למרות הקיץ מטיילים בחרמון

בואו ליהנות מהחרמון דווקא בקיץ. במרומי ההר ימתין לכם מזג אוויר נפלא, רוח קרירה, נוף מרהיב וטיול מהנה. רק כמה שזה נשמע תלוש, קחו עמכם בגד חם.

writer
מאיה כץ תאריך פרסום: 28/07/2010

רוב האנשים ששומעים חרמון מדמיינים שלג, הררי אנשים שמפלס העצבים שלהם גבוה ממפלס השלג ומחירים מפקיעים. ובכן החרמון הוא לא רק שלג, הוא גם יעד נפלא לביקור דווקא בקיץ. למה בקיץ? קודם כל תמיד תמיד וכמעט תמיד תפגשו שם במזג אוויר נפלא. חוק גיאוגרפי פשוט אומר שעל כל 100 מטר טיפוס הטמפרטורה יורדת בכמעט מעלה, אז את החישוב של הבדל הטמפרטורה מרום 2000 מטר ביחס לתל אביב אותיר לכם. שנית, איזור החרמון נותן תחושה של ארץ אחרת, במורדותיו פזורים עצים בודדים בעוד שפסגתו חשופה ונשקף ממנה נוף נפלא. מוזמנים להיכרות קצרה עם איזור החרמון, ואם תמהרו עוד תספיקו לשלהי האביב שבפסגה.

מטיילים

איזור החרמון מומלץ במיוחד עבור אוהבי הטיולים שלא מוכנים לוותר על התחביב גם בקיץ. אתר החרמון פתוח כמובן גם בימות הקיץ ומציע למבקרים מסלול טיול קצר המתאים לכל גיל. ראשיתו של המסלול בתחנת הרכבל העליון והמשכו בתצפית מדהימה מאתר גבעות הקרב. שימו לב שאת המסלול לא ניתן לעשות על פי רוב באופן עצמאי אלא רק בליווי מדריך. סיורים מודרכים על ידי מדריכי רשות הטבע והגנים יוצאים מהרכבל העליון בכל יום עד סוף חודש אוגוסט בשעות 11:00 ו- 13:00. הסיורים מלווים בהסברים אודות ייחודו של החרמון, צמחייה וסיפור הקרב על החרמון במלחמת יום הכיפורים. התצפית לכיוון רמת הגולן וסוריה היא מן היפות בארץ ושווה כל טיפת זיעה וכל מאמץ שתשקיעו בעליה. הסיורים הם ללא תשלום (למעט תשלום על העלייה ברכבל) ואורכם כשעתיים. גם העלייה והירידה ברכבל הם חלק בלתי נפרד בחוויה. לאחרונה נפתחו באתר מסלולי אופניים לרכיבה אתגרית במיוחד.
לא חייבים להעפיל עד לפסגת החרמון בשביל לטייל. שפע מסלולי טיול מחכים לכם במורדות החרמון- נחל חזורי, נחל גובתא, הר כחל, ברכת מן ונוספים. שימו לב שחלק מהמסלולים דורשים תיאום בטחוני.

אוכלים

מגוון המסעדות באזור החרמון אינו רב. בכפר מג'דל שמס מספר מסעדות המגישות אוכל דרוזי. ברוב המסעדות שתגיעו אליהן קרוב לוודאי שתהיו האורחים היחידים אך האוכל על פי רב טעים וטרי. שווה להסתובב קצת ברחבי הכפר ולספוג מאווירתו, לקנות כנאפה או פיתה דרוזית ולשבת לאיזה כוס קפה ושיחה ברומו של עולם. למי שמחפש כיוון קצת שונה מומלץ להעפיל אל היישוב נמרוד, שמכיל יותר עסקי תיירות מתושבים. היישוב מקסים ומכל עבר ניתן להציץ אל נוף מרהיב וליהנות ממסעדה מיוחדת עם שם מיוחד- קדירת המכשפה והחלבן.

עייפים

אז לאחר שנהניתם מיום גדוש חוויות באזור החרמון, ממומלץ לרדת מעט ליישוב נווה אטי"ב על מנת להניח את הראש. בנווה אטי"ב מבחר צימרים שישמחו לארח אתכם בחודשי הקיץ.
משפחת מילס למשל יארחו אתכם בסוויטות מרווחות "סוויטות מילס" המעוצבות בסגנון אירופאי כפרי מהחדרים של סוויוטת מילס ניתן להשקיף אל הנוף המרהיב של עמק החולה.
עוד בנווה אטי"ב, מלון בוטיק המתאים לאירוח משפחתי או זוגי רומנטי "אחוזת מרום". החדרים באחוזת מרום עוצבו ע"י קרן, בעלת המקום וניתן להרגיש באווירה המיוחדת והחשיבה לפרטים הקטנים.
באחוזת מרום תוכלו להתפנק בספא ולאכול במסעדת השף במקום.

 

אולי יעניין אתכם גם

מדורים