בחיפה כבר ביקרתם?

חיפה היא העיר השלישית בגודלה בארץ. ביקור בעיר יפגיש אותכם עם ים, טבע, נוף, אנשים, היסטוריה וארכיטקטורה המצליחים כולם יחדיו לדור בדו קיום מופלא, כמו שרק חיפה יכולה.

writer
מאיה כץ תאריך פרסום: 22/08/2010

אין ספק שחיפה היא עיר מיוחדת. עיר הנושקת לים ובנויה על מורדותיו של הר הכרמל המאפשר נתיב בריחה מהירה לטבע פראי ומעטר את רחובות העיר בנגיעות של טבע עירוני. ואם כל זה עוד לא מספיק, הרי שבחיפה מתקיים דו קיום עדין בין תושביה הערבים לתושביה היהודים והיא מאגדת תחתה מספר דתות מעניינות. מערכת וויקנד מנסה לחשוף אותכם לחלק מנפלאותיה של העיר וסביבתה.

תצפית מהמוחרקה

אם אתם בסביבה אל תוותרו על תצפית מהמוחרקה. מומלץ כמובן לעשותה בשעת שקיעה וככה גם תזכו לראות את השמש שוקעת לים. שמה העברי של המוחרקה הוא קרן הכרמל וזוהי הפסגה השלישית בגובהה ברכס הכרמל. באזור זה התרחש על פי המסורת, עימות בין נביאי הזעם לאליהו הנביא. במקום יושבת כנסייה שמנציחה את הסיפור. מגג הכנסייה נשקפת אחת התצפיות היפות בארץ אל מרחבי הכרמל, עמק יזרעאל, הרי הגליל ואפילו החרמון בראות טובה. איפה: מנזר המוחקרה, בכניסה הדרומית לדליית אל- כרמל.

הגנים הבהאים

אין ספק שהגנים הבהאים, המושכים אליהם מבקרים רבים מידי שנה, הם החותם הכי מרשים המעטר את פני העיר. מרכזה של הדת הבהאית הוא דווקא בעכו הסמוכה והיא לא הגיעה לארצנו בעקבות קדושה כשאר הדתות אלא פשוט בעקבות מנהיג. במקדש הזהב, הנצפה כמעט מכל נקודה בעיר, קבור מייסד הדת. בכדי לפאר את הקבר וליצור מסביבו תחושת רוגע ושלווה הוקמו מסביבו, בכספי תרומות, הגנים. קצרה היריעה מלתאר את יופיים של הגנים ואין מספיק מילים שיעבירו את עוצמת החוויה.
איפה: הגנים הבהאים. כניסה אפשרית משלושה אזורים. הגנים פתוחים בין השעות 9:00-17:00 והמקדש וסביבתו עד 12:00. סיורים מודרכים מתקיימים באתר ללא תשלום, יש להגיע בלבוש צנוע. פרטים נוספים באתר הגנים: http://www.ganbahai.org.il/he/

נתיב אלף המדרגות

אז כפי שכבר הוזכר, חיפה בנויה בין הר לים, ולמעשה היא כבניין רב קומות- העיר התחתית והנמל בקומה הראשונה, הדר באמצעית ושכונות הכרמל בעליונה. העיר מלאה במדרגות החוצות את העיר במספר רב של נתיבים. נתיב מעניין במיוחד סומן ושולט בידי העירייה וזכה לכינוי "נתיב אלף המדרגות" (למרות שהוא מונה 1100 מדרגות). מומלץ כמובן לרדת את המדרגות ובכך לזכות לתצפיות נפלאות. השביל מסתיים בשכונת ואדי ניסנס הערבית. מי שלא רוצה לעלות בחזרה אלף מדרגות יוכל להיעזר באוטובוס או בכרמלית.
נקודת התחלה: מצפור הסביונים, נקודת סיום: בית הגפן.

המושבה הגרמנית

המושבה הגרמנית נוסדה בשנת 1868 על ידי הטמפלרים שהאמינו שקירוב הגאולה ייעשה על ידי התיישבות בארץ הקודש. המושבה הציורית משתרעת לאורך שדרות בן גוריון ומחברת בין הגנים הבהאים לנמל חיפה. המושבה שוחזרה ושומרת על אופייה הציורי והפשוט, הבתים, בתי קרקע עם גגות אדומים מאכלסים כיום בעיקר בתי קפה ומסעדות.
נקודת התחלה: משרד הנהלת פרויקט השיקום, נקודת סיום: רחוב יפו.

חי בר כרמל

חיפה היא גם עיר של טיולים וטבע .הר הכרמל אכלס בעבר חיות בר רבות כמו נשרים, יחמורים, אייל הכרמל ואפילו דובים ואריות. בחי בר מנסים להשיב לטבע חלק מהחיות שסבורים כי יצליחו להתמודד עם השינוי שעבר האזור. סיור בשמורה יפגיש אותכם עם כלובי האקלום של החיות ועם הסיפור הסבוך והמרתק של השבת החיות לטבע.
איפה: שמורת החי- בר, כ- 300 מטרים דרומית לאוניברסיטת חיפה. השמורה פתוחה לפרטיים בימי שבת בלבד, כניסה בתשלום. סיורים מודרכים מתקיימים בשמורה בשעות: 10:00, 12:00, 14:00.

 

מקומות לינה ובילוי באיזור

אולי יעניין אתכם גם

מדורים