טיול עירוני

לפעמים, לא צריך להרחיק בנסיעה בכדי ליהנות מטיול נחמד. בייחוד עכשיו כשחם מאוד ורוצים לחזור מהר למזגן. מערכת וויקנד ממליצה לכם על כמה מקומות נחמדים בתוך העיר.

writer
שחר הדר תאריך פרסום: 28/07/2010

חלקינו מתכננים בימים אלה, ימות הקיץ החם, את חופשתנו המשפחתית.
רגע לפני שאתם מחליטים אם פריז או אם רומא, מארגנים סיורים מודרכים ודילים משובחים ותרים אחר מני אתרים שהסבירו שפשוט בושה להחמיץ, אני ממליצה לקחת כמה ימי חופשה ממש פה.  תוך היכרות עם כמה ערים בארץ, הממוקמות מתחת לאף, מרחק נסיעה מאיתנו..

 

תל אביב

נחל הירקון אולי תופתעו לגלות , מעוטר באין ספור אזורי חמד שקטים, בפינות של רוגע וקסם ובאגם קסום שממימיו נקיים וצלולים.
כך שלא באמת מוכרחים להשכים קום, להרחיק, להיתקע בפקקים ולמהר כדי למצוא איזה פינת דשא פנויה הממוקמת רחוק מהמיית אדם אפשר פשוט לעשות פיקניק מפנק באגם. להצטייד בשמיכה נוחה, בסלסלה מלאת כל טוב, בבקבוק יין או שניים ולנוח.
מנוכחותם של אורחים לא תוכלו להימלט, בשלב כזה או אחר לבטח תצטרף אליכם אמא אווזה חביבה ותגעגע ליחס ופת לחם ואיזו לוטרה ממהרת תחלוף אתכם בשחייה נמרצת, מני בעלי כנף ינמיכו מעופם ובסקרנות מנומסת יבדקו מרכולתכם.
בוקר שכזה, באגם, מקסים ומענג ביותר, מומלץ בחום.

 

נחל שלמה - אילת

טיול באילת, העיר הדרומית ביותר בישראל, מרגיש קצת כמו נסיעה לחו"ל, בדר"כ ההגעה מלווה בנסיעה מייגעת, עצירות התרעננות וחוויות מהדרך וכשמגיעים אל העיר מרגישים כאילו נחתנו במקום אחר: הקצב שונה, מזג האוויר לא דומה לכלום ממנו באנו והתחושה הכללית של החופש והניתוק אינו פוסחת על אף אחד מאיתנו. אילת היא עיר של שלווה ונחת וככזו מציעה היא לאורחיה מגוון של טיולים ואטרקציות.
במרחק עשר דקות נסיעה מלב העיר ממוקם לו נחל שלמה. כבר בכניסה אל הנחל תפגשו ב"בית ווילאמס" -בית  ציורי ועתיק בו מתקיימות סדנאות ציור לקהל המבקרים כשהנוף הניבט מכל עיבר מעורר השראה וחשק ליצור ולחלום. בסמוך לבית ווילאמס נמצאת חוות היען וחוות הגמלים בה תוכלו לצאת למסע על גבי "ספינה המדבר" ולצפות מגובהה במרחבים המרהיבים.


מי שאוהב לישון בחוץ, מוזמן ליהנות מהשעות הליליות של המדבר ולהקים אוהל ב"חניון לילה" תחת אור הכוכבים וליהנות מדומיית המדבר ומחוויה נהדרת לנפש. 

 

אל צפת המצויירת

צפת היא אחת הערים הקסומות בישראל. המשלבת בתוכה עבר הווה ועתיד בנשימה אחת. כשמסתובבים בין רחובותיה מביטים בטקסטורת הבנייה, בצבעיה החדים והמגוונים באבנים המעטרות את הבתים והמבנים, נדמה כאילו מטיילים בתוכה של אגדה מעולם אחר, מציאות של פעם, כשמסביב רומנטיקה מהפנטת. ציירי ארץ ישראל נמשכו לצפת מאז ומתמיד. ראובן רובין צייר את המרקדים במירון ואת הדרך למירון יוסף זריצקי צייר את אנשי צפת (1924) נחום גוטמן ועוד רבים ציירים ארץ ישראל הנציחו את העיר ואת החיים בה בציוריהם.בלב ליבו של הרובע הממלוכי מסתתרת קריית האמנים, המורכבות מבתי מגורים בהם חיים האמנים, ואין דבר שישמח אותם יותר, כך מסתבר, מלארח אותנו בגלריה שלהם, לספר עליהם ועל יצירותיהם.


בתום סבב הגלריות המפעים מוצגת תערוכת אמנים הממוקמת במסגד השוק ושם, אפשר גם לנוח, לאכול וליהנות מנופיה של צפת, המעוניינים להישאר, יוכלו לישון באחד צימרים הרומנטים במקום.

 

זכרון יעקב

זכרון יעקב היא נמנית עם אחת המושבות הראשונות שהוקמו בארץ ישראל. כיום זכרון יעקב נחשבת למושבת קסם יפהיפיה וציורית, מומלץ מאד לטייל לאורכו של המדרחוב הצבעוני והמרהיב הממוקם בלב המושבה בו גם רוב אתריה ההיסטוריים של זיכרון וכמובן חנויות נפלאות, בתי קפה ומסעדות

 

ערי ישראל גדושות היסטוריה ויופי לא פחות מכל טיול לחו"ל, הסיורים בין שכיות החמחדה שלנו, עם תחושת של שייכות ובית מעצימים את הגאווה לאומית. אז צאו לכם לטיול ארצישראלי, אולי לא במקום החו"ל, אבל בהחלט בנוסף לחופשה הקיצית המיועדת.
.

אולי יעניין אתכם גם

מדורים