ט"ו בשבט: המקומות בהם כדאי לשתול

לכבוד ט"ו בשבט החל ב- 20.1, אתם מוזמנים לקבל מאיתנו כמה המלצות ורעיונות לטיולים ועל המקומות בהם כדי לנטוע השנה עץ. באווירה זו ובסימן של התחדשות, תתכוננו לחג הקרוב.

writer
מאיה כץ תאריך פרסום: 16/01/2011

חניון האלה

ט"ו בשבט הוא מועד מצוין לעשות קצת כבוד לעצים. בין מסלולי הטיול אתם תפגשו ברחבי הארץ  עצים רבים בני מאות שנים גדולים ומרשימים. העצים הללו היו כאן הרבה לפנינו, ייתכן שאנשים רבים נחו בצילם ועלינו מוטלת האחריות לשמור עליהם. אתר מרשים במיוחד הוא חניון האלה. במרכז החניון, ניצב לו עץ אלה אטלנטית שההערכות מספרות שהוא בן כ 450 שנה. העץ רחב צמרת, גדול ומרשים, עד כדי כך שכחמישים איש יכולים לחסות בצילו. בולי עץ נאים יקדמו את פניכם בתור שולחנות. זה המקום לערוך פיקניק נעים או אפילו סדר ט"ו בשבט למהדרים. מחניון האלה ניתן לצאת למספר מסלולי טיול בסביבה, כשהקרוב מבניהם הוא נחל קדש.
איך מגיעים: בצומת כח נוסעים מערבה (כביש מספר 899), כקילומטר אחרי צומת ישע נמצא החניון מצד שמאל של הכביש.

עצי שקד בהרי ירושלים

עם הטיול הזה כדאי להמתין קצת. החורף המאוחר מעכב את פריחת השקדיות שאמורות להדר את החג. בחורבת סעדים אחד מריכוזי פריחת שקד הבר הגדולים בארץ. ניתן להסתובב בכפר הביזנטי העתיק וליהנות מפריחת השקד. חורבת סעדים זוהי נקודת ההתחלה של שביל המעיינות המוכר בעיקר בקיץ. המסלול מסומן בירוק ועובר בתוך חורש מרשים לעברם של מספר מעיינות הניתנים לרחצה.
נקודת התחלה: חניון חירבת סעדים (שילוט אחרי מושב עמינדב), נקודת סיום: חניון עין שריג (בסמוך לבי"ח הדסה עין כרם), אורך המסלול ומשכו: 3.5 ק"מ, כשעתיים.

יער הרקפות בגלעד

אז אולי השקדיה לא לבשה לבן לכבוד החג, אך מי שכבר מתהדרת בפריחה לבנה היא הרקפת. הרקפת היא פרח מצוי למדי (אך אסורה לקטיף כמובן) בכל רחבי הארץ. המקום בו ריכוזה גדול במיוחד הוא יער הרקפות הסמוך לקיבוץ גלעד, שם תוכלו לפגוש בריכוז מדהים של פריחת רקפות. בינות עצי האורן הנטועים מסתתרות להן רקפות רבות והן מעטרות את היער בשלל גווני לבן וורוד. מסביב לרקפות, שביל הליכה היקפי אשר מאפשר הנאה מהפריחה המדהימה מבלי לפגוע בה.
נקודת התחלה וסיום: חניון קק"ל, כ- 3 ק"מ לאחר הפניה לקיבוץ דליה, מצד ימין של הכביש, אורך הטיול ומשכו: קילומטר, כשעה.

נטיעות

מי שאמון על רוב הנטיעות בארצנו היא כמובן קק"ל. קק"ל מקיימת שורה של אירועים הקשורים בט"ו בשבט. ביום שישי ה- 21.1 יתקיימו אירועי נטיעות במספר יערות בכל רחבי הארץ, מצפון ועד דרום. פרטים נוספים תוכלו לקבל ב"קו ליער" 1-800-350-550. אולם לא רק קק"ל מקיימים אירועי נטיעות. בפארק האקולוגי "דרך העץ" שבמושב שדמה מזמינים אותכם ביום שבת ה- 22.1 ליטול חלק בנטיעת עצי פאולינה, עצים הגדלים במהירות הגבוהה בעולם. הכניסה בתשלום. פרטים בטלפון 04-6620606. וכמובן, בל נשכח שאפשר לקיים טקס נטיעות פרטי. לקנות עץ במשתלה, או אפילו לקבל מקק"ל ולטעת בעציץ או בגינה. מה שבטוח, שזה יהיה השתיל הכי קל לביקור.

פרח הרקפת

 

אולי יעניין אתכם גם

מדורים