פותחים את השנה בטיול

מערכת וויקנד ריכזה עבורכם כמה מסלולי טיול משולבים בסימני החג איתם תוכלו להתחיל את עונת הטיולים. מאום קנטיר דרך אגמון החולה ועד עובדת. טיולים לשנה החדשה.

writer
מאיה כץ תאריך פרסום: 02/09/2010

מתפללים בבית הכנסת באום אל קנטיר

עשרות בתי כנסת עתיקים פזורים ברחבי הארץ ובגולן בפרט. מה שמיוחד בבית הכנסת שבכפר העתיק אום אל קנטיר, הסמוך לקיבוץ נטור שבדרום רמת הגולן, הוא שהמקום היה מספיק נידח כך שכל אבני בית הכנסת שנהרס ברעידת אדמה נותרו באתרן ולא נלקחו לשימושים אחרים. הנתון יוצא הדופן הזה, תרם לשיטת שיחזור ייחודית למדי. האבנים בסביבת המבנה צולמו על כל פאותיהן, והוכנסו לתוכנת מחשב שבנתה מחדש את בית הכנסת. בית הכנסת שוחזר בחלקו. סמוך למבנה, ניתן למצוא מעיין יפיפה הנובע לתוך בריכות המקורות בקשת, קשת זו היא שנתנה למקום את השם "קשת רחבעם" לזכרו של השר רחבעם זאבי שנרצח כשבוע לאחר שאישר תקציב לפיתוח האתר.
איך מגיעים: בצומת צמח עולים על כביש 98 לכיוון דרום רמת הגולן. פונים שמאלה על פי השילוט "קשתות רחבעם" כ- 200 מטר דרומית לקיבוץ נטור.

צופים בציפורים נודדות באגמון החולה

באגמון החולה, מזה זמן מה מורגש הסתיו אשר גורם לציפורים רבות להתאסף במרחבי האגמון. עונת נדידת העופות החלה זה מכבר, ואין זה אירוע נדיר לצפות בלהקות גדולות של חסידות, איות צרעים וראשוני השקנאים. ביקור באגמון, מומלץ בשעות הבוקר המוקדמות, או בשעות אחר הצהריים אז מובטח לכם מזג אוויר נעים וייתכן שאף המראת או נחיתת להקות גדולות. אפשרויות הטיול באגמון מרובות למדי. תוכלו להלך באתר ברגל, לשכור אופניים או רכב חשמלי או להצטרף לסיורי עגלת המסתור.
איך מגיעים: נוסעים על כביש 90 ופונים ימינה (למגיעים מדרום), בהתאם לשילוט, אחרי הפנייה לשמורת החולה. אורך המסלול: כ- 9 ק"מ.

מטיילים בין חצבים בחרבת קרתא

החצב הוא אולי הצמח שמסמן יותר מכל, את בואו של הסתיו ובואה של שנה חדשה. במקומות רבים בארץ ולצידי כבישים ניתן לצפות בפריחתו המרשימה של החצב, אך ישנם מקומות בהם ריכוזי הפריחה גדולים במיוחד. את חרבת קרתא שלמרגלות הכרמל, מעטרים בעונה זו מאות חצבים המרשימים במיוחד לנוכח הסביבה הצהובה והמוזנחת. ראשיתו של המסלול בחניון לימור, משם יוצא שביל מסומן, בינות החצבים, אל עבר מצודה צלבנית ממנה נשקפת תצפית יפה לים.
איך מגיעים: חניון לימור, כ- 500 מטר דרומה ממחנה המעפילים עתלית. אורך המסלול ומשכו: 1.5 ק"מ, כשעה וחצי.

חוגגים ביקב כרמי עובדת

חוות כרמי עבדת הוקמה בשנת 1998 כחלק מחוות בודדים נוספות שהוקמו בנגב. עם השנים החוות פותחו והפכו לחלק מהפרויקט התיירותי "דרך היין" החושף את המבקרים לחבל ארץ לא מוכר ולצורת חיים ייחודית למדיי. בחווה תוכלו לבקר בכמה אופנים: ראשית ניתן להתארח בצימרים הייחודיים הפזורים ברחבי החווה, אך ביקב תוכלו לבקר גם מבלי להתארח במקום. מטיילים בודדים מוזמנים פשוט לבקר ביקב בכל יום בין השעות 9:00-18:00, לטעום מן היין ולדבר עם שוכני החווה, קבוצות יוכלו, בתיאום מראש, לשלב עם הביקור מגוון סדנאות.
איך מגיעים: נוסעים בכביש 40, עוברים את מדרשת שדה בוקר ופונים ימינה (למגיעים מצפון), כ- 2 ק"מ לאחר צומת ציפורי.

לטיולים נוספים בארץ.

חסידה, חסידות בעמק החולה

 

אולי יעניין אתכם גם

מדורים