שבועות של קטיף וחקלאות

קטיף, תבואה וחקלאות הם מושגים מאוד דומיננטים לחג השבועות, אבל לא רק. בישראל של היום גידול הפירות, הקטיף והיצוא הם אחד התחומים הכי חמים ונחשבים. אז בואו נבלה באמת.

writer
מאיה כץ תאריך פרסום: 05/06/2011

חג השבועות שבפתח הינו זמן מצוין להיזכר בענף החקלאות שבישראל. לצד תערוכת ותהלוכת שבועות המתקיימת במקומות רבים בארץ וחושפת בפני המבקרים תבואת החקלאים ישנן אטרקציות חקלאיות נוספות ברחבי הארץ הפועלות בכל השנה או רק בחלק ממנה. אז הנה לכם קצת פירטים על חקלאות והקשר שלה  לתיירות. חג שבועות שמח.

קצת על חקלאות

המילה חקלאות לקוח מן המילה "חקל" שפירושה שדה בארמית. חקלאות הינה מילה הכוללת את כל הקשור בגידול צמחים או בעלי חיים לטובת מזון, סיבים, מספוא ועוד. כמעט מחצית מאוכלוסיית העולם מתפרנסת מחקלאות אך מאידך זו מהווה בסה"כ כ- 5% מהתוצר העולמי הגולמי. עם קום מדינת ישראל החקלאות היוותה חלק חשוב בפרנסתה אולם אט אט כמות החקלאים וכמות התבואה הולכת וקטנה. יחד עם זאת החקלאות בישראל הינה מן המובילות והמתקדמות בעולם וישראל חתומה על מספר פטנטים כגון השקיה בטפטוף, גידול בחממות ועוד.

בשנים האחרונות צצו לא מעט חקלאים שהשכילו לחשוף את הגידול שלהם לתיירות וליצור אפיק פרנסה נוסף. להלן מעט פרטים על אטרקציות תיירותיות שמאפשרות "חקלאות לכל המשפחה" גם לאלו שגרים בעיר.

יום פתוח לחקלאות במושב אחיטוב

במהלך חג השבועות ביום חמישי ה- 9.6 בין השעות 10:00-15:00 יתקיים במושב אחיטוב שבעמק חפר יום פתוח לחקלאות. מטרת היום להעלות למודעות הציבור את החשיבות החקלאית לארצנו ולשמר מעט מהנוסטלגיה של פעם. במושב דרך אגב, אחראים על גידול של כ- 70% מהמלפפונים בישראל. ביום הפתוח תוזמנו ליהנות מתערוכה חקלאית אשר תכלול תצוגת ירקות, מוצרי אריזה, זרעים, כלי עבודה ועוד. לצד התערוכה תתקיימנה הרצאות בנושאים שונים. הילדים ייהנו מסדנאות יצירה, מתקני מתנפחים ושאר אטרקציות נוספות. הכניסה ללא תשלום.

קטיף עצמי בעין זיוון

קטיף עצמי של דובדבנים ופירות יער הפך זה מכבר להיות מוסד של ממש. מידי שנה, בחודש יוני נוהרים אלפים למטעי רמת הגולן ונהנים מחוויה של פעולה ואכילה של הפירות הנהדרים הללו. בוסתן "בראשית בגולן" הוא אחד הפופולאריים שבהם. זה עתה, החל מכבר, קטיף הדובדבנים שיימשך עד סוף חודש יוני. הדובדבנים השנה סבלו מלא מעט מפגעים ומחירם בשוק צפוי להיות יקר. בחודש יולי יבשיל הדובדבן החמוץ והפטל ובאוגוסט יגיע תורם של האפרסקים, התפוחים ושאר פירות. חוץ ממטע, תמצאו באתר פינת חי, בית קפה נעים בצל עצי הדובדבן, רכיבה על אופניים, טיולי טרקטור ועוד ועוד.

צימרים בעין זיוון וחדרי אירוח הם רובד נוסף שיש לקיבוץ להציע במתחם תיירות עין זיוון בנוסף למגוון האטרקציות העונתיות.

צימר בננריק במושב בצת

וכמובן שללא המלצה על צימר חקלאי איננו יכולים לסיים פרק זה, אז בלב מטע בננות במושב בצת שבגליל המערבי ממתינות שלוש יחידות אירוח מקסימות לחפצים בנופש שקט באתר בסגנון טרופי, בננריק שמם. עצי הבננות נראים מכל עבר אך בנוסף אליהם תמצאו חצר מפנקת עם ערסלים ופינות ישיבה פרטיות. יחידות האירוח עצמן חדשות, מקסימות ומאובזרות בכל טוב. בכל בקתה סלון וחדר שינה, מטבח וג'קוזי. מקום בילוי נפלא לחובבי השקט והרומנטיות. אורחי הצימר יוכלו להיכנס בחינם לבריכת השחייה שבקיבוץ ראש הנקרה הפתוחה בחודשי הקיץ. מרחק נסיעה קצרה מהצימר יוביל אותכם אל חוף אכזיב, או בצת, אתר ראש הנקרה על הנקרות הקסומים שבו, העיר עכו ועוד שפע אטרקציות ומסלולי טיול בגליל המערבי.

 

אולי יעניין אתכם גם

מדורים