שלוש סיבות טובות לטיול בסתיו

קצת לפני הגשם הסוער, כשימי השבוע מגוונים לנו עם ימי שמש, רוחות נושבות ושלכת. זה הזמן הטוב ביותר בשנה לצאת לטייל. אספנו לכם כמה המלצות וסיבות ממש טובות לצאת אל הטבע

writer
טל גולדמן תאריך פרסום: 14/11/2011

 אין ספק שלכל עונה יש את הקסם שלה: האביב המעוטר בפריחה מרהיבה, הקיץ שמלא בהבטחות על שמש עליזה וחופי ים שוקקי חיים והחורף הסוער על הסופות והגשמים שבו.
כל אחת מהעונות האלה מלאה בהבטחות וקסם משלה, אבל יש משהו טיפה אחר בסתיו, שאי אפשר להתכחש לו. הסתיו מציע שילוב כמעט קסום של אפרוריות חורפית עם פריחה עונתית מצד אחד, שלכת מצד אחר ואוויר עם ריח טרי ונקי של אחרי הגשם.

ריכזנו עבורכם שלוש סיבות מצוינות למה דווקא הסתיו הוא העונה המושלמת לצאת לטיולים ברחבי הארץ

 

בגלל הפריחה

אז מה נראה בפריחת החצב בתל יודפת שבגליל התחתון? תל יודפת נזכרת בספרי ההיסטוריה בתור משכנו של יוסף בן מתתיהו, מראשי המרד ברומאים. הישוב שוכן למרגלות הר עצמון היפהפה שמפסגתו ניתן ליהנות מתצפית פנוראמית של העמקים וההרים שבסביבה ומנופו של הים התיכון. בעונה זו של השנה מתכסה ההר בפריחה מרהיבת עין של החצב, שעל פי שירי הילדים המוכרים ואהובים מבשר את בואו של הסתיו.
אמנם ניתן לצפות בפריחת החצבים האופייניים לעונה בכל רחבי הארץ, אך על מנת לחוות את החוויה במלואה מומלץ להשקיע מעט ולנסוע למקום עם ריכוז פריחה גבוה כמו בתל יודפת. הגבעולים הזקופים מלאי התפרחת הלבנה מדגישים ומחמיאים לנוף עוצר הנשימה הנשקף מכל עבר במקום.

                                      

למי מתאים?  בהר עצמון יש מספר מסלולים מסומנים בדרגות קושי משתנות בניהם ניתן לבחור בהתאם להעדפות ויכולות המטיילים. מומלץ במיוחד המסלול היורד מצידו המערבי של ההר בדרך היפהפייה שעוברת דרך מעיינות ומספקת תצפית מרשימה לכל הירוק שמסביב. אורך הדרך המערבית המסתיימת בתל יודפת כ - 4.5 ק"מ והיא מתאימה גם לרכבי שטח.

איך מגיעים?  מצומת המוביל ממשיכים לכיוון צפון מערב על כביש 79. כחצי ק"מ לאחר צומת המוביל פונים ימינה בצומת יפתחאל לעבר כביש 784. ממשיכים עם הכביש המתעקל עד לצומת יודפת, פונים ימינה וממשיכים כק"מ וחצי עד לישוב יודפת.

 

 

בגלל השלכת

אם לא ראיתם את השלכת הצבעונית בקיבוץ עין זיוון שבצפון רמת הגולן, לא ראיתם שלכת אמיתית מעולם.
אחד החסרונות העיקריים בלגור במדינה עם מזג אוויר מתון יחסית בלי חורף אמיתי הוא המחסור בעונות. במדינות קרות כמו באירופה וקנדה זוכים ליהנות מכל קשת הצבעים הנרחבת של העונות שמופיעות בשיא עוצמתן - האביב מלא פריחה וירוק, הקיץ צהוב ויבש, החורף לבן ומושלג והסתיו מציע שלכת נהדרת בגווני אדום וצהוב מפוארים. בישראל לרוב אין אנחנו זוכים ליהנות משלכת מרהיבה שכזאת אלא מקסימום רואים עץ או שניים המשירים את עליהם ברחוב. לא זה המקרה בעין זיוון שבצפון רמת הגולן. באזור עין זיוון השכילו לנצל את מזג האוויר הקריר יחסית שבצפון הארץ ונטעו לפני שנים רבות עצים מארצות צפוניות המשגשגים במזג האוויר הצונן שבצפון. עצים אלה נותרו נאמנים לארץ מולדם והם מציעים מחזור צמיחה מלא עם כל המשתמע מכך. עכשיו, בעונת הסתיו, הדבר יוצר מחזה מרהיב עין ונדיר במחוזותינו של שלכת אדמונית צהבהבה על כל גווניה ויופייה.
בקיבוץ עין זיוון מציעים חבילות סתיו מיוחדות הכוללות לינה, פינוקים והתענגות על השלכת עוצרת הנשימה.

למי מתאים? חבילות הסתיו בעין זיוון יכולה להתאים לכל מי שאוהב ומעריך את יופיו הססגוני של הסתיו. השלכת בעין זיוון יכולה להוות רקע מרהיב לטיול משפחות עליז עם הילדים או לטיול רומנטי עם בני הזוג.

איך מגיעים? מצומת מחניים ממשיכים מזרחה כ - 30 ק"מ על כביש 91 עד לקיבוץ עין זיוון. עקבו אחר השילוט. 

בגלל הנדידה 

איפה רואים? אגמון החולה מהווה כבר שנים מוקד משיכה לכל מי שמתעניין בציפורים ובנדידתן. מצפון לשמורת החולה הביצתית נמצא שטח ההצפה המחודשת שיובש בעבר ועבר שיקום והצפה מחדש בשנות ה - 90. בשטח זה מתקיים איזון אקולוגי מיוחד עליו מגנים החקלאים באזור בשיתוף עם קק"ל על מנת שלא לפגוע בנדידת הציפ

מקומות לינה ובילוי באיזור

אולי יעניין אתכם גם

מדורים