טבע ופריחה בראש הנקרה

הסתיו מתארך ומזג האוויר נע בין אביבי לסתווי קליל, שפע של פריחות עונתיות באויר וטיפות הגשם מאחרות להגיע. נצלו את הזמן לעוד טיולי טבע באחד מהמקומות המרהיבים בעולם. ראש הניקרה

writer
מאיה כץ צילום:יח"צ תאריך פרסום: 10/11/2010

בחרתם לצאת אל צימרים בגורן? הנה כמה המלצות לטיולים מומלצים בגורן והסביבה רק בשבילכם !
טיפות הגשם והסתיו מביאים איתם גלי פריחה מרהיבים הכוללים בין השאר פריחת חוף מרשימה. בואו לפגוש אותם באזור ראש הנקרה.


ממש בקצה הגליל המערבי שוכן לו אתר ראש הנקרה. בין הר לים, בחוף מפורץ, נמצא הפלא המרהיב הזה. מיליוני שנים של מפגש של סלע עם מי ים מלוחים יצרו את הנקרות המיוחדות שאין שני להן בארץ. הביקור באתר כולל ירידה קצרה אך חוויתית, ברכבל וכניסה לתוך מנהרת הנקרות המלאכותית אשר נחצבה לפני כ 40 שנה. עד אז, הכניסה לנקרות הייתה שמורה לצוללנים בלבד.


המנהרה חושפת את הצועד בה לחללים הטבעיים, לרעש הגלים, לריח וללחות. לבסוף מסתיים שביל ההליכה בהליכה חוויתית בצידן החיצוני של הנקרות, על שביל צר בנקודה גבוהה יחסית ממש בתוך הים. על גבי השביל הלבן הזה ניתן לצפות למרחבי הים ולראות מאובנים רבים, זכר לחיים קדומים למדי. הביקור בראש הנקרה מתאים לכל עונות השנה, בקיץ תמצאו שם מסתור מהשמש ובחורף מחסה מהגשם. רק לעיתים רחוקות בחורף, כאשר יש רוחות חזקות, עשויים הגלים לעלות לגובה של כ- 30 מטר ואז נסגרת המנהרה למבקרים.

למה דווקא עכשיו

הסתיו נותן את אותותיו גם בראש הנקרה והסביבה. אחרוני החצבים פורחים בעיקשות על גבי המדרון התלול. העדעד הסגול מתהדר ביופי פריחתו הסגולה ונר הלילה פורח ממש בסמוך לשקיעה. גם שפני הסלע נהנים מחומה של השמש הסתווית וניתן לראות אותם בולטים על רקע הסלעים הלבנים. את כל אלו תוכלו לפגוש בירידה ברכבל ובסיבוב באתר וגם תוכלו לצאת אל הטיילת החוף המקסימה שיוצאת מהשער התחתון של האתר ונמשכת עד לחוף אכזיב. תוכלו להלך בטיילת ברגל או לשכור אופניים בפתח היציאה. פרטים על הביקור בראש הנקרה תוכלו למצוא באתר: www.rosh-hanikra.com

ומה עוד בסביבה

האיזור טומן בחובו שפע של אטרקציות בגליל המערבי ומסלולי טיולים. השילוב הזה של הרי הגליל לצד קו החוף יוצרים איזור מיוחד למדי. נחל בצת ונחל כזיב הם שניים ממסלולי הטיול היותר מוכרים באזור המסלולים מסומנים בתוך הנחל ומפגישים את הצועד בהם עם נופים, סלעים וגם קצת מים. עם קצת מזל ייתכן שתצליחו לפגוש בנחל כזיב ביחמורים ששוחררו באזור במסגרת פרויקט השבה לטבע.

לא רחוק משם, בנקודה שולטת ניצב מבצר המונפורט המהווה חלק מפארק גורן. המבצר, למעשה שימש בעיקר כחווה צלבנית והוא מבין היפים במבצרי הארץ. במבצר ניתן להתרשם מהבנייה הצלבנית העוצמתית והיפה וגם כמובן מנוף הגליל המרהיב אשר ניבט מכל פינה. שביל הליכה קצר מצפה למי שמחליט שלא די בלהביט על המבצר אלא מעוניין גם להיכנס אל בין קירותיו. מערת קשת הסמוכה לקיבוץ אדמית, מציעה אף היא למבקרים חוויה ייחודית. גשר צר נותר מתקרת המערה ובמקומה נפער חלל המערה המרשים במלוא עוצמתו. ניתן לרדת ברגל אל תחתית המערה ואף להצטרף אל מדריכי סנפלינג אל ירידה חוויתית בחבל, תלויים בין שמים וארץ.

אולי יעניין אתכם גם

מדורים