טיולי סתיו מרעננים

החורף מסרב להתקרב, דבר המותיר את הסתיו להכי ארוך בשנים האחרונות. ובניגוד לסתיו טיפוסי ואפרורי, זהו סתיו אביבי וקייצי בו אנחנו ממשיכים לטייל בטבע עד שיגיע הגשם.

writer
מאיה כץ צילום:דרור ארצי -אגמון החולה תאריך פרסום: 07/11/2010

הסתיו לעיתים משרה עלינו כבדות. לטובת שיפור המצב רוח, קבלו המלצות למסלולי טיול קלילים שלא דורשים כבדות והתארגנות.
הסתיו נותן את אותותיו ומורגש בכל. ריכזנו בעבורכם מסלולי טיול שהם גם קלים וגם באווירת הסתיו.

אל הג'ובה הגדולה

יער אודם הוא אולי המקום הטוב ביותר בארץ לחוש בסתיו, אירופאי כמעט אם תרצו. מסלול קצרצר המסומן בשחור, מוליך אל הג'ובה הגדולה, תופעת טבע מרתקת הקשורה בתהליכים הוולקניים שעברו על רמת הגולן. ההליכה בתוך היער תזמן לכם חווית סתיו של כל החושים. תצעדו על העלים הנושרים, תבושמו מריחם ותחפשו את הסתווניות והכרכומים. הג'ובה הגדולה היא למעשה מכתש קטן, בקוטר של 250 מטר ובעומק של 60 מטר. נקודת התחלה וסיום: כחצי ק"מ צפונית לפנייה ליישוב אודם (חונים בצידו של הכביש, ליד שלט הפנייה קטן), אורך המסלול ומשכו: 1 ק"מ, כשעה.

אל החלמוניות בהר מירון

שביל הפסגה שבהר מירון הוא שילוב מופלא בין טבע ונוף. במהלך ההליכה תוכלו ממש לחוש את הסתיו, כאשר תצעדו בינות העלים הנושרים המדיפים ריח סתיו. גם הסתווניות והכרכומים פורחים כעת, אך מה שמייחד את השביל הן החלמוניות הפורחות במספר נקודות לאורכו. איש לא נשאר אדיש לפרח המדהים הזה. בין לבין תזכו גם לנופים מדהימים. המירון הוא הגבוה בהרי הארץ אשר מערבית לירדן וככזה תוכלו להביט ממנו לשלל נופים מהחרמון ועד הים, כולל הכרמל והגולן.
נקודת התחלה וסיום: חניון שביל פסגה (בסמוך לבית ספר שדה מירון), אורך המסלול: 1.5 ק"מ, כשעה וחצי.

אל הציפורים באגמון החולה

אגמון החולה שוקק בימים אלו בציפורים ובאנשים. מי שרוצה להימנע מהאחרונים מוטב יעשה אם יבקר במקום באמצע השבוע. מעל עשרים אלף עגורים כבר נמצאים ברחבי עמק החולה ונראים ונשמעים היטב למבקרים. המראות מדהימים בכל שעה, אך שעת השקיעה מומלצת במיוחד. באתר תוכלו להחליט אם ללכת ברגל או לשכור רכב חשמלי או אופניים.
נקודת התחלה וסיום: חניון האגמון, אורך המסלול ומשכו: 9 ק"מ, כשעתיים (למטיילים באופניים או רכב חשמלי). הכניסה ברגל כרוכה בתשלום 3 ₪ בלבד לפרויקט העגורים, השאר בתשלום.

אל הקניון האדום

הסתיו לא לחלוטין מורגש במדבר מחוסר הצמחייה, אך יש משהו שונה באוויר ובאווירה. הקניון האדום הוא ללא ספק אחד מהמסלולים אשר משלבים בין יופי מרהיב וקלילות, ואין כאלה הרבה בהרי אילת. השביל מסומן בירוק ועובר דרך נקיק צר הדורש לפעמים שימוש בסולמות ויתדות. האבן בקניון היא אבן חול במגוון צבעים שהשולט שבהם הוא הצבע האדום. בסיום הקניון, החזרה לחניון נעשית על גבי שביל צר למדי, מי שחושש מפחד גבהים, עדיף שיחזור על עקבותיו במעלה הקניון.
נקודת התחלה וסיום: חניון בתחילת המסלול (שילוט בכביש 12, כ 15 ק"מ מצפון לאילת), אורך המסלול ומשכו: 1 ק"מ, כשעה וחצי.

 

אולי יעניין אתכם גם

מדורים