מגלים את הגולן

אין כמו ימי הקיץ בגולן, אך תתפלאו-החורף יותר יפה. הכל ירוק, מזג האויר נח בשעות היום ומתאים לטיולים רגליים. מערכת וויקנד ממליצה לכם של שלושה מסלולי טיול בגולן.

writer
מאיה כץ תאריך פרסום: 03/01/2011

פנינה של מקום במעלא גמלארבים מהמטיילים פוקדים את רמת הגולן בקיץ ונהנים ממסלולי טיול ברמת הגולן ביחוד אלה עם המים אשר מקלים על עומס החום השורר באזור בימות הקיץ. לכבוד הרמה ההולכת ומוריקה, קבלו מסלולי טיול בגולן המתאימים לחורף. מי ייתן שלפנינו עוד כמות משקעים מכובדת שתהפוך את הגולן לאזור שופע מים, ירוק ומלא בפריחה בבוא העת.

אזור הגולן שופע במסעדות קולינריות יחודיות עם תפריט גלילי מקומי, כמו כן אטרקציות ברמת הגולן הם מהמיוחדות שיש וניתן להשלים את חווית הטיול ברכיבה בטרקטורנים או טיול גי'יפים מקומי בשטח. 

נחל עורבים

נחל עורבים הוא אחד מנחלי הרמה אשר זורמים מערבה ונשפכים לנהר הירדן. הנחל התחתר בתוך מצוקי גיר ובקרקעיתו ניכרת שכבת בזלת גדולה. ההליכה בנחל ברובה, היא בינות מצוקים מרשימים, בריכות מים קטנות אבני בזלת גדולות ושפני סלע. המסלול המסומן באדום, מעט אתגרי ודורש לא פעם קיפוץ בין אבנים גדולות. שימו לב, אין ללכת בנחל בעת ירידת גשמים חזקים, זרימת הנחל היא שיטפונית ועל כן זה עלול להיות מסוכן. מומלץ להמתין מספר ימים לאחר ירידת גשם, מכיוון שהמסלול עלול להיות חלקלק.
נקודת התחלה: מפגש ציר הנפט עם נחל עורבים (פונים צפונה לציר הנפט כקילומטר לאחר הפנייה ליישוב מצוק עורבים, לבאים מצומת גונן), נקודת סיום: ליד סימון ק"מ 1 בכביש 959 מצומת גונן לצומת ווסט, אורך המסלול ומשכו: 3.5 ק"מ, כשלוש שעות.

נחל סער

נחל סער מהווה את הגבול שבין רמת הגולן הבזלתית לחרמון הגירני. לאורך הנחל ניתן להבחין בבזלת מחד ובגיר מאידך, המשתלבים במשחק צבעים נהדר. הנחל מהווה את אחד ממקורות המים העילאיים של נחל הבניאס והוא מנקז את מורדותיו הדרומיים של החרמון. מסלול ההליכה המסומן בירוק, הינו פשוט למדי ומתאים לכל המשפחה. רצוי להמתין שהגולן יתמלא בפרחים ואז תזכו לחוויה של שפע פרחים צבעוניים ומים זורמים. בסיומו של המסלול ממתינה האטרקציה העיקרית- מפל סער המרשים. העצלים או הממהרים יוכלו להסתפק בעצירה בסמוך לכביש וביקור במפל בלבד.
נקודת התחלה: גשר הידידות, בכניסה ליישוב עין קיניה. נקודת סיום: מפל סער (על כביש 99, כ- 2 ק"מ משמורת הבניאס). אורך המסלול ומשכו: 3 ק"מ, כשעתיים.

שמורת גמלא

בשמורת גמלא אופציה למספר מסלולים שונים. הפעם אמליץ על הליכה למפל גמלא דרך שביל התצפיות. ראשיתו של המסלול במצפור העיר העתיקה, אליה ניתן גם לרדת בשביל מפותל ולעלות בחזרה בעליה מעט קשה (תוספת של כשעה וחצי). לאחר מכן כדאי לבקר במצפור הנשרים ולשמוע מעובדי המקום אודות הנשרים, בעיותיהם והפתרונות המוצעים. משם יש להגיע לפיצול ממנו מתחיל סימון אדום אל עבר מפל גמלא. השביל אל למפל עובר בתוך אחו ירוק ממנו נשקף נוף חרמון מרהיב למדי. סיום המסלול בתצפית אל עבר המפל המרשים שגובהו 51 מטר- הגבוה במפלי הארץ, בהם יש מים בכל השנה. על מנת להגיע לאוטו יש לשוב על עקבותינו. מומלץ להגיע לשמורה בשעות הבוקר (9:00-10:00) ולחזות בנשרים המתרוממים בשעה זו מנקודות הלינה באמצעות זרמי האוויר החמים.
נקודת התחלה וסיום: חניון השמורה. אורך המסלול ומשכו: 3.5 ק"מ, כשעתיים. הכניסה בתשלום.

אולי יעניין אתכם גם

מדורים