הכי ישראלי: מסלולי טיול כחול לבן

מערכת וויקנד ממליצה לכם על חמישה מסלולי טיול הכי ישראלים שיש. מהחרמון ועד החזון של בן גוריון, דרך הכינרת ומלחמת העצמאות. המומלצים שלנו למי שלא הספיק לטייל בימי הפסח.

writer
מאיה כץ תאריך פרסום: 26/04/2011

פירורי הפסח עדיין מורגשים באוויר, אך אנחנו הישראלים כבר מחכים ומצפים לאירוע המשמח הבא, הלוא הוא יום העצמאות. קבלו המלצות לחמישה מקומות הכי "ישראלים" ששווה לבקר בהם.

שמורת טבע נחל חרמון

טיול בנחל חרמון (הבניאס), אחד ממקורותיו של הירדן. האזור המקסים הזה, מהווה את הנוף הישראלי במיטבו- ירוק ושופע מים, נוף מקסים לחרמון והרמה, למעשה מרגישים כמעט בחו"ל... אפשר להזכיר בטיול את ניסיון ההטיה של מי הבניאס ע"י הסורים בשנת 1964 ואת מצב המים הבעייתי בישראל.
נקודת התחלה: חניון המעיינות, שמורת הבניאס, נקודת סיום: חניון המפל והשביל התלוי, אורך המסלול ומשכו: 3 ק"מ, כשעה וחצי, הכניסה בתשלום.

בית הקברות בכינרת

ביקור בבית הקברות בכינרת שלמרגלות האגם הכחול בהחלט יחדיר בכם תחושה של פעם. בית הקברות, הוקם בתקופת העלייה השנייה והוא מגולל את סיפורם של דמויות רבות מתקופה הרואית זו כגון רחל המשוררת, ברל כצנלסון, משה הס ועוד. לצד אלו המפורסמים, קבורים גם אנשים עלומים שלא יכלו לשאת את הקושי ושלחו יד בנפשם או נפטרו ממחלות זיהומיות ובראשן המלריה. גם נעמי שמר קבורה שם. המצבות יפות למראה, הכיתוב עליהן מרתק והאווירה מיוחדת.
איך מגיעים: נוסעים בכביש 90, לכיוון צפון, פניה מזרחה לאחר מכללת אוהלו.

למסלולי טיול נוספים באיזור הכינרת ניתן לקרוא באתר.

חוות המעפילים בעתלית

ביקור במחנה המעפילים בעתלית יחזיר אותנו לימים בהם לא הכל היה מובן מאליו וההעפלה לארץ ישראל בשעה שאירופה רדפה יהודים הייתה אסורה. באתר המשמש כיום כמוזיאון, צריפים מקוריים ומשוחזרים בהם שוכנו המעפילים בטרם יגורשו לקפריסין. במקום ניתן לצפות בסרט ולהצטרף לסיורים מודרכים.
איך מגיעים: יורדים במחלף עתלית ופונים מייד ימינה, שעות פתיחה- ימים א'-ה' 9:00-17:00, יום ו'- 9:00-13:00 (סיורים מודרכים בחינם רק ביום זה), הכניסה בתשלום.

רכס שיירות

כמובן שאי אפשר לסיים את הכתבה מבלי להזכיר את מלחמת העצמאות. טיול מקסים המשלב נוף מרהיב של איזור שער הגיא וסיפור היסטורי מורכב של תקופת השיירות שעלו אל ירושלים וקרבות הפלמ"ח במלחמת העצמאות. לאורך הדרך שילוט שהוצב ע"י קק"ל המספר את סיפורן של השיירות וקרבות מלחמת העצמאות. לאורך הדרך תצפיות יפות הממחישות היטב את השליטה הערבית על איזור שער הגיא בימים עברו.
נקודת התחלה: חניון, כ- 4 ק"מ לאחר הכניסה למושב שורש, נקודת סיום: חניון "דרך שבע" (סמוך למחלף שער הגיא), אורך המסלול ומשכו: 4 ק"מ, כשעתיים וחצי.

צריף בן גוריון וקבר בן גוריון

ראוי שגם שמו של בן גוריון לא ייפקד מרשימה זו ועל כן נדרים עד לקיבוץ שדה בוקר שם חי האיש לאחר כהונתו כראש ממשלה ולמדרשת בן גוריון בה נמצאת אחוזת הקבר שלו ושל אשתו. ביקור בצריף ימחיש את הפשטות והצניעות של ראש הממשלה הראשון ואת הסטנדרטים הכל כך שונים היום. הצריף נשאר כפי שהוא ולב ליבו הוא חדר העבודה המאכלס 5000 ספרים. לצד הצריף תצוגה אודות חייו. אחוזת הקבר בולטת אף היא בפשטותה ולצידה צמחייה מקומית ותצפית יפה לעבר מצוקי נחל צין.
איך מגיעים: צריף בן גוריון- קיבוץ שדה בוקר, הכניסה בתשלום. קבר בן גוריון- מדרשת שדה בוקר.

 

מקומות לינה ובילוי באיזור

אולי יעניין אתכם גם

מדורים