של לילות הקיץ לאגדה!
אז במקום לרבוץ במזגן מול הטלוויזיה הפכו את לילות הקיץ שלכם לקסומים, אני בהחלט מתכוונת לנהוג כך..
מתי? כל יום, כל היום ולכל המשפחה.

תגיות מגדל דוד

אולי יעניין אתכם גם

מדורים