אלף לילה ולילה במדבר

לאחר קיץ עמוס בפסטיבלים מכל תחומי האומנות והתרבות, הנה הגיע סוף הקיץ ואיתו הפסטיבל האחרון שיסיים את חופשת הקיץ בכבוד. פסטיבל אלף ליל ולילה בנגב. פסטיבל בסגנון מעניין.

writer
יפעה מבטח צילום: ארמון בחול תאריך פרסום: 25/08/2010

מושב עין הבשור יושב על הגבול שבין המדבר לבין הירוק ונותן לכם בשנים האחרונות לחופשה נגבית בנופים שכלל לא חשבתם שמתחברים עם חלקה הדרומי ורחב הידיים של המדינה. ההתעוררות התיירותית קשורה קשר חזק לאירועים התרבותיים הרבים והמעניינים שנערכים באזור. רק השנה היינו עדים לפסטיבלים רבים שנערכו באזור המקסים הזה ובינהם: אינדינגב, פסטיבל דרום-אדום ופסטיבל דרום אמריקה שהתקיים ממש בחודש שעבר. כדי לסגור לנו את אוגוסט ועימו את החופש הגדול בצורה מושלמת מתכננים בעין הבשור עוד פסטיבל אחד אחרון שמח ויחודי מכולם.

סוף שבוע של אלף לילה ולילה

פסטיבל אלף לילה ולילה יתקיים בעין הבשור בסוף השבוע הקרוב בין התאריכים ה 26-28.8.
מטרת הפסטיבל להביא אליכם את הקצב, השמחה והמאכלים המרוקאיים, אבל גם את אטרקציות הייחודיות לאזור בכלל. אירועי הפסטיבל שנמשכים לאורך כל שלושת הימים (על אף שריכוזם הגדול, יש לומר, הוא ביום שישי) מאפשרים בעצם לכל מי שלא הספיק ליהנות מחופשה הגונה במהלך הקיץ להשתתף באחת  פעילה במיוחד תוך לינה באחד מהצימרים הייחודיים והרבים שבמושב עין הבשור. יש לציין כי לבד מהפעילויות שמציע הפסטיבל האזור מציע גם מסלולי טיול רבים ברכב משפחתי, רכבי 4x4 וגם ברגל.

עם שיר על השפתיים

את סוף השבוע  האוריינטלי הקסום שלכם תפתחו במתחם צימרים הייחודי "ארמון בחול".  הצימרים של "ארמון בחול" נותנים לאורחיהם חוויה של חופשה מרוקאית יוקרתית במהלך כל השנה ובזכות הפסטיבל זוכים לשדרג את החוויה ברמה נוספת.
בערב יום חמישי ה 26.8 תערך כאן הופעתה של להקת "שפתיים" המפורסמת עם הסולן חיים אוליאל, שלימד את הציבור הישראלי שאפשר וגם צריך לשיר במרוקאית בלי להתבייש. עוד לפני ההופעה יוגשו לאורחים מאכלים מרוקאים תוצרת בית בליווי שתייה קרה, חמה וקינוחים מתוקים. כמו כן "תחמם" את הלהקה רקדנית בטן על מנת שתגיעו למופע כבר על הרגליים , נהנים וחשים את המוזיקה השמחה.  הערב יחל בשעה 21:00 ויש לציין כי הוא מיועד למבוגרים בלבד. עלות לאדם: 150 ₪. הלנים באתרי הלינה באזור ייהנו ממחיר מוזל (120 ₪).

בדרך התבלינים

אירועי יום השישי מתאימים כבר יותר להרכב משפחתי. ב10:00  בבוקר לדוגמא מתוכנן סיור לכל המשפחה בעקבות התבלינים הריחניים מופקים במושב עין הבשור שיצא מצימר "חוות התבלינים" שבמושב. תוכלו לבקר בשדות, בגן ירק, בחממות לגידול תבלינים ירוקים ובבית אריזה מתקדם, וליהנות משתיית חליטות צמחים העשויות מן התוצרת שראיתם ואף תקבלו עציץ תבלין במתנה.
סדנה לטיפול בעציצי תבלין תבטיח כי המתנה שקיבלתם תמשיך להתפתח גם בבית. משך הסיור כשעה וחצי ועבורו תשלמו מחיר פעוט לכל הדעות של 15 ₪ למבוגר ו5 ₪ לילד (כולל חליטות צמחים ועציץ מתנה). ההשתתפות מותנית בהרשמה מראש שאותה יש לבצע בטלפון: 054-609912/4. שם תוכלו לקבל גם פרטים נוספים אודות הפעילות.

עם פנסים לאורך נחל הבשור

כדאי מאוד להישאר את כל יום השישי שכן הפעילות המרתקת ביותר בפסטיבל, לטעמי, מתרחשת דווקא בלילה שבין שישי לשבת. זהו עוד אחד מאותם סיורים ליליים משפחתיים לאור פנסים עליהם דיווחנו לא מכבר כי הם חלק מטרנד הולך ועולה בעולם התיירות.
היציאה היא בערב יום שישי ה27.8, בשעה 20:30 מתחנת הדלק פז אשכול ((yellow בצומת מגן. משם, לאורך נחל הבשור הקסו, מובטח סיור חוויתי ומרתק. המשתתפים יחפשו יחדיו את בעלי חיים הייחודיים לאזור לאור פרוג'קטורים, ולכשאלו יכבו תתאפשר גם צפייה בכוכבים הבוהקים של המדבר והיכרות אינטימית איתם. הזיור אף לא יזניח את הצד הקולינרי ומובטחת גם הכנת תה מצמחי המדבר ואבטיח קר שאין כמוהו לסיים את הקיץ ולהתכונן אל הסתיו עם טעם מתוק. הסיור ימשך כשעתיים וחצי, ויהיה בו שימוש גם ברכבים פרטיים.
גם כאן המחיר הוא פעוט ביחס לתמורה: 20 ש"ח לאדם כאשר ילדים מתחת לגיל 5 אינם חייבים בתשלום גם לפעילות זו יש להירשם מראש בטלפון:050-7650657.

מקומות לינה ובילוי באיזור

אולי יעניין אתכם גם

מדורים