פסטיבל בערבה: להתעורר מול החול

חול, חול, אבל יש גם מה לעשות ולאכול. שני סופי שבוע בהם הערבה מתעוררת עם פסטיבל מלא פעילויות וסיורים באיזור הכל כך מופלא הזה. מערכת וויקנד ממליצה גם הפעם על הכיוון - דרום.

writer
יפעה מבטח צילום: קיבוץ נאות סמדר תאריך פרסום: 16/12/2010

הסיבות לצאת לחופשה בערבה הן רבות – השקט והשלווה המובטחים, מזג האוויר הנעים גם עכשיו בימות החורף ומארחים חמים ולבביים שעוסקים במלאכה מתוך אהבה ורצון לתת. אבל הסיבה שהיא אולי הטובה ביותר להדרים אל עבר הערבה הם הנופים אותם מכיל חבל ארץ מופלא זה, נופים שבמיוחד עכשיו מקבלים צבעים חזקים של שמש חורפית שמבקשים לצלם בהם תמונה אחר תמונה. בין האתרים המחכים לכם בתחומי אזור הערבה, הבקעה הצרה המשתרעת מדרומו של ים המלח ועד לאילת, אפשר למנות את קניון שחרות, גבעת פרסה עמודי עמרם, והר עשת.

מורה נבוכים

אם שמות המקומות מסקרנים אתכם אך נשמעים לכם כמו זיכרון עמום מימי טיולי בית הספר תוכל לקבל היכרות אישית עימם בשני סופי השבוע (17-18/12 ,24-25/12) הקרובים. בעת שכולם ודאי יצפינו לחזות בשלג הלבן תוכלו אתם לרדת אל חדרי האירוח בקיבוצים או הצימרים בערבה החורפית והנפלאה ובה בעת ליהנות מטיולים משפחתיים מודרכים חלקם בהליכה, חלקם בשימוש ברכב הפרטי וחלקם משלבים בין השניים. הטיולים מוצעים חינם אין כסף לנופשים בצימרים ובחדרי האירוח ובמחיר של 50 ₪ לרכב עבור כל מי שרק בא לו לקפוץ לבקר ולהצטרף.

צפון מול תיכון מול דרום

אנשי ערבה מקומיים יודעים כי אין להתייחס אל כל חבל הארץ כאל מקשה אחת ואכן שתרצו לבחור לכם את אזור החופשה והטיול שלכם תצטרכו קודם כל להחליט האם אתם מטיילים בערבה הצפונית, התיכונה או שמא בערבה הדרומית. הנה לדוגמא טיול בערבה התיכונה שמתקיים בחגיגת סופי השבוע של דצמבר.
ההתחלה היא באתר תמר המקראית , אתר ארכיאולוגי שחושף עיר שהיתה בצומת דרכים חשובה לאורך תקופות שונות. משם תצאו לסיור רגלי בן 3 שעות הכולל את גבעת חצבה, דיונת החול האדומה ומסתכם בחוות תניני היאור "קרוקולוגו" .

כל המשפחה בקניון

בעוד בערבה התיכונה תוכלו למצוא לא מעט צימרים יוקרתיים לחופשה זוגית רומנטית או משפחתית בערבה הדרומית יש הרבה קיבוצים בהם תוכלו ללון ולהתארח במתחמי נופש כפרי המתאימים בעיקר לחופשות משפחתיות. גם הטיולים שמוצעים לאורחים במקום במהלך סופי השבוע הקרובים מותאמים במיוחד למשפחות.
הנה לדוגמא מסלול נהדר המשלב נסיעה ברכב פרטי בדרכי עפר עבירות לצד הליכה נעימה במסלול טבעתי שיביא אתכם הישר להיכן שרכבכם חנה. את המסלול תתחילו מבאר אורה והוא יעבור בקניון שחורת, העשוי משכבות סלע יפהפיות ובתוכו גבים שודאי התמלאו במבול האחרון. בנוסף לקניון תעברו גם באתר עמודי עמרם ובעברונה.

אמנות למחשבה

אם ברצונכם בטיול שמשלב גם מעט תרבות תוכלו להצטרף בימי שישי בסופי השבוע המדוברים לסיור בבית האומנים בקיבוץ נאות סמדר, קיבוץ המגדיר את עצמו כ"חוקר את נפש האדם" ובין השאר עוסק רבות ביצור מזון אורגני כמו גם באמנויות שונות. בית האמנים עצמו שוכן במבנה מרהיב וצבעוני עם מגדל מרשים שמזכיר ארמון ילדים. המבנה תוכנן כידידותי לסביבה וגם האמנות שנעשית בו הינה תחת מחשבה רבה. מלבד בית האמנים הסיור המדובר ביום שישי ירח אתכם גם לדיונות החול בנחל כסוי ותצפית הר עיט כאשר בתוך המסלול ישולבו  קטעי נסיעה עם מסלולי הליכה קצרים לסירוגין.

פרטים טכניים

כל הסיורים, כאמור הינם חינם ללנים בצימרים ובאירוח הכפרי בקיבוצים באזור הערבה. למשתתפים חיצוניים המחיר הוא 50 ₪. לכל הסיורים יש להירשם מראש בטלפון 1-800-225-007 שם גם תוכלו לקבל פרטים אודות כל הסיורים. לחילופין פרטים ניתן להשיג גם באתר האינטרנט www.goarava.co.il. הסיורים יצאו בשישי ובשבת מנקודות המפגש, ברכבים פרטיים. שעות הסיורים: 08:30-12:30.

 
  
 

אולי יעניין אתכם גם

מדורים