אוהבים את תל אביב? בואו לטייל

המרכז להכרת תל אביב ויפו מזמין אתכם להיכרות מעמיקה וחוויתית עם תל אביב של פעם. בואו לסיורים בעקבות אנשים, בתים אומנות וסיפורים שיתקיימו מתחילת ספטמבר.

writer
מאיה כץ תאריך פרסום: 25/08/2010

תתפלאו, אבל ממש בלב תל אביב שפע של מסלולי טיול  והמרכז להכרת תל אביב ויפו מקיים סיורים חווייתיים להכרת ימיה הראשונים של העיר. עלותם של הסיורים 30 ₪, אלא אם נרשם אחרת. ניתן להירשם לסיורים בטלפון 03-5100337.

סיור שכונות הנושקות למסילת הרכבת

סיור בשכונות נווה שלום, נווה צדק ושכונת וולהאלה אשר נוסדו טרם הקמת העיר תל אביב. השכונות נבנו מחוץ ליפו בסמוך למסילת הרכבת אשר חיברה בין יפו לירושלים. שכונת וולהאלה נוסדה על ידי הטמפלרים, נווה צדק על ידי שמעון רוקח ונווה שלום היא פרי יוזמה של זרח ברנט. מתחם וילנד ומתחם הרכבת שומרו והפכו לאזור שוקק חיים. הסיור ייערך בנקודות אלו.
מתי: יום חמישי 2.9, בשעה 18:00.

נווה צדק צלם: גליה אלון

 

סיפורו של יוזם ומייסד תל אביב, עקיבא אריה וייס

הביקור הוא בתערוכה "עקיבא אריה וייס- "סטארטפיסט" ציוני בחולות" המבוססת על ספרה של עדנה יקותיאלי כהן, נכדתו. וייס ביקר בארץ בשנת 1904, ביקור שהניב את הרעיון להקמת עיר עברית ללא השקעת נדבנים. המטרה הייתה למשוך ארצה את בני המעמד הבינוני תוך מתן פרנסה ומקומות מגורים. בתערוכה תלמדו אודות סיפור חייו של האיש המיוחד הזה וסיפורה של תל אביב. הסיור בתערוכה יודרך על ידי עדנה יקותיאלי . מתי: יום שישי 3.9, בשעה 10:00.

סיור בעקבות "החינוך העברי"

בימיה הראשונים של תל אביב בית הספר שימש כמרכז משמעותי הרבה יותר מחינוך נטו. בבתי הספר היו נערכות הופעות, הרצאות ותערוכות, שם הוחבאו מאגרי נשק (סליקים) ושם אף נוסדה פינת החי הראשונה בעיר. במיוחד לתחילת שנת הלימודים, יוקדש הסיור לבתי הספר ומוסדות החינוך של ראשית ימיה של תל אביב. הביקור ייערך בגימנסיה הרצליה, בית הספר תחכמוני ועוד.
מתי: יום שישי 3.9, פגישה בשעה 10:00 בסמוך למגדל שלום.

יפו צלם: אורן גבאי גולן

סיור ארכיטקטורה בשדרות רוטשילד

אין כמו ארכיטקטורה בשביל ללמוד אודות אופי התקופה ואנשיה. הסיור יתמקד בבתי "אחוזת בית" ועד לבניית הבאוהאוס, תוך מתן דגש לסיפורי האנשים שגרו בבתים הללו וסיפור שימורם.
מתי: יום שבת 4.9, פגישה בשעה 18:00 בקיוסק שבפינת רוטשילד- הרצל.

מאה שנה להולדת נתן אלתרמן

תל אביב היוותה עבור אלתרמן מקור השראה חשוב לשיריו. במהלך הסיור יוקראו שיריו של אלתרמן בנקודות הרלוונטיות. הסיור החוויתי, בדומה לתיאטרון רחוב ישלב בין שירה, יצירה, אומנות, אדריכלות והיסטוריה. תחילתו של הסיור בגן מאיר והמשכו במבנה העירייה הראשונה, כרם התימנים וחוף ירושלים. מתי: יום שישי 24.9, פגישה בשעה 10:00 בכניסה לגן מאיר שברחוב המלך ג'ורג'. כמה: 40 ₪.

חוף בוגרשוב צלם: גליה אלון

סיור באחוזת בית

אחוזת בית נוסדה בשנת 1909 והוקמה במתכונת שכונת גנים, כיום הפכה השכונה לאזור מסחרי אך קסמה עוד לא פג. הסיור יתמקד ברחבותיה הישנים וישולב בסיפורים צבעוניים.  מתי: יום שבת 25.9, נפגשים בשעה 10:00 באנדרטת המייסדים שברחוב רוטשילד.

בעקבות אריחי הקרמיקה של בצלאל

מורי בצלאל, ציירו על גבי אריחי קרמיקה ברחובות רבים בתל אביב הקטנה. אם רק תרימו מעט את העיניים תזכו לראות בבתים רבים את יצירות האומנות הללו השואבות השראה מארץ ישראל הטובה. הסיור יעסוק גם בייסוד בצלאל וסיפורם של יוצרי האריחים ואופן יצירתם.
מתי: יום ראשון 26.9, בשעה 10:30. כמה: 30 ₪ לסיור+ 15 ₪ עבור כניסה לבית ביאליק.

תל אביב שוק הפשפשים

התעייפתם?

בתל אביב שפע של בתי מלון לאתר הבית

מקומות לינה ובילוי באיזור

אולי יעניין אתכם גם

מדורים