דבש של פסטיבל

ענף הדבש והמכוורות מזמין את כולכם לעולמם המרתק של הדבוראים ויצרני הדבש. הפסטיבל דבש השביעי יתקיים בין התאריכים 19-28/8 בכמה מקומות ברחבי הארץ, שנה טובה.

writer
יפעה מבטח|צילום:מכוורת אלון הגליל תאריך פרסום: 09/08/2010

אמנם אנחנו באמצע הקיץ, אך כיהודים טובים לא יכולנו שלא להתחיל ולחשוב על ראש השנה. אולי רק נדמה בינתיים כי השמש לא תפסיק לצלות אותנו לעולם , אך לוח השנה איננו משקר - חג ההתחדשות היהודי הסתווי מתקרב אלינו בצעדי ענק ומבטיח לנו כי באופק ימים קרירים יותר. למעשה מדובר רק במספר שבועות לפני שיחלו האירועים הקשורים עם החג.

אירוע כזה בדיוק הוא "פסטיבל הדבש" שעתיד להתרחש ממש בשבוע האחרון של החופש הגדול בין התאריכים ה19-28.8. בפסטיבל זה תזכו לבקר בעולמן המרתק של הדבורים והדבוראים, עולם של סדרים ודרכי עולם תזזיתיים אך מסודרים להפליא שתוצאתם מתוקה מאין כמוה.

מהצוף לצנצנת
בימים בהם יתקיים "פסטיבל הדבש" מכוורות מכל רחבי הארץ יפתחו את שעריהן ויזמינו מבוגרים וצעירים להתבונן בעבודת ייצור הדבש המרתקת על כל שלביה . המכוורות יערכו סיורים מודרכים חווייתיים לכל המשפחה בנושא הדבש. במהלך סיורים אלו תוכלו לצפות בסרטונים קצרים על חיי הדבורה ועבודת הדבוראי, אך גולת הכותרת ללא ספק תהיה הביקור במקום העבודה עצמו וראיית התהליך המופלא מתרחש לנגד עינכם. תוכלו לצפות בכוורות שקופות, לראות הדגמה של איסוף צוף ואף לרדות את הדבש מן החלה במו ידיכם.
כמובן שלא תפסחו גם על חוויה דרך חוש הטעם וכאשר תבקרו בבית אריזת הדבש יוצעו לכם מגוון טעימות מן הדבש הישראלי ואף מדבש המסווג לפי סוגי הפרחים שמהם נלקח הצוף לעשותו. לילדים לצד הסיור מתוכננות גם פינות יצירה בדבש בהן למשל יזכו להכין נרות מדונג יחד.

נגיעות אישיות

לצד הביקור הסטנדרטי, כל מכוורת  מציעה את החוויה הייחודית עם הדגשים האישיים שלה שנובעים מתכונות האזור שבהם היא שוכנת ועיסוק המכוורת. למשל במכוורת "הבוסתן" בפקיעין, המשתתפת בפסטיבל, תוכלו ליהנות בנוסף לסיור וההסברים גם מאירוח באוהל דרוזי הכולל פינת טעימות דבש וקפה, מרכיבה על גמלים, מפינת יצירה לילדים בדונג ומפינת חי הנמצאת בשטח החווה.
גם ב"מוזיאון לראשית ההתיישבות" שביפעת לעומת זאת, תוכלו להוסיף לחוויה חביצת חמאה ובישול גבינה על פתילייה,אפיית פיתות (שלאחריהן ימרחו עליהן כמובן דבש וגבינה), וגם ביקור ברפת העמק וצפייה בחליבה. במכוורת "דבש ארצנו" אשר במשק חרך בכפר מלל האקסטרות הן בדמות תצוגה של כלי עבודה חדשים וישנים וצפייה בלולי תרנגולות ואפרוחים כמו גם בכלובי תוכים.

בילוי משתלם

יש לציין כי הסיור במכוורת אינם ארוכים ובדרך כלל נמשכים מספר שעות לכל היותר. גם המחירים שתדרשו אליהם בזמן הפסטיבל עבור הסיורים הם שווים לכל נפש. למעשה רוב המכוורות מציעות כניסה ללא תשלום, וגם במקומות בהם תדרשו לתשלום זה לא יעלה על 39 ₪ למשתתף.
ברוב המקומות התשלום למבוגר נמוך יותר מאשר זה של ילד.  בתנאים אלו כדאי בהחלט גם לנצל את הקפיצה למכוורת כדי לפתח אותו ליום סיור קצת יותר מלא. המכוורות נמצאות כולן באזורים מקסימים שקוראים לחקירה נוספת שלהם. אפשר ללכת באחד ממסלולי הטיול שנמצאים באזור המכוורת, לאכול במסעדה טובה באזור או לקפוץ לאיזה אטרקציה עם הילדים רק לפני שלוקחים להם שוב את החופש מבין הידיים.  אפשר גם לשלב לינה בצימר, באוהל אירוח או אפילו באכסניית נוער כדי לא להילחץ מעניין הזמנים.

מכוורת מזמינות

"פרחי הגליל" בישוב מנות יקיים פסטיבל בתאריכים 19/8-27/8 (סגור בשבת) שעות הפעילות  בימי השבוע 15:00-19:00 ובשישי מ 10:00-16:30 , הביקור כולל צפייה בסרט על חיי הדבורים, הסבר על עולם הדבורים, צפיה בתהליך הרדיה  ורדיה עצמית. כוורת זכוכית לצפיה בפעילות הדבורים. פינות יצירה, פינת פיסול בדונג, פינת תחפושות, פינת חקירה וקריאה. בנוסף יתקיים טיול בטבע ומציאת המערה לפי סימני דרך פינות קפה מול הנוף הגלילי.
במקום יש חנות למכירת דבש ומתנות לחג - תוצרת המכוורת וכמובן  פינת טעימות - מסוגי הדבש השונים. לפרטים: 04-9806005, 0544-967418

ואיפה עוד ?

במכוורות תעשייתיות, מכוורות בוטיק, מרכזי מבקרים, ומשקים חקלאים בכל רחבי הארץ:
מכוורת הבוסתן-פקיעין, מכוורת הגליל- ק.שמיר,  מכוורת אופיר באלון הגליל, מרכז המבקרים "דבורת התבור"- שדמות דבורה,  קיבוץ יפעת, קיבוץ משמרות, דבש ארצנו במשק חרך- כפר מלל, מכוורת קנדל- כפ

אולי יעניין אתכם גם

מדורים