נגב של פסטיבל סוכות

כבר מזמן הדרום הפך לאחד האיזורים המבוקשים ביותר לנפוש. פחות פקקים, מזג אויר יותר טוב ואטרקציות מדבריות מרעננות. אז לכבוד סוכות ריכזנו לכם כמה אירועים מומלצים. הכיוון דרומה.

writer
יפעה מבטח צילום: דודי לזר תאריך פרסום: 02/02/2020

זה קרה לנו ממש ככה בלי ששמנו לב בשנים האחרונות – הנגב הפך להיות ה-אטרקצייה התיירותית הכי חמה בשטח. האטרקציות בנגב מוכיחות לנו כי הזקן הצליח ואפשר לומר שבן גוריון מחייך מלמעלה ואפשר פשוט לתפוס אוטובוס, רכב פרטי או טרמפ (רק עם בן-אדם שמכירים כמובן) ולנסוע לשם ממש עכשיו בחג הסוכות. סוכות, הידוע גם בכיניו חג האסיף וחג הטיולים, הוא הזמן בו הנגב כולו ער ומציג לפני המטייל מגוון פסטיבלים מעניינים שהופכים את הטיול בו ללונה פארק אחד גדול, ולחוויה בלתי נשכחת. והנה לכם תפריט של כמה מהחוויות שאין להפסיד בנגב בסוכות הבא עלינו לטובה.

המוזות כובשות את הסוכות

בדרך אל הנגב למה שלא תבצעו קפיצה לשוהם. הישוב השוכן רק חצי שעה מתל-אביב מארח השנה פסטיבל ותיק בנוף חג הסוכות הלא הוא פסטיבל "מוזות בסוכות". הפסטיבל יתקיים בימי שני-שלישי ה 26-7.9, ג'-ד' חוה"מ סוכות. במתחם הפסטיבל, שהשנה החליט לעשות מחווה לישראליות, שש סוכות, כל אחת מהן מוקדשת לנושא שונה, ובתוך כל אחת מהן מתקיימים מופעים וסדנאות שמביאות את מוזות היצירה גם הן להתארח כאושפיזין. למשל בסוכה המוקדשת ל100 שנה לתנועה הקיבוצית תוכלו ליהנות בין השאר,משירה בציבור בהנחייתה הסוחפת של שרהל'ה שרון. בסוכת השלום מובטח מופע מיוחד של היבה בטחיש וגלית גיאת, ובסוכת הילדים- מפגש עם הסופרת מיריק שניר  המשולב בהמחזות סיפוריה בשיתוף הקהל. בנוסף בבמה המרכזית יתקיימו מופעים שווים ובינהם: מירי מסיקה במופע חדש, ומופע של הבלט הישראלי שיבצע קטעים שונים ממיטב הרפטואר של הבלט הקלאסי. שני מופעים אלו כמו גם כל מופעי הסוכות בפסטיבל הינם חינם אין כסף.
מתי? 26-27/9  איפה: בישוב שוהם כמה עולה ? חינם

שמן עץ הזית

נדרים עוד מעט אל מושב בני דרום השוכן לו ליד אשדוד. כאן תוכלו ליהנות מחוויה על טהרת שמן הזית. בין ה26-29.9, ימים א'-ד', ג'-ה' חוה"מ סוכות יפתח כאן בית הבד המשוחזר, השוכן במרכז המבקרים. הילדים יוזמנו להצטרף לפעילות בה יפיקו שמן זית יחדיו בבית הבד, ולאחר מכן ישמעו מעט הסברים אודות התרחשות התהליך בבית בד מודרני כיום. כמו כן תהיה הצגה של יצור סבונים משמן זית שמתקיים גם כיום במושב בני דרום. כל הפעילויות האלו מוצעות בחינם כמו גם סיור בבית הראשונים של בני דרום. פעילויות נוספות יתקיימו בתשלום סמלי במתחם מרכז המבקרים בזמן הפסטיבל ובינהן: כבישת זיתים עצמית, אפיית פיתות על גבי טאבון, סיור בטרקטור למטע זיתים כולל מסיק ופינת יצירה עם חמרן, פסיפס, ועוד...  כל הפעילויות הללו יתקיימו בכל אחד מימי הפסטיבל בין השעות 9:00-16:00.
 
ביום רביעי, 29.9.10, מתוכננת במקום גם אטרקציה לא קטנה להורים. החל מ9:00, יוקם במתחם הפסטיבל שוק איכרים כשר בו תוכלו לרכוש מגוון ירקות טריים שבטריים, מעדנים מובחרים, מוצרי מאפה ,יינות וליקרים וכמובן את שמני הזית המפורסמים של כד בני דרום ומוצריהם. לפרטים נוספים: 050-8616666 / 08-8515548 

תמרים בתמנע

והנה עוד הדרמה רצינית אל פסטיבל שבמרכזו פרי המזוהה מאוד עם תקופה זו של השנה. בפארק תמנע המקסים שנמצא ממש פסיעה מהעיר אילת יש מסלולי טיול לכל המשפחה, מונמנטים מרשימים כעמודי שלמה ופעילויות מגוונות לכל המשפחה אולם בחג זה, בין התאריכים ה26-28.9, ימים א'-ג', ג'-ה' חוה"מ סוכות, הוא כולו מוקדש לפרי התמר. פסטיבל "תמר במדבר" שיתקיים בו הוא לרגל סיום גדיד התמרים בחבל איילות, שהזן העיקרי בו הוא המג'הול העסיסי ששמו יצא ומוכר בכל רחבי הארץ והעולם. בפסטיבל, הנמשך כל יום מ11:00 ועד 20:00 מוצעות למשל פינות יצירה מודרכות שישתמשו בחומרי הגלם אותם מספק לנו עץ התמר - מהחרצנים ועד הידות. מספרי סיפורים על תמרים ואגדות עם טעמים מהאזור ינעימו גם הם את שמנם של ילדינו. צפויים גם מאכלים  בשילוב תמרים, סיורי לילה מודרכים במונומנטים בפארק המוארים באופן יוצא דופן ועוד כדי להיכנס לפסטיבל יש לרכוש כרטיס כניסה לפארק תמנע במחיר  49 ₪ לאדם (מגיל 3). חלק מהפעילויות בתשלום נוסף. לפרטים נוספים: פארק תמנע - 08-6316756

לקבל פרטים על אירועי סוכות, פסטיבלים בסוכות ומסלולי טיול מומלצים לחג.

 

 

אולי יעניין אתכם גם

מדורים