בורחים מהלחות

כל טיול בקיץ הופך לקשה יותר, חם יותר ומעייף. מערכת וויקנד ממליצה לכם על כמה מסלולי טיול בהם עומס החום קצת פחות מאיים ואולי היאוש יותר נח.

writer
מאיה כץ תאריך פרסום: 22/08/2011

חודש אוגוסט נותן אותותיו והחום והלחות מורגשים כמעט בכל מקום בארץ. כמה כבר אפשר לבלות בתוך הבית עם המזגן, בקניון הממוזג, או באולם הקולנוע. בואו לטייל  באתרים בהם הלחות פחות מורגשת.

מטיילים בהר

האוויר בהרים כמעט תמיד יבש יותר ואם תעפילו לפסגת ההר הרי שאתם באזור חשוף יותר אליו מגיעה הרוח. תוסיפו לכך שבכל 100 מטר אותם תטפסו הטמפרטורה תרד בקצת פחות ממעלה והרי לכם מזג אוויר מושלם (או לפחות כמעט, או לפחות יחסית) גם באוגוסט. ואם כבר הר, אז למה שלא להעפיל לגבוה והצפוני בהרי ישראל- החרמון. בימים אלו התשלום באתר הינו עבור העלייה ברכבל. העלייה לכשעצמה חוויתית למדי וגם ההמשך- סיור מודרך (ללא תשלום נוסף) אל תצפית גבעות הקרב מרום הקרוב ל- 2100 מטרים.
נקודת התחלה וסיום: חניה עליונה, אתר החרמון, אורך המסלול ומשכו: 2 ק"מ, כשעה וחצי, סיורים מודרכים בשעות 11:00 ו- 13:00 (יש להגיע כחצי שעה לפני), תשלום על העלייה ברכבל.

מטיילים במים

אם כבר לחות, אז מאה אחוז לחות- או במילים אחרות מים. חוץ מבריכה, ים ופארק מים אנחנו גם רוצים לצאת לטייל בחיק הטבע. הטיול השפוי היחידי כמעט בעונה זו בכינרת הוא בשמורת טבע המג'רסה. השמורה הינה חלק מבקעת בית ציידא אשר מנקזת את נחלי רמת הגולן. המסלול בשמורה קליל למדי ולכן מתאים לכל המשפחה. החלק הראשון כולל הליכה במים (די קרים) בין צמחיית נחלים מרשימה ויפה. בחלק מהלגונות תזכו לפגוש אפילו דגים אשר ידגדגו את כפות רגליכם. פקחו עיניים וחפשו שפיריות, שפרריות וצבי נחלים. בסיום המסלול הרטוב, דרך אפר קצרה תוליך אותכם בחזרה לחניון. חובבי המסלולים האתגריים יותר (אך גם עם מים) יימצאו מבוקשם בזאכי הסמוך או בשמורת טבע יהודיה.
נקודת התחלה וסיום: חניון השמורה, פניה משולטת בצומת מעלה גמלא, אורך המסלול ומשכו: 1 ק"מ, כשעה, הכניסה בתשלום.

מטיילים במדבר

דווקא המדבר בכל הקשור ללחות יכול להוות מפלט יחסי. אך בעונה זו, יותר מבכל עונה אחרת יש לטייל במדבר באופן בטוח ומלומד. הקניון האדום הסמוך לאילת בהחלט יכול להתאים- גם קצר וגם מוצל. ההליכה הינה בתוך קניון צר אשר בולט בצבעי האדום שבו שמקורו בתחמוצות ברזל אשר צבעו את אבן החול. המסלול מסומן בצבע ירוק וכולל מעט הליכה אתגרית בעזרת סולמות ויתדות. בסוף הקניון, שביל צר  אשר מטפס על המצוק בחזרה לרכב.
נקודת התחלה וסיום: חניון המסלול (שילוט לדרך עפר 9 ק"מ צפונית למחסום נטפים), אורך המסלול ומשכו: 1 ק"מ, כשעה וחצי.

מטיילים במזגן

נכון שבדרך כלל נמליץ על טיול רגלי אך גם נסיעה ברכב היא אלטרנטיבה לא רעה לימים שכאלו. אחת הדרכים היפות ביותר בישראל היא אי שם בדרום רמת הגולן, בין חמת גדר לקיבוץ מבוא חמה. הבאים מכיוון דרום יגיעו דרך צומת צמח. ראשיתו של הכביש הפתלתל והיפה בצומת חמת גדר. הכביש עובר בסמוך לגבול עם ירדן ולירמוך. אחרי קיבוץ מבוא חמה מומלץ לעצור לתצפית קצרה במצפה השלום.
נקודת התחלה: צומת צמח, נקודת סיום: אמפי גולן, אורך המסלול: 24 ק"מ, עביר לכל רכב.

 

מקומות לינה ובילוי באיזור

אולי יעניין אתכם גם

מדורים