דור של חוף :מטנטורה ועד הבונים

מה בסה"כ צריך בנאדם? בריאות, משפחה אוהבת, אוכל טוב ואת חוף הים שלו בשבת בבוקר . אין כמו חוף ים שמעניק לך אושר, שלווה ומים נקיים. ככה הם קבוצת החופים למרגלות הכרמל

writer
מאיה כץ צילום:זוהר קרטש תאריך פרסום: 21/10/2010

חוף דור, נחשולים והבונים הנמצאים למרגלות הכרמל מושכים אליהם מבקרים רבים. בואו להכיר מעט את החופים וסביבתם.

מה נראה שם

רצועת החוף שלאורך מורדות הכרמל הינה בין המיוחדות שבארצנו, ובתוך האזור הזה מרשימים במיוחד הם חופי הבונים, נחשולים ודור, הידוע גם בשמו חוף טנטורה. אז מה יש לנו שם? מרחבי חול בלתי נגמרים, מורדות הכרמל ממזרח הסמוכים ממש לים, מפרצונים, סלעים, גבעות כורכר עם צמחיית חוף, בעלי חיים ועוד. רצועת החוף הזו מושכת אליה מידי עונה רוחצים ומטיילים רבים אך עם זאת הקסם עדיין נשמר והיא רחבה דיו בשביל לאפשר לכל אחד לתפוס פינה וליהנות מנפלאותיה.
חוף דור וחוף נחשולים הם חופים מוכרזים שהכניסה אליהם היא בתשלום. עם תום עונת הרחצה הכניסה היא ללא תשלום ואין בחוף שירותי הצלה. חוף הבונים הוא שמורת טבע, החוף ללא שירותי הצלה ועל מנת להחנות בסמוך לחוף יש לשלם עבור החנייה. החורף מתאחר להגיע לכן ניתן עוד לפגוש לא מעט מתרחצים בחוף ומעבר לכך הרי שהאזור מקסים גם ובעיקר בחורף.

מצילים את חוף דור

בחודשים האחרונים נרקמה תוכנית להקים בסמוך לחוף דור מתקן לטיהור גז בגודל של כ- 250 דונם אשר אמור לספק גז טבעי לכל מדינת ישראל ואף לייצוא. המתקן אמור לכלול ארובה בגובה של כ- 50 מטר ומבנים תעשייתיים שונים. כמובן שמיקומו של המתקן ייפגע ברצועת החוף הבתולית הזו פגיעה חסרת תקדים. תושבי האזור וחובבי החוף יצאו במאבק כנגד המתקן המתוכנן. ניתן לחתום על עצומה להצלת החוף באתר זה. http://www.atzuma.co.il/hofdor/0/11/

מטיילים בין חוף הבונים לחוף דור

שביל הליכה המסומן באדום מלווה את קו החוף שבין חוף הבונים לחוף דור. השביל מוביל את המטייל בו אל עבר מפרצי חוף יפים, מערה כחולה, גבעות כורכר נמוכות מהן נשקף נוף רחב ואין סופי וצמחיית חוף. מומלץ להלך בשביל בשעת שקיעה ולחזות בים המשנה אט אט את צבעיו. הרחצה מותרת בחלקו הראשון של המסלול בחוף הבונים ובסופו בחוף דור. לאורך המסלול לא ניתן להיכנס למים. זה הזמן להזכיר שלמרות שמתבקש לאסוף צדפים (בעיקר אם יש בהם חור) הדבר אסור מכיוון שהם מוגדרים בתור ערך טבע מוגן. החול הרטוב הינו גן עדן לעקבות נסו לזהות את העקבות שייתכן שאף יובילו לסרטן מזדמן או ייצור אחר.
נקודת התחלה: חניון חוף הבונים, נקודת סיום: חניון חוף דור, אורך המסלול ומשכו: 4 ק"מ, כ- 3 שעות. הכניסה בתשלום.

מטיילים בין אומנים בעין הוד

מעברו השני של כביש חיפה תל אביב הישן, מעט צפונה יותר נמצאת הפניה לכיוון עין הוד. עין הוד הוא כפר אמנים ציורי במיוחד. בין בתי הכפר העתיקים הטובלים בצמחייה ובעצי זית פזורות גלריות אומנים רבות. ניתן להלך בשבילים המקסימים ולפגוש את האמנים ואת יצירותיהם. בתוך הכפר גם בית קפה וחומוס טוב.

 

למבחר צימרים בחוף דור

מקומות לינה ובילוי באיזור

אולי יעניין אתכם גם

מדורים