ביום אחד: המלצות על בילוי וטיול עד הערב

החגים בפתח ובהתאם אנו מציעים לכם 3 אפשרויות בהם תוכלו לשלב ביום אחד גם טיול וגם בילוי יומי לכל המשפחה. אז איך מעבירים יום שלם עם הילדים, מבלי שיהיה להם משעמם, חם או ארוך מידי?

writer
רון שגב פינקלמן תאריך פרסום: 14/09/2011

ירושלים של זהב

אזור הרי יהודה וירושלים, הוא אזור שתמיד כיף לטייל בו. האפשרויות הן מגוונות ורבות ואת הבוקר אפשר להתחיל במסלול קצר וקל של כשעתיים. ניתן להתחיל את היום בנחל המערה ומערת התאומים (סגור בנובמבר).
ציידו את הילדים בפנסים והם מצידם יתלהבו לחפש ולגלות עטלפים במערה. בפינת המערה יש נחל אכזב שטומן בחובו סבך חורש ואפילו מגלשה טבעית בערוץ הנחל, שכל ילד ישמח לגלוש בה. עולים במדרגות חצובות בסלע למערה ומגיעים לחלל גדול, מחלל זה יוצאות מדרגות היורדות בצמוד לקיר המערה ומגיעות למפלס תחתון. מתקדמים במפלס זה עד שרואים מדרגות עולות. עולים בהן ומגיעים לבריכה שאוספת את מי המעיין. היציאה באותה הדרך.
המערה נוצרה מחלחול מים לחללים תת קרקעיים ורואים בה נטיפים וזקיפים רבים. הכניסה היא מדרום למושב זנוח, מהכניסה הצפונית לבית שמש. אלטרנטיבות אחרות – מערת הנטיפים, בסיום המסלול תוכלו ליהנות מפיקניק במקום ולאכול בשלווה את ארוחת הבוקר שלכם.
מכאן תוכלו להמשיך בנסיעה לפארק  ירושלים לרגיעה, משחקים וכיף. גם כאן האפשרויות מגוונות כיוון שמרחבי הפארק סובבים את ירושלים בשטח של כ 15 אלף דונם ובהם כלולים- פארק עמק מוצא, פארק עמק רפאים, פארק עמק הארזים ופארק נחל צופים.

אחרי הרגיעה וסעודת הצהריים במקום, מגיע לכם פינאלה...ואין כמו לסיים את היום המושלם בטיול בין ערביים בעיר העתיקה! התחילו אותו בשער יפו והמשיכו דרומה לרחוב הפטריארכיה הארמנית לכיוון מגדל דוד. בדרך בקרו בכנסיית סט.ג'יימס והמשיכו לשער ציון. שם בקרו בכנסיית דורמיציון, חדר הסעודה האחרונה של ישו וקבר המלך דוד. המשיכו עד שער האשפתות לכיוון הרובע היהודי ובקרו בכותל המערבי. צאו בכיוון שער יפו, שם תוכלו לקנח בארוחת ערב באחת המסעדות השוות שבאזור ולרכוש דברי מאפה מהרוכלים השונים במקום.

 

                                                       

הגליל משהו בלתי רגיל!

אזור הגליל ידוע ביופיו, במגוון הרב של האטרקציות והצימרים בגליל וניתן לבחור במגוון אתרים באזור זה. אחת הדוגמות לכך היא האתר הר תבור שנמצא בגליל התחתון. הטיול מעגלי ומתאים לכל המשפחה. נקודת ההתחלה היא  בפסגת הר תבור, יש חניה מסודרת ליד הכנסייה הפרנציסקאנית.
אורך המסלול כ 2.5 ק"מ והוא אורך כשעתיים לערך.  ההגעה היא דרך כביש 65 (צומת גולני) פונים לכיוון הכפר הבדואי שיבלי. הטיול מתחיל מתצפית מדהימה אל עמק יזרעאל ובקעת כסולות וממשיך בין עצי האורן והאלון. מקיפים את פסגת ההר ופוגשים במערות. נקודת התצפית הבאה חושפת את רמות הגליל התחתון והמזרחי במלוא הדרן. מנקודה זו ממשיכים לכיוון הכביש (סימון ירוק), חוצים אותו ומבקרים בקפלה הישנה ובכנסיה הפרנציסקאנית. מכאן ניתן להמשיך לאתרים אחרים באזור כדוגמת: יער בית קשת, מוזיאון המרציפן ומוזיאון חצרות האיכרים.

השלימו את ארוחת הבוקר שלכם כיאות ובחרו את האתר האטרקטיבי ביותר עבורכם. אנחנו בחרנו להציג בפניכם את מוזיאון המרציפן (כרוך בתשלום), מוזיאון המרציפן הינו מרכז המבקרים ובו תערוכת פיסול במרציפן מהיפות בעולם ומרכז פעילויות ויצירה עשיר ומרתק, זה גם המקום להתפנק במשהו מתוק וטעים לדרך.

אפשרות נוספת היא ביקור בדבורת התבור - מרכז מבקרים ביישוב שדמות דבורה בו ניתן ללמוד על שלבי גידול דבורת התבור ועל תהליך הפקת חוטי משי. את היום אפשר לסיים בארוחה טובה באחת ממסעדות העיר נצרת. באופן אישי, אני מעדיפה את מסעדת 'דיאנא', היא נחשבת כאחת מהמסעדות המשובחות והלא יקרות.  זוהי מסעדת בשרים מזרחית, הנמצאת במרכז נצרת. למביני עניין- כדאי לקנח בכנאפה מקורית באזור.

 

                                      לאתר הבית

מקומות לינה ובילוי באיזור

אולי יעניין אתכם גם

מדורים