חמש דקות מאילת

אתם נופשים באילת? מערכת וויקנד מזמינה אתכם להוסיף לנופש באילת גם טיול רגלי קצר בינות אוצרות הטבע הנפלאים של הרי אילת. גם קרוב וגם קצר. שילוב של טבע וחופשה.

writer
מאיה כץ | צילום :זהר קרטש תאריך פרסום: 12/08/2010

אילת היא לא רק ים סוף, חופים צהובים, בתי מלון באילת ושפע של בילויים. בל נשכח שאילת שוכנת בתוך מדבר ובתוך איזור הררי המכונה, איך לא- הרי אילת. הרי אילת הם מהיפים בארץ. דממת המדבר ממש זועקת מתוכם, המצוקים גבוהים, הקניונים (לא אלו שעושים בהם קניות) עמוקים, הצבעים מגוונים והמסלולים מאתגרים. מעטים הנועזים שממשיכים לטייל בהרי סיני שהופכים בשנים האחרונות למעוזי טרור, מי שכף רגלו לא דרכה בהרי סיני וגם מי שהילך שם עשרות קילומטרים, ימצא בהרי אילת נחמה. לפניכם מסלולי טיול קצרים המיועדים לכל המשפחה, הנמצאים במרחק נסיעה קצר מהעיר. בעונת הקיץ מומלץ לצאת למסלולים בשעת בוקר מוקדמת, או אחר הצהריים, ואת השעות החמות להשאיר לחוף או למזגן.

הקניון האדום

הקניון האדום הוא אחד מהמסלולים הקצרים והחווייתיים ביותר בהרי אילת. ההליכה היא בתוך קניון צר שהצבע השולט בו הוא אדום, כתוצאה מצביעה של תחמוצות ברזל את אבן החול המקומית. בתוך האדום אפשר להבחין בנקל בגבישי קוורץ מבריקים. המסלול מסומן בירוק ודורש לעיתים הסתייעות ביתדות וסולמות. בסופו של הקניון מצפה להולכים שביל צר המטפס על מצוק הקניון בחזרה לרכב. הסובלים מפחד גבהים מומלץ שיחזרו בתוך הקניון.
איך מגיעים: מאילת, נוסעים על דרך יותם ועוברים את מחסום נטפים, לאחר כ- 9 ק"מ פונים עם השילוט ימינה ומחנים את הרכב בחניון, כ- 15 דקות נסיעה מהעיר. אורך המסלול ומשכו: 1 ק"מ, כשעה וחצי.

עמודי עמרם

לאחר חניית הרכב, ימתין לכם שביל קצר המסומן בשחור המוביל אל עבר עמודי עמרם. השביל היפיפה רווי בצבעוניות מרשימה של אבן החול הנעה בין צבעי קרם לחום- אדום. אם תלכו באזור בשעת שקיעה החוויה תתעצם. עמודי עמרם המרשימים הם זכר לזרימות מים משמעותיות אשר עיצבו את פני הנוף. חפשו באזור מצבת עיניים נבטית- ציור קטן של ריבוע עם עיניים, זכר לאלוהות הנבטית המופשטת וחסרת הצורה.
איך מגיעים: מאילת נוסעים על כביש הערבה, עד קילומטר 20, שם פונים שמאלה וממשיכים כ- 6 ק"מ על דרך עפר שמסומנת בראשיתה בכחול ובהמשכה בשחור. כ- 20 דקות נסיעה מהעיר. אורך המסלול ומשכו: 1 ק"מ, כשעה.

עין עברונה

האתר הראשון אליו מגיעים הוא אתר הפוגרות, למעשה אלו הם שרידים של חווה חקלאית שהצליחה לשרוד את המדבר בזכות בארות המים המכונים פוגרות העושות שימוש במי התהום להשקיה בתעלות. בעזרת פנס ניתן להלך בפירים שהובילו מים. לאחר נקודה זו ניתן להמשיך בנסיעה לעין עברונה ולהביט בדקלי דום מצרים רבי מעלה הממוקמים בנקודה הצפונית ביותר בעולם לצמיחתם.
איך מגיעים: נוסעים מאילת צפונה על כביש הערבה ומול הפנייה לעמודי עמרם פונים הפעם ימינה, משם עולים על כביש הערבה הישן צפונה ומחנים את הרכב בחניון, כ- 15 דקות נסיעה מהעיר. לאחר ביקור בנקודה הראשונה, ממשיכים עוד כ- 3 ק"מ על דרך מסומנת שחור, לכיוון מזרח לעין עברונה. משך הטיול: כ- 3 שעות.

 

תגיות אילת

אולי יעניין אתכם גם

מדורים