רואים שלכת

בעקבות העיכוב הלא רישמי של החורף, הסתיו מתארך ואנו יכולים לנצל את מזג האויר הנח לפעילויות שמאפיינות את העונה. לעצים, זה כנראה לא ממש משנה והם בשלם, בימי השלכת.

writer
מאיה כץ צילום :פיני ירון תאריך פרסום: 18/11/2010

אז נכון שהסתיו די קיצי, אך עולם כמנהגו נוהג ואף אחד לא טרח לספר  לעצים שכבר עומדים בשלכת. בואו לקרוא איפה ואיך לראות שלכת.

שלכת ברמה

בכפר הנופש בקיבוץ מרום גולן, בצפון רמת הגולן מזמינים אותכם להצטרף לסיורי שלכת מיוחדים באיזור. הסיור המקצועי ייערך בין עלי השלכת הצבעוניים והעצים הייחודיים לאזור. העץ המיוחד ביותר הוא עץ הערמון המרשים אשר מקורו באזורים צפוניים כמו אירופה וקנדה ובארץ הוא צומח בצפונה של רמת הגולן בלבד. חלק בלתי נפרד מהסיור הוא טעימה מפרי הערמון המהביל אשר קלוי על האש. בתום הסיור תוזמנו לקופי ענן- בית הקפה אשר במרום הר הבנטל להשלמת החוויה הסתווית עם מרקים חמים המוגשים עם לחם וחמאה.
הסיורים ייערכו בסופי השבוע של חודש נובמבר, יש לתאמם מראש עם תיירות מרום גולן בטלפון 04-6960267, מחיר הסיור: 15 ₪ (מגיל חמש ומעלה), למתארחים בחדרי האירוח- ללא תשלום, מחיר המרק: 35 ₪.

שלכת בעמק

ממלון הבוטיק במטולה "בית שלום" יוצאים סיורי שלכת שראשיתם בעצים העומדים בשלכת בתוך המושבה ומקנים לבתיה מראה אירופאי קמעה. המשכו של הסיור בין עצי המטעים הנשירים- אגס, נקטרינה, תפוח, אפרסק ואחרים. השלכת במטעים צובעת את הקרקע בשלל צבעים ומעניקה למרחבים מראה ציורי ותמים. חלק מהעלים עדיין נמצאים על העצים ומקנים לצמרתם מראה צהבהב ונעים. לפני הסיור תוזמנו להשתתף בארוחת בוקר כפרית ועשירה הכוללת גבינה, זיתים, מאפים ושלל מזונות בתוצרת ביתית. בתום הסיור תוכלו לטעום משפע מרקים ביתיים וייחודיים הכוללים בין השאר מרק של עשבי תיבול ירוקים.
הסיורים ייערכו בסופי השבוע של חודש נובמבר, יש לתאם מראש עם המלון בטלפון 04-6940767. מחיר ארוחת בוקר+ סיור: 85 ₪, לאורחי המלון הסיור ללא תשלום, עבור מנת מרק ולחם- 35 ₪.

שלכת ברכס

רכס בשנית אשר ידוע יותר בשמו תל חזקה הוא מקום נהדר לטיולי שלכת. הרכס המיוער מהווה את הנקודה היחידה בארצנו, אשר בה צומחים יחדיו שלושת המינים של עצי האלון הנפוצים בארץ- אלון מצוי אשר אינו עומד בשלכת ואלון תבור ותולע שכאשר הם עירומים מעלים הם כמעט ואינם ניתנים להבדלה. רחש העלים כאשר דורכים עליהם וריח הטחב הנישא באוויר הם ממש חגיגה סתווית במיטבה. ייתכן ותזכו עוד לראות את אחרונות החלמוניות והסתווניות וראשוני הכרכומים. סתוונית התשבץ הפורחת ברכס היא ייחודית לגולן וממש מקסימה. לאורך המסלול ילווה אותכם הסימון של שביל הגולן. סמוך לכניסה למסלול תוכלו לבקר במוצב בלתי מאויש ממנו נשקף נופה של סוריה.
נקודת התחלה: למגיעים מכיוון דרום- יש לנסוע על כביש 98 ולפנות ימינה לפי השילוט לאחר הפניה לאלוני הבשן. נקודת סיום- סמוך לכביש ליד המושב. אורך המסלול ומשכו: 2.5 ק"מ, כשעתיים.

שלכת בפסגה

שביל הפסגה אשר בהר מירון הוא מקום נפלא להלך בתוך השלכת. תיהנו מהריח, מהתחושה ברגליים וכמובן מהנופים המופלאים ומרוממי הנפש שיקיפו אותכם נכל כיוון. השביל ההיקפי מלא בצמחייה, בצל ואולי אפילו בקצת חלמוניות בסוף פריחה. נקודת התחלה וסיום: חניון שביל פסגה, אורך המסלול: 1.5 ק"מ, כשעה וחצי.

 

תגיות סיורי שלכת

אולי יעניין אתכם גם

מדורים