בין מצה למסע: המלצות טעימות לדרך

חול המועד מעבר לפינה ואיתו אין ספור אופציות לטיולים בארצנו היפה. אבל נפוליון ידע זאת קודם – המשפחה הולכת על קיבתה, אז שבילים נסתרים וקצת טבע זה נהדר, בצירוף מסעדות טובות זה בכלל מעולה.

writer
מערכת וויקנד צילום:יח"צ תאריך פרסום: 13/04/2011

בין מצה למסע הוא פרוייקט פסח חגיגי המשותף בין אתר הנופש וויקנד ואתר המסעדות רסט, שיעזור לכם לשרוד את ימי החופש בחג,  כך שיהיו מלאי עניין וטבע והנה לכם מספר מסלולי טיול ברחבי הארץ להם שידכנו מסעדות טובות, לא יקרות מידי ולא עממיות מידי, שיתאימו לכל המשפחה. אז שיהיה לכם חג שמח בשילוב של טיולים, אהבה, המון משפחה ואוכל טוב, כשר כמובן.

גן לאומי עין עבדת

איך מגיעים?  על כביש 40 (באר שבע-מצפה רמון). הכניסה התחתונה לעין עבדת היא בסמוך לאחוזת קבר בן גוריון ומדרשת שדה בוקר. הכניסה העליונה כ- 5 ק"מ דרומה.
הגן לאומי של עין עבדת נמצא בערוצו של נחל צין. הבדלי המפלס בין הנחלים שזרמו ברמת עבדת לבין נחל צין גרמו ליצירת קירות ומפלים ודרגשי סלע בגובה של כמה מטרים כל אחד ששובים את העין. בקניון עין עבדת נחשפות שכבות חרסיתיות נושאות מים המזינות את המעיינות שבקניון, עין מעריף - המעיין העליון ועין עבדת ועין מור הנמצאים בהמשך, הם נאות מדבר קטנות ,אתנחתא של ירוק באמצע המדבר עם צמחיה ובריכות המתמזגות עם לובן שכבות הגיר ויוצרות מראות נוף מהיפים שבנגב. 
תוכלו לחזות ביוני סלע מקננות בכוכים, חוגלות אצות להן וכמובן יעלים היורדים בין המצוקים. הטיול בקניון מחייב מאמץ קל של עלייה במדרגות החצובות בסלע, אך יש אפשרות להגיע רק עד הבריכה הראשונה הנמוכה מהשלוש, מהלך של חצי שעה מהחניה ולחזור לרכב. הכניסה לעין עבדת דרך מדרשת בן גוריון בכביש סלול עד החניה, הכניסה בתשלום. משך הסיור לבריכה וחזרה כשעה, משך הטיול עד עין עבדת עליון כשעתיים, יש לדאוג לרכב שימתין בקצה המסלול.

המלצה או מצה

מסעדת החבית קיימת משנת 1987 וכעת ממוקמת במיקום חדש, בלב המרכז המסחרי של מצפה רמון. אם נקלעתם לשם בשעות הערב תזכו לאווירה של בר שכונתי שקשה להשיג גם בתל אביב, ואם נכנסתם לנוח עם הילדים בשעות הצהריים או הבוקר תגלו שלל ארוחות בוקר וסלטים ומנות בשריות החביבות על ילדים ומבוגרים כאחד.
החבית – מרכז מסחרי חכמוב, מצפה רמון 057-9441856

 

מטיילים בנחל שיח

איך מגיעים? תחילת המסלול ברחוב לוטוס 12, חיפה. פארק של טבע ארכיאולוגיה, שני מעיינות ובוסתן של שכונת כרמליה, במרכז הכרמל מתאים במיוחד למי שרוצה קצת טבע, אבל לא מוכן לוותר על העירוניות.
ליד ביה"ס הרצל בחיפה. יורדים ימינה עם סימון שחור אל שביל אספלט וממנו בגרם המדרגות לתוך הנחל. בחלקו העליון של הנחל. במפנה הצפוני (הגדה הדרומית) תיהנו מעצי לבנה ובמפנה הדרומי (הגדה הצפונית( החשוף לשמש, תמצאו  שיחים רבים של רתמה קוצנית, האופיינית בעיקר לכרמל. המשך השביל עובר בתוך החורש.
אחרי כ-600 מטר תבחינו בסעיף הדרומי של נחל שיח, בנקודת המפגש ניתן לראות שרידיו של כבשן סיד. נמשיך עוד כ-200 מטר במורד הנחל ונגיע למעיין יפיפה בגדה השמאלית, המתחבא בתוך שדרת ברושים, למעיין שמות רבים; בעבר נקרא 'מעיין אליהו', הוא ידוע גם בשם 'עין פראג' שמשמעותו מעיין הישועה. היום הוא נקרא 'עין משוטטים'. מולו, בגדה הצפונית, נראה את 'מערת קומתיים', אשר שימשה את הנזירים המתבודדים שהתיישבו בכרמל כמערת התבודדות. בתקופה הצלבנית נבנו במקום מנזר וכנסייה שאת שרידיהם ניתן לראות עד היום.
ממשיכים לרדת בכביש אל הבריכה המתמלאת במים הנובעים מצינור. זהו 'עין שיח' שאף נתן את שמו (בשיבוש) לנחל כולו, עוד כמה צעדים בשביל ולפנינו גרם מדרגות ארוך, כ- 300 מדרגות, המובילות אל הכפר כבביר.
נגיע לראשו של בוסתן, הבנוי גדרות אבן וערוגות בטון, שביניהן תעלות פתוחות, הנשפכות אל בריכות קטנות. זהו בוסתן עזיז ח'יאט, מעשירי חיפה בתקופת המנדט. מהבוסתן נחזור לעין שיח ומשם נעלה למסלול המסומן (באדום) העולה במדרון הדרומי של הנחל, מקיף את בית הקברות וממשיך דרומה אל עבר אכסניית הנוער, יורד לנקודת הסיום . יש לדאוג לרכב שימתין בקצה המסלול.

המלצה או מצה

וילה כרמל ממוקמת במלון הבוטיק הנקרא באותו השם בלב הכרמל ליד הגנים הבהאיים . מצד אחד תזכו לחוויה יוקרתית משהו, מצד שני המסעדה ידידותית להפליא לילדים.
וילה כרמל – היינה היינריך 1 חיפה. 057-9441054

כי אין כמו נחל עיון באביב

איך מגיעים? למפל עיון ולנחל - בדרך המתחילה מהקצה הצפון מזרחי

מקומות לינה ובילוי באיזור

אולי יעניין אתכם גם

מדורים