חופשה צוננת: חמישה טיפים להפחתת עומס החום

חם, חם ועוד פעם מאוד לח ומאוד חם ביחוד בין האוהלים, ההפגנות והחופש. אך יחד עם זאת בחופש ממשיכים לטייל. מערכת וויקנד מגישה לכם חמישה טיפים כאלטרנטיבה צוננת לימי הקיץ החמים של אוגוסט שיגלשו גם לימי ספטמבר המתקרבים.

writer
טל גולדמן תאריך פרסום: 09/08/2011

כולנו מכירים את הרוטינה הקיצית הקבועה , איך שהטמפרטורות עוברות את גבול הנסבל מתחילה איזה שהיא תחושת נמנום, מעין שנת קיץ שכזו שבמהלכה אנו ממעטים לזוז, נשארים באזורים ממוזגים ומנסים בעיקר לחסוך באנרגיה על מנת שלא נסבול יותר מידי מהחום הכבד מלכתחילה של אוגוסט בישראל.

אני הראשונה להודות שחודש אוגוסט הוא לא קל והטמפרטורות הנוסקות עשויות לשאוב כל טיפה של פעלתנות ונכונות להזיע שעוד נותרה בנו. עם זאת, אין ברירה ואנחנו חייבים להכיר בעובדה שבמדינה הים תיכונים הקטנה שלנו מספר ימי הקיץ עולה בהרבה על ימי החורף ולהשלים עם כך, ואולי אפילו למצוא דרכים מקוריות ליהנות מהמצב הזה.

הנה חמש אלטרנטיבות מעולות שישכיחו מכם לכמה שעות את החום הקיצוני שבחוץ ויזכירו לכם למה כיף לחיות פה אחרי הכל.

מים מים בששון

אני יודעת שמים הם מצרך נדיר ושימי ההחלקה במורד גבעה מרופדת בשקיות ניילון עם מורה המתיזה עליהן בצינור תמו, אבל למרבה המזל יש לנו במדינה כמויות לא מבוטלות של מים טריים, רעננים וצוננים שניתן ליהנות מהם ללא רגשות אשם ולרוב אפילו ללא תשלום. אני מתכוונת כמובן לטיולים בנחלי הצפון. אין כמו טיול מרענן של מספר שעות במי הפשרת שלגים צוננים כדי להמריץ קצת את הדם ולגרום לכם להעריך את השמש הקיצית קצת יותר. מסלול אחד מומלץ במיוחד הוא המסלול של נחל החצבאני הנהדר. המים הצלולים והצוננים, גדות הנחל המוצלות על ידי הצמחייה העשירה ומזג האוויר הצפוני והנוח הופכים את הטיול הזה לטיול מושלם ליום קיצי חם.

 

                                   חוויות רפטינג במים

 

מזגנים רבותיי מזגנים

למה שלא תנסו לצאת קצת מהבית (על אף כוח הרצון הרב שזה דורש) ותלכו לעשות פעילויות כיפיות בסביבה ממוזגת כראוי? יש בארץ המון מקומות פנאי ובילוי שהשכילו לשים מערכת משוכללת של מיזוג אוויר שתגרום לכם להרגיש, לפחות לכמה שעות, כאילו אתם נמצאים באירופה ולא במדינתו הלוהטת.  נסו ללכת לשחק באולינג, לראות סרט, ללכת לקניון או אפילו לביקור מעשיר במוזיאון או מרכז מבקרים ממוזגים. ההנאה הצוננת מובטחת!

סיפורי אלף לילה ולילה

אמנם הימים בישראל סובלים מטמפרטורות שהיו גורמות לגמלי הסהרה לשקול שנית את קיומם אבל למרבה המזל הלילות בישראל, לרוב, נעימים הרבה יותר. נסו לשלב את הקיץ החמים והדביק עם מעט רומנטיקה להעצמת תחושת ההנאה וקחו את בן או בת הזוג לטיול ערב רומנטי על חוף הים או בטיילת הסמוכה למקום מגוריכם. נכון שסעיף זה רלוונטי בעיקר לערי חוף הנהנות מבריזה מערבית קרירה או להרים אבל גם שוכני הבקעות בוודאי יחושו בהבדל ניכר לעומת הטמפרטורות של שעות הים. לפחות בערב, כשתלכו יד ביד, תוכלו להיות סמוכים ובטוחים שתוכלו להפריד את ידיכם בסוף הטיול מבלי שאלו ידבקו באופן בלתי הפך עקב החום והלחות..

זורם חופשי ולא על חשבוננו

למי שהאפשרות הזאת נראית לו יותר מתאימה לקייטנה מאשר לבילוי עם חברים או משפחה בשבת חמימה - שישקול שנית. הרי רק השם של מרכז קנדה, הסחנה, הלונה גלאו כל פארק מים אחר, גורם לתחושה צוננת המטפסת במעלה העצמות. נסו לדמיין את עצמכם מחליקים להנאתכם במשטח ההחלקה על הקרח המצוין שבמרכז קנדה ותגידו שוב שזו לא אפשרות מעולה להעביר בה יום של הנאה קרירה והפחתת עומס החום. רק תנסו. אני לא אאמין לכם.

כאן ביתי פה אני נולדתי

נכון, מקודם לעגתי קצת לבטלה בבית מול המזגן האופיינית באזורינו החמים, אבל לפעמים פשוט לא ניתן לגייס את כוח הרצון הדרוש ללבישת ג'ינס ולנעילת נעליים כשברור שאלו גם ככה ימסו בשנייה שתדרכו על מפתן חדר המדרגות הלא ממוזג. למצבים כאלה בדיוק נועד הסעיף המתון הזה. הדליקו מזגן בשיא העוצמה, שימו שתייה קרה במקרר ותעשו עם עצמכם משהו כיפי - הזמינו חברים לערב משחקים, הזמינו הביתה מנחי סדנאות בישול, מסאז'יסטים ולמעשה - כל בעל מקצוע שיכול להנעים את זמנכם מבלי שתצטרכו לצאת ה

אולי יעניין אתכם גם

מדורים