אצא לי השוקה

ריחות, צבעים, טעמים, תרבויות ומה לא. את כל זה ועוד תמצאו בשווקים הססגוניים הפזורים ברחבי הארץ. אז אם אתם אוהבים להסתובב בין הסימטאות והבסטות, הנה לכם כמה המלצות

writer
מאיה כץ תאריך פרסום: 17/04/2012

אז נכון שחם, וכולנו מוחאים על יוקר המחייה בארץ. יחד עם זאת ביקור בשוק, הוא לא רק חוויה של קניות, אלא גם של אנשים, צבעים וריחות. אז בואו להכיר את השווקים הכי שווים ברחבי הארץ שהם אטרקציה מכובדת בכל עונות השנה.

שוק מחנה יהודה

אי אפשר לכתוב על שווקים מבלי להזכיר את שוק מחנה יהודה. מהשווקים הוותיקים, הגדולים והססגוניים בארץ. מה יש שם? הכל... השוק משתרע על שני רחובות אורכיים וביניהן סמטאות צרות וצפופות. שוק מחנה יהודה הוא המקום לחוות את ירושלים על כל גווניה ואנשיה. רוכלים ערבים לצד חרדים, לקוחות מקומיים ותיירים. בשוק ניתן לפגוש במגוון סחורות מדהים, טרי ואיכותי החל משלל גבינות (ואפילו גבינות בוטיק מיוחדות) דגים, בשר, ירקות ופירות. לצד השוק המסורתי קמו בשנים האחרונות חנויות בגדי מעצבים ומסעדות איכותיות המשתמשות בתוצרת הטרייה והמשתנה.
בשוק מחנה יהודה יש כמובן מבחר מסעדות, החל מחומוסיות מקומיות דרך מסעדות פועלים בהם תוכלו ליהנות ממאכלים 'מבית אמא' ועד מסעדות גורמה ותיקות וחדשות.

איפה: ירושלים, הגעה דרך רחוב אגריפס (חניון ברחוב יפו, שדרות בן צבי או אגריפס), מתי: ימים א'- ו' (ימי א' רוב החנויות סגורות, מומלץ במיוחד להגיע ביום שישי לקראת התהריים- מחירים טובים ורוכלים קולניים במיוחד המנסים להיפטר מהסחורה).

אסור להחמיץ: דוכן מיצים מיוחדים ברחוב האגוז 10.

סביבת השוק עמוסה בסימטאות כמו מתוך ציור, צימרים בירושלים ומסעדות בוטיק הם חלק בבלתי נפרד מהנוף הירושלמי בהם תוכלו לשהות  באיזה סופ"ש רומנטי או אפילו, ככה סתם, איזה לילה באמצ"ש.

 

שוק הפשפשים

שוק הפשפשים ביפו הוא עוד אושייה ותיקה בשווקי ארצנו שקסמה בהחלט לא פג. מה שמייחד את השוק הקטן יחסית הוא המושג- חנויות זהות מרוכזות באותו איזור. בשתי סמטאות צרות ומקורות נמצאות בעיקר חנויות בגדים שרובן מציעות סחורה דומה. ברחובות מסביב רהיטים, מוצרי חשמל, ענתיקות וכו'. שוק הפשפשים הוא מקום בו מושג ההתמקחות שריר וקיים.

איפה: יפו, ליד כיכר השעון, מתי: ימים א'-ו' שעות הבוקר עד אחר הצהריים.

אסור להחמיץ: סמבוסק במאפיית אבולעפיה וכמובן טיול קצר בטיילת יפו החדשה אליה תגיעו בחציית כביש מהשוק.

שוק רמלה

שוק רמלה האו שוק פחות מוכר מהשניים שציינו עד עתה, רובם מכירים את אחיו המשוטטטוהותנטי פחות- שוק רמלה-  לוד. השוק ססגוני ונעים לביקור ומתייחד במסעדות הקטנות הפזורות בו המציעות את מיטב מיני המזון מתפוצות ישראל- אוכל טורקי, מרוקאי, רוסי, טוניסאי, עיקרי, הודי וכו'. אם כבר הגעתם עד רמלה (20 דקות נסיעה בלבד מתל אביב!) מומלץ לבקר באתריה המקסימים של העיר כמו בריכת הקשתות, המסגד הלבן ועוד.

איפה: רמלה, רחוב ז'בוטינסקי (ליד המסגד הגדול), מתי: כל השבוע.

אסור להחמיץ: לימודנה כמו של פעם-  קרה אמיתית וזולה, בדוכן של פואד.

שוק האיכרים

שוק האיכרים הוא שוק שונה לחלוטין מכל מה שהוזכר עד עתה. הוא גם הרבה יותר צעיר מכל השאר. ראשיתו של השוק הזה בנמל תל אביב במטרה להפגיש בין סחורה איכותית ומקומית, בין המגדלים שלה, לבין קהל הקונים. בשוק הזה לא תפגשו בליכלוך בצידי הדרך, גם לא בצעקות רמות של סוחרים, אך כן תפגשו במגדלים פשוטים, שלא באו להתמקח אלא באו להציע את מיטב גידוליהם. אז מה בשוק- ירקות שונים ומשונים, פירות העונה, שדמני זית, מוצרי מחלבות ועוד ועוד ועוד.

איפה ומתי: נמל תל אביב, פארק רעננה, באר שבע, ראשון לציון (שישי- 8:00-15:00), איזור תעשייה הרצליה (חמישי- 15:00-21:00).

שוק קח- תן

שוק קח- תן הוא שוק מעולם אחר, שוק קח- תן הוא שוק בחינם!!!. הרעיון הוא שאתם נפטרים מכל הבגדים, ספרים, שמונצים וכו' שנמצאים שנים ללא שימוש בבית, מגיעים לשוק שמלווה באווירה ססגונית ונעימה מניחים את דבריכם ולוקחים בחינם את מה שתרצו... זו הזדמנות נהדרת להיפטר ממה שלא צריך ולהשתדל לקחת רק מה שצריך.

איפה: בכל רחבי הארץ מתקיימים שווקים מסוג זה, תעקבו אחרי הפרסומים ותוכלו למצוא באזור שלכם

מקומות לינה ובילוי באיזור

אולי יעניין אתכם גם

מדורים