מחפשים אטרקציות? רדו לאילת

אילת היא עיר עשירה באטרקציות בהם ניתן ליהנות רב ימות השנה. קיץ, חורף, אביב או סתיו. אז מי מכם שפיספס את אילת בקיץ, מוזמן ליהנות ממנה בתקופת הסתיו המתקרבת. אף פעם לא מאוחר מידי

writer
איציק גרינוולד תאריך פרסום: 26/10/2010

עצרו! עזבו הכל, ותקשיבו – אם שמתם לב, הסתיו מתקרב,אז כדאי לרדת לאילת. זה אולי נשמע כמו סיסמה של משרד התיירות, אבל זו באמת המלצה חמה שלי לחודשים הקרובים, שלפחות על הנייר (או לוח השנה) אמורים להיות חודשי סתיו קרירים והמלצה שמגיעה מאחד שמעדיף את חופשת הקיץ להעביר דווקא במקומות אחרים, אז אולי כדאי שתאמינו.

בגלל האקלים

תגידו מה שתגידו, אבל דווקא עכשיו, בחודשים האלה, האקלים המיוחד שלנו משחק לטובתנו. לא מזמן חזרתי מפריז, עיר האורות, שם בשלב הזה של השנה כבר מסתובבים עם מעילים ובגדים חמים נוספים . אפילו ירד גשם במשך יומיים, מה שאולי משווה אווירה רומנטית לעיר אבל לא כל כך מאפשר ליהנות מטיול ברחובות או בשבילי הגנים המוריקים.
ואצלנו? אצלנו המזגן עדיין פועל בשיא המרץ, אנחנו עדיין מסתובבים עם בגדים קלילים וקצרים, אבל תודו – שכבר לא כל כך חם כמו אוגוסט מצד שני. בדיוק בגלל זה – בדיוק בגלל שהחום הנוראי של אוגוסט נעלם - כדאי לכם לרדת לאילת עכשיו. מצד אחד אתם תיהנו מטמפרטורות חמימות למדי ומשיזוף נהדר למשקיענים, בזמן שיכול להיות שהחברים שלכם בתל אביב יתחילו ללבוש שרוולים ארוכים, ומצד שני לא תזיעו יותר מדי.

בגלל התנאים

אפתח בהסתייגות: יכול להיות שאחרי הכתבה הזו הסיבה הזו לא תהיה כבר כל כך רלוונטית (או שאני סתם מייחס לעצמי השפעה גדולה מדי) אבל תחשבו לעצמכם – אנחנו נמצאים באמצע אוקטובר, וגם החגים כבר נמצאים מאחורינו, מה שאומר שמרבית עם ישראל כבר סיים עם החופשות שלו ובטח שעם אילת. כך נוצר מצב שבו, בשלב יחסית מוקדם של השנה אנשי המלונאות בעיר הדרומית מתמודדים עם תפוסות חלקיות, לפעמים ברמות שהם לא מכירים בתקופה זו, ביחסית לאשתקד.
זה בדיוק הזמן ליהנות מדילים מזדמנים של צימרים ברגע האחרון  או בתי מלון שאותם מלונאים משווקים כדי להעלות את אחוזי התפוסה, ועל הדרך לקבל גם בונוס, שמבחינתי מהווה את הסיבה העיקרית לא לרדת להאילת באוגוסט: גם עם כל המבצעים, התפוסה לא תהיה מלאה כמו בקיץ, מה שאומר שלא תצטרכו לריב על מקום בבריכה או בתור למסעדה הקרובה כי התפוסה. מה רע? שלא לדבר על האטרקציות שיהיו יותר חופשיות לשימושכם. אבל על כך, בסיבה הבאה.

בגלל האטרקציות

תגידו מה שתגידו, בסופו של דבר בזכות האטרקציות באילת, היא ללא ספק העיר הלאומית שלנו. עם כל כך הרבה אפשרויות – ימיות ויבשתיות כאחד – מי יכול לסרב לחופשה בה? מהצד "המסורתי" והרגוע יותר יש לכם את ריף הדולפינים, שוניות האלמוגים והמצפה התת-ימי, כולם ככללם מיוחדים מאוד, ואילו מהצד "הפרוע" יש לכם מגוון רחב של ספורט ימי, מרכז דאייה עם צי של דאונים וגם שלל טיולי ג'יפים בערבות אילת האדומות.
תהיה האטרקציה שתבחרו באשר תהיה, גם כאן יכול להיות שתזכו ליהנות יותר מ"דילים" בדיוק בגלל אותה סיבה שצוינה קודם – המוני בית ישראל כבר אינם צובאים על שערי אילת כמו בחודשי החופשה המסורתיים של הקיץ.
בקיצור, בסתיו הזה עשו כמנהג הציפורים הנודדות, ורדו דרומה. רק אל תשכחו לארוז בגד אחד עם שרוולים ארוכים, כי כשתחזרו הביתה, לא משנה להיכן זה יהיה, יכול להיות שיהיה יותר קריר.

אולי יעניין אתכם גם

מדורים