תביאו מים:טיולי קיץ במעיינות

אם באוגוסט חם, אז באמצע אוגוסט עוד יותר לח. כולם מחפשים לצאת מהבית אבל למקומות כמה שיותר צוננים. אז מה דעתכם על טיולי מעיינות? הנה כמה המלצות שיקררו מעט את האווירה

writer
מאיה כץ צילום: יח"צ תאריך פרסום: 21/08/2011

הקיץ עדיין כאן. נמאס כבר מטלוויזיה ומחשב וכולנו רוצים לחוש שוב טבע. אבל חם??? אז מה עושים?? מטיילים אל מקורות מים, אל מעיינות. איך נוצרו המעיינות? רוב המעיינות בארץ הינם מעיינות שיכבה- מים מחלחלים דרך שכבות סלע ומגיעים אל שכבות אטומות ואז במוצא שכבות אלו עם פני הקרקע מתפרצים המים בעוצמות משתנות. המים החיים יוצרים על פי רוב בית גידול לח המאפשר שגשוג צמחייה ובעלי חיים. מה שמבחינתנו אומר טיול לאורך תוואי מוצל ומעניין.

עין תינה

שמורת עין טינה מתחדשת בקצב מהיר לאחר שריפה גדולה שפקדה את האזור לפני כחודש וחצי. המעיין קרוי על שם עצי תאנה שסוככו את זרימת המים וכמעט ולא נותר להם זכר לאחר השריפה... לאחר ההגעה לחניון, מגיעים לבריכת מים צלולה וממנה מתחיל המסלול שעולה בתלילות אל מקור המים- צינור.. המעיין עצמו קצת יותר גבוה וחלק גדול ממימיו משמשים להשקיה. מי שאינו מעוניין לצעוד במסלול הרטוב יוכל ללכת במסלול צדדי ללא מים.
נקודת התחלה וסיום: חניון השמורה (נוסעים בכביש גונן גדות ופונים מזרחה בסמוך לסימן קילומטר 25), אורך המסלול ומשכו: 1.5 ק"מ, כשעה וחצי.

פארק המעיינות

פארק המעיינות שבעמק בית שאן הינו אתר חדש שהוקם על מנת להסדיר את הביקור במקומות מוכרים כמו- עין שוקק, עין מודע ונחל הקיבוצים. ניתן להביא אופניים מהבית ולשוטט באופן חופשי בין האתרים, לשכור אופניים או רכב חשמלי במקום, או להצטרף אל "שאטל" הנוסע מידי שעה וחצי בין האתרים. מדי יום ראשון בחודשי הקיץ מתקיים באתר סיור לילי הכולל ארוחת פוייקה במעיין עין שוקק. פרטים בטלפון 04-6881427.
איך מגיעים: נוסעים עד הכיכר של פני גן השלושה ופונים ימינה עד שמגיעים לחניון, אין תשלום על כניסה רגלית או אופניים מהבית.

עין לבן בהרי ירושלים

עין לבן הינו בין המעיינות המוכרים והמטופחים בירושלים. מחניון גן החיות התנ"כי ניתן ליהנות מהליכה של כחצי שעה על שביל עפר לאורך מסילת הרכבת או לנסוע קטע זה באוטו. לאחר הגעה אל חניון קטן שביל קצר העולה ימינה מגיע אל המעיין. מי המעיין מוזרמים אל שתי בריכות האחת עמוקה והשנייה רדודה ומתאימה לילדים. עוד במקום בוסתן עצי פרי שניטע על ידי תושבי כפר ערבי ששכן במקום עד 1948 וגם חורש טבעי של עצי אלה ואלון.
נקודת התחלה וסיום: חניון גן החיות התנ"כי, אורך המסלול ומשכו: 3 ק"מ, כשעתיים.

עין גדי

שמורת הטבע עין גדי היא נווה מדבר קסום שופע מים וצמחייה. מסלולי טיול רבים ואתרים מעניינים קיימים בשמורה. נחל דוד תחתון הינו מסלול קצר יחסית אשר מתאים למשפחות. המסלול מסומן באדום וראשיתו בהליכה לאורך נחל דוד עד ההגעה אל מפל דוד. קטע שביל זה הוכשר לכיסאות גלגלים וגם לעגלות ילדים. לאחר מכן, השביל מטפס אל מעיין שולמית ומערת דודים. ממערת דודים חוזרים באותו המסלול את נקודת ההתחלה. לאורך הדרך ניתן להתרשם מהצמחייה הייחודית. ומבעלי החיים הקטנים והגדולים יותר כדוגמת שפן הסלע והיעל המרשים.
נקודת התחלה וסיום: חניון שמורת עין גדי, אורך המסלול ומשכו: 2.5 ק"מ, כארבע שעות.

תגיות טיולי מים

אולי יעניין אתכם גם

מדורים