סביב חומות הקודש

לכל אלו שמשתוקקים לרגעי קסם, אספנו כמה המלצות על מקומות בעיר הכי מרכזית, הכי קדושה והכי בירתית מבין ערי הארץ –ירושלים כמובן. כל אחת מפינותה מספקת שעות בילוי נעימות לרגעים החמים של הקיץ ואווירה וכמובן שרצוי גם לשלב כמה מהן ליום פינוק קסום משלכם. תהנו!

writer
יפעה מבטח תאריך פרסום: 18/08/2010

עיר דוד

נתחיל מהמקום שבו כל הסיפור התחיל, ולא דווקא ממש לא מדובר בעיר העתיקה כי אם במתחם עיר דוד. המתחם יושב על דרך העופל, מסודר ומשופץ לעילא ועם שלל אביזרי המחשה לתיאור ראשית דרכה האמיתית של ירושלים. כאן שכנה עיר יבוס אותה כבש דוד המלך ובחר כאן להקים את בירת ממלכתו. הסיבה לבחירה היה לה קשר רב למקורות המים שבאזור שלשמחתנו נמצאים בתוך מתחם עיר דוד עד היום ומאפשרים טבילה קרירה ומרעננת. מדובר כמובן בהליכה בתוך נקבת השילוח הקרירה שבקיץ אין תענוג גדול ממנה. מלבד זאת כמובן שהאתר מלא בממצאים ארכיאולוגים שרצויה הדרכה על מנת לעורר אותם לחיים. עכשיו בקיץ הסיורים המוצעים לציבור הם רבים ולכן כדאי ביותר להתעניין  מה מוצע ביום בו אתם מתכננים לבקר.  יש לציין כי גם כניסה לאתר ללא ביקור כרוכה בתשלום.

סיור בנחלאות 

בקרבת שוק מחנה יהודה שוכנות להן לא פחות מ 32 שכונות צפופות היוצרות בינהן סמטאות צפופות ומלאות קסם. לימים בחרה עיריית ירושלים לאגד את כל השכונות הקטנות תחת שם אחד – נחלאות. השכונות יוצרות סבך מרתק של בתים שנבנו אחד על השני החל מהמאה ה19 בצורה של "טלאי על טלאי" שהכיף הגדול הוא פשוט להיאבד בתוכו. יש פה בתים מיוחדים מהם לא מעט משופצים בצורה אמנותית ומעניינת. פה ושם תתקלו בגינה חמודה המשרתת את תושבי האזור. ואם כבר הזכרנו את האנשים, נחלאות כיום היא שכונה שחלקה הגדול מורכב מצעירים, יוצרים ואמנים, אנשי בוהמה ותרבות, והם שנותנים לשכונה את אופייה השמח.
לא אחת תמצאו בין הסמטאות מסיבות יד שניה, תשמעו ג'אם סשן מעניין, תראו כתובות ומודעות משונות על הקירות, ואולי תצליחו אפילו ליפול על אחת ממסיבות הרחוב המפורסמות של השכונה. אם תתעייפו ותרצו לנוח אפשר תמיד לקפוץ לשוק מחנה יהודה הסמוך לארוחה באחת מהמסעדות הביתיות שבסמטאות הצרות לאיזה קוסקוס או מפרום.

המושבה הגרמנית

והרי לכם עוד שכונה שקסמה טמון בעצם היותה. כמו הרבה משכונות הטמפלרים ברחבי הארץ. גם המושבה הגרמנית הירושלמית נותנת לכם ניחוח אירופי שלא נאמר יקי משהו. האווירה כאן היא היא עדיין שכונתית אך לבטח בורגנית יותר מאשר בנחלאות. המבנים הם מפוארים ומעוררי קנאה ופנטזיות (לא שזה דבר רע). למעשה אם אתם מתעניינים בארכיטקטורה המקום הזה יכול לספק לכם שעות של הנאה בהתבוננות. כדאי לצרף אליכם מדריך או ספר הדרכה (נגיד אחד מהספרים של דוד קרויאנקר) כדי לא לפספס שום בית עם סיפור וארכיטקטורה מיוחדת. כאן גם תוכלו להפיק הרבה יותר הנאה צרכנית מחנויות הבוטיק הקטנות שמספקות לחם, יין ויצירות אמנות מעניינות. כמו כן תוכלו להינות מבתי הקפה השיקיים הרבים.
לא אשכח גם לציין את קולנוע סמדר העתיק והחמוד  ואת  שוק האיכרים השמח של יום שישי.

עין קובי

למחפשים דווקא את ההתבודדות מהמולת העיר בודאי יקסום המעיין הקטן הזה בדרום מערב העיר, סמוך למבוא בית"ר ולצומת נס הרים. המעיין שוכן בגיא קטן שיורד לנחל רפאים.  הוא מצוי במערה קרירה מתחת לאדמה שבחלקה העליון פתח המכניס אור במהלך היום ונותן אווירה קסומה. בבריכה המיוחדת שבתוך המערה מימי המעיין נובעים כל השנה ובקיץ כמובן כיף לטבול בהם את הרגלים. אל הבריכה ניתן לרדת במדרגות נוחות או בדרך אתגרית יותר – נקבה צרה באורך 17 מ' שבה יש לזחול ובסופו נגלה אליכם המראה של בריכת המעיין.
שימו לב שעומק הבריכה הוא מעט יותר ממטר ויש להיזהר בשחיה במיוחד באם אתם מטיילים עם ילדים קטנים. סביב למעיין יש בוסתן שננטע ע"י הקרן הקיימת ושולחנות נוחים שמאפשרים לערוך פיקניק כהלכתו. המקום בדרך כלל שקט ובהחלט מתאים לכמה שעות של בילוי משפחתי או זוגי אינטימי בחיק הטבע. 

לישון בעיר הקודש

מלבד בתי המלון המיוחדם לעיר, הוקמו בשנים האחרונות שפע של צימרים באוירה ירושלמית. צימרים רבים מתאימים לאירוח משפחתי עם ילדים ויש המון צימרים המתאימים לאירוח זוגי רומנטי. הצימרים בירושלים מתאימים גם לאירוח של המגזר הדתי ושומרי הכשרות וניתן בחלק מהמקומות להזמין מראש ארוחות בכל רמות הכשרות

אולי יעניין אתכם גם

מדורים