מתחממים: בין הגופרית לאדי הג'קוזי

תודו, למרות שהשמש מבצבצת ולא יורד גשם, קר. ממש קר ואין כמו להיכנס לבריכת זרמים חמה, בריכת גופרית או טיפול בבוץ. מערכת וויקנד ממליצה לכם על בילוי חורפי בבריכת מים חמים בשילוב כמה טיפולים

writer
מאיה כץ תאריך פרסום: 25/01/2011

עונת החורף היא העונה המושלמת לביקור באחד מאתרי המרחצאות הפזורים בארצנו. מזג האוויר הקריר, האפרוריות וטיפות הגשם יוצרים תפאורה מושלמת הדורשת כניסה אל בריכת המים החמים אשר מחממת מיד  את הגוף ובעקבותיו את הלב. למים החמים, העשירים בגופרית נודעו עוד בראשית ההיסטוריה סגולות רבות ההולכות ונחקרות ומקבלות בסיס מדעי גם היום. מעבר לסגולות, מדובר בהנאה, ברגיעה ובשלווה והלא בשביל זה אנחנו פה, לא?

קצת היסטוריה

בני האדם גילו את המעיינות החמים עוד בשחר ההיסטוריה. מי שלקחו את העניין הזה כמה צעדים קדימה, בדומה לנושאים רבים אחרים, היו הרומאים. הרומאים הקימו בתי מרחץ בסמוך למעיינות חמים, כמו בחמת גדר למשל, אך גם במקומות רבים נוספים. למעשה כמעט בכל שרידי יישוב רומאי ניתן למצוא בית מרחץ אחד לפחות. הרומאים היו מחממים את המים בשיטות מתוחכמות והרוחצים היו פוקדים את האתר בהמוניהם. היהדות לא תמיד ידעה איך להתמודד עם העונג הטמון בהליכה לבית המרחץ לצד חוסר הצניעות ופסלי האלים ששכנו באתר. כך למשל ענה רבן גמליאל על השאלה כיצד הוא רוחץ במרחץ אפרודיטי- "לא אני באתי בגבולה, היא באה בגבולי".

סגולות

איכות המים, הרכב וכמות המינרלים משתנים מאתר לאתר, אך כל המרחצאות עשירים ביוד, גופרית, ומינרלים נוספים. הטמפרטורה החמה מעניקה תחושת רוגע והרפיה מופלאה הפושה בגוף ומאפשרת מילוי מצברים ויצירת חיוניות. הגופרית מסייעת בחידוש תאי העור ומקלה על דלקות עור כרוניות שונות. הטמפרטורה החמימה מסייעת בהקלה בכאבי שרירים ודלקות מפרקים. הציפה במים אלו קלה יותר מבשאר המקומות והיא מאפשרת מנוחה. הגוף מפריש הורמונים התורמים להמרצת מחזור הדם.

אז איפה זה קורה

ברחבי הארץ פזורים מספר אתרי מרחצאות שונים, להלן רשימה חלקית של המקומות המומלצים:

חמת גדר- חמת גדר היא אתר מרחצאות השוכן באזור מקסים בדרום רמת הגולן, ממש במשולש הגבולות עם ירדן וסוריה. בתוך האתר ניתן לבקר בשרידי מרחצאות רומים מפוארים שעשו אף הם שימוש בסגולות המים הנפלאים. ברחבי האתר מספר בריכות בטמפרטורות שונות. הבריכות ברובן ציבוריות, אך ניתן לרחוץ באופן פרטי בתשלום יקר יותר כמובן. בנוסף לבריכות החמות ניתן למצוא באתר מסעדות, לינה בחדרי אירוח זולים, חוות תנינים ועוד.

חמי געש- חמי געש הסמוכים לקיבוץ געש, הוא אתר המרחצאות הקרוב ביותר למרכז הארץ. קלאסי לבילוי לילי רומנטי בתום יום עבודה ארוך. באתר בריכות מים תרמו מינראליים אשר מקורן בבארות מים בעומק של יותר מ 1000 מטרים אשר נמצאו תוך כדי חיפושים אחר נפט. בנוסף לבריכות, ברחבי האתר בריכות שחייה, מסעדה, מכון ספא, סאונות יבשות ורטובות, אולמות אירועים וחדרי אירוח.

חוף מינרל - ליד ים המלח שייך לקיבוץ מצפה שלום ונמצא צפונית לים המלח . בחוף מינרל יש בריכת מי גופרית - המוזנת ממעין גופרית טבעי ונמצאת בכל ימות השנה בטמפ' של 39 מעלות .
חמי יואב- המים החמים שבחמי יואב הסמוך לקיבוץ שדה יואב התגלו גם הם בעקבות קידוחי נפט. באתר בריכות מים בטמפרטורות שונות ובריכת מפלים המעניקה מסאז' מפנק לכתפיים ולעורף. בנוסף לאלו סאונה, ג'קוזי, טיפולי ספא, מסעדה ובתי אירוח.

                                  מרחצאות, מסאז' אבנים חמות                           


אולי יעניין אתכם גם

מדורים