השיא במקום הכי נמוך:ים המלח

העונה החמה בים המלח כבר החלה ותיירים רבים מכל העולם פוקדים את בתי המלון והצימרים באיזור. מריח בוץ ועיסויים עד ציפה על המים ואויר עמוס מלחים. כל אלה ועוד במקום הכי נמוך שנחשב הכי גבוה

writer
יפעה מבטח צילום:חאן קסם המדבר תאריך פרסום: 17/11/2010

כמה כיף להסתכל על מדינת ישראל מעיניים של תייר, או לפחות תייר אוהד. אחרי הכל אנו נמצאים כאן בארץ הקודש עם כמה יתרונות ושיאים ראויים לציון. אחד מהם, שבודאי עלה לראשכם כרגע, הוא הימצאותו של המקום הנמוך ביותר בעולם, ים המלח, בשטחנו. כשביקרתי פעם בשיקגו היטיב המדריך שלנו לתאר הייחודיות של  אותו "שיא", הנשמע בשמיעה ראשונה, קצת טרחני.  הוא אמר שאם נזרוק את מדינת ישראל לתוך אגם סופרייר, שעל גדותיו שוכנת שיקגו, היא תטבע כולה או יותר נכון תעמוד במרכז האגם על ה"שפיץ" של בקעת הירדן וים המלח. כן, כן שני קילומטר אל תוך האדמה , עמוק יותר מזה כף רגליכם היבשה לא תוכל לדרוך, ואם זה לא משהו לכתוב עליו אז מה כן?

בשורת הצימר

הבית אמנם לא כל-כך רחוק כשאנחנו, עברים גאים, יוצאים לחופשה בים המלח, אך היו סמוכים ובטוחים כי יהיו לכם צרור חוויות לספר כשתשובו. ראשית כל, אולי תבשרו את הבשורה כי לא חייבים עוד להתנחל בבית המלון היוקרתי בבואכם לחופשה במקום הנמוך ביותר בעולם. ים המלח ב2010 מציע לכם שלל אפשרויות נופש המתאימים לנופשים שונים בטעמים שונים. יש כאן צימרים! כן, כן בסגנונות שדומים למה שאתם מכירים בצפון וגם כאלה ששואבים מהסביבה ומציעים ניחוח קצת אחר.
לדוגמא ב"אצל בלפר בכיכר", השוכן בנאות הכיכר, תמצאו בקתות עץ על-פי הסטנדרט המקובל: עם מטבחון, טלוויזיה בלוויין ואפילו ג'קוזי. אולם כשתצאו אל המרפסת בקדמת הבקתה הנוף שישקף למולכם, הרי מואב והרי אדום, יזכיר מחוזות מארצות אחרות. ב"אירוח נועם ונופש" שבעין תמר בצימרים יש כבר אווירה מעט יותר מדברית עם יחידות מאוד ביתיות מקושטות  בטעם מדברי משהו.

להתחבר למדבר

בנוסף לצימרים, לחופשה קצת יותר פשוטה ובמובן מסוים גם יותר מחוברת לאווירת המדבר, תוכלו לבחור גם בחאנים ואוהלי אירוח הקיימים בסביבות ים המלח ומתרבים כל העת. הנה למשל בנאות  תוכלו למצוא שלושה מתחמי אירוח שכאלה: חאן פאטה מורגנה המיועד לקבוצות, והחאנים "קסם המדבר" ו"שקדי" המארחים גם משפחות ויחידים. הדיל בכולם הוא דיל שבבסיסו דומה, לינה באוהלים שיוצרים חללים גדולים על גבי מחצלות, מזרונים ובשקי שינה. בשטח החאנים תמצאו גם  מקלחות ושירותים משותפים אמנם אך נקיים. סידור זה הוא טוב למדי במיוחד למשפחות שמתכוונות לטייל בטבע ומחפשות חוויית מדבר אמיתית.

זולה על החוף

לא שכחנו כמובן את מרכז החופשה שלכם - ים המלח. כדי ליהנות מן הים המיוחד הזו בו משחירים עצמך מבוץ ולאחר מכן צפים ללא קושי על פני המים, צריך קודם כל להקדיש מספיק זמן מן החופשה לבילוי בחופי הרחצה. טוב לדעת כי כאן הרבה חופים עובדים גם עמוק בתוך החורף פשוט כי כאן עדיין חמים ונעים זמן רב אחרי שהבשורה הקרה מגיעה לצפון ולמישור החוף. כאן תמצאו רשימה של חופים בה תוכלו להשתמש בחופשתכם.  

לא רק בים

כשתתעייפו מלרבוץ וליהנות מהשלווה כדאי שתזכרו שבאזור ים המלח מספיק אטרקציות אתגריות כדי להסעיר את ליבכם. באזור מסלולי טיול רבים בדרגות קושי שונות וכן אופציות לטיולי ג'יפים, סנפלינג והשכרת אופניים. אם לא בא לכם להשקיע זמן בגזרת התחקיר על כל אחת מהאטרקציות תמיד תוכלו להיעזר בחברות כמו "פרא המדבר" שמתמחות בארגון מיני מינים של פעילויות אתגריות לקהלי יעד מגוונים ברחבי האזור המקיף את ים המלח. ב"פרא המדבר" ישמחו לארגן  עבורכם את כל אחת מהפעילויות שציינו וגם אירועים וטיולים מיוחדים ככל שזמנכם ותקציבכם מאפשר.  

מקומות לינה ובילוי באיזור

אולי יעניין אתכם גם

מדורים