אתר החרמון: התפוח הגדול שלנו

חם, קר, חם, קר... שנים שמזג האויר לא היה מבולבל כל כך. אך למרות זאת- בזכות הסופות שפקדו אותנו לפני שבועיים, אתר החרמון נפתח למבקרים והר החרמון מושלג מושלג.

writer
מאיה כץ תאריך פרסום: 28/12/2010

מזג האוויר הסוער שפקד אותנו לפני שבועיים הניב כמויות שלג יוצאות דופן בחרמון ובצפון רמת הגולן. השלג בגולן נמס זה מכבר, אך כמויות השלג הגדולות שירדו בחרמון, מבטיחות על פי ההערכות, כמות שלג מספקת לגלישה של מספר ימים (קשה לנקוב בדיוק, תלוי מזג אוויר).
מספר ימי הסקי בשנה זו עברו זה מכבר את כלל ימי הסקי בחורף שעבר ובואו נקווה ונייחל שהשיא עוד לפנינו כי החזאים אומרים שצפוייה לנו עוד מערכת חורפית אחת, לפחות.

מויות שלג שכאלה בחודשים דצמבר-ינואר, אינן זכורות גם לזקני מג'דל שמס. השלג הגיע לאחר קיץ ארוך במיוחד והקנה לאזור מראה יוצא דופן- במעלה הכביש המטפס לחרמון, ניתן לצפות בצמחיה הצהובה עדיין ומעליו מתנשא החרמון הבולט בלובן פסגותיו. סוף השבוע האחרון הביא לאתר כעשרת אלפים מבקרים שהשתרכו בפקק תנועה של כעשרה קילומטרים.

צימר פסגת החרמון

קצת על ההר

הר החרמון כידוע לכל, הוא הר הגבוה ביותר בשטחי מדינת ישראל. החרמון הוא חלקו הדרומי של רכס המכונה "מול הר הלבנון" וישראל אוחזת בשבעה אחוז בלבד משטח ההר. פסגת החרמון מתנשאת לגובה של 2814 מטר, הפסגה נכבשה במהלך מלחמת יום הכיפורים אולם בהסכם הפרדת הכוחות, שנחתם לאחר המלחמה, היא הוחזרה לסורים.
מוצבי צה"ל על גבי החרמון מהווים את הנקודות הגבוהות ביותר בשליטת ישראל, מעל 2200 מטר. השטח הגבוה הנגיש ביותר לאזרחים הוא בסביבות 2100 מטר. החרמון מהווה חבל ארץ ייחודי למדי לנוף ארצנו והוא היחיד בהרי הארץ בו ניתן לפגוש בצמחייה האופיינית להרים גבוהים באמת, כמו כן הוא האזור היחידי המתכסה במרבדי שלג לזמן ממושך (או לפחות כך אמור להיות). בחרמון פועל אתר הסקי היחידי במדינת ישראל ולשם כך התכנסנו.

צימר רום 1125 בנמרוד

קצת על האתר

אתר החרמון מופעל על ידי תושבי נווה אטי"ב. מרבית המבקרים באתר עושים זאת במהלך חודשי החורף, כאשר האטרקציה העיקרית היא השלג כמובן. כ- 300 אלף איש מבקרים בחורף באתר, המסוגל לקלוט כ- 12 אלף איש ביום. חובבי הסקי ימצאו באתר כ- 45 ק"מ של מסלולי גלישה בהם מסלולים המוכרים כמותאמים לתחרות אולימפית על ידי התאחדות הסקי הבינלאומית. המעוניינים להתנסות או לטעום מעולם הסקי יוכלו לעשות זאת באמצעות מדריכי סקי וחנות להשכרת ציוד. האתר אטרקטיבי כמובן גם למי שאינו חפץ בסקי. הילדים יוכלו לגלוש במזחלות שלג ובמזחלת הרים ייחודית לחרמון. גם העלייה ברכבל היא חוויה בפני עצמה בייחוד כאשר עושים זאת מעל נופים מושלגים. ברחבי האתר פועלים מספר מזנונים ומסעדות לרווחת המבקרים. פרטים אודות הפעילויות ותחזית שלג ניתן למצוא באתר החרמון. אם כי מומלץ מאוד להביא למקום שתיה לילדים ואף חטיף קל שיעזור לכם ולהם להעביר את השהות במקום לפחות לחוצה.

צימר זיו בקתות לבנות

לנים בסביבה

אם כבר מרחיקים עד לחרמון, הרי שרצוי שלא לעשות את כל הדרך חזרה עוד באותו היום. עשרות צימרים בחרמון ואתרי אירוח נוספים שממתינים לכם באזור החרמון. המעוניינים באירוח דרוזי אותנטי קרוב במיוחד, יוכלו לעשות זאת בצימרים במג'דל שמס. המעוניינים באתרי לינה שונים בתנאים מיוחדים ובנקודת תצפית מרהיבה יימצאו את מבוקשם ביישוב נמרוד, ההתיישבות היהודית הגבוהה בארץ. כמובן שגם בנווה אטי"ב מספר צימרים ומלונות שם ניתן גם למצוא חבילות מיוחדות הכוללות ביקור בחרמון. גם צימרים באיזור צפון הכנרת יכולים להיות אלטרנטיבה לא רעה, אם כי האזור מרוחק כ 45 דקות נסיעה, אך ניתן לשלב טיוים בנחלים הזורמים באזור ותצפיות מרהיבות סביב.

בניית איש שלג בחרמון

מקומות לינה ובילוי באיזור

אולי יעניין אתכם גם

מדורים