פותחים שנה: טיפים לטיול משפחתי עם ילדים

לכבוד השנה החדשה, מערכת weekend ריכזה עבורכם חמישה טיפים חשובים שיעזרו לכם לעבור בהצלחה את הטיול המשפחתי הבא שלכם

writer
ליאת עיני תאריך פרסום: 03/01/2012

כל משפחה שמטיילת עם הילדים שמעה לפחות פעם אחת את אחד המשפטים הבאים: משעמם לי, אין לי כוח, כואבת לי הרגל/הבטן/העין, אני רעב, מתי מגיעים?, הוא לקח לי, הוא מציק לי וכו'.
המטרה בטיול משפחתי, מלבד הנאה, הוא קצת זמן איכות הורים-ילדים, הכרת הארץ, פסק זמן מחיי היום יום, למידת דברים חדשים, תצפיות על נופים ועוד.

לכבוד השנה החדשה קיבצנו עבורכם חמישה טיפים חשובים שיעזרו לכם לעבור את הטיול המשפחתי הבא בהצלחה.

 

צידה וציוד עם דגש על גיוון ומגוון

לילדים אין אומדן של זמן או מרחק. לא יעזור שתגידו להם שמגיעים בעוד 20 דקות, ככל הנראה הם ימשיכו לשאול אתכם כל כמה דקות, מתי מגיעים? ולכן מומלץ לדאוג מראש לתעסוקה במהלך הנסיעה. אפשר להביא ספרים שהם אהובים ולהקריא להם או לתת להם לקרוא בעצמם. הקטנים יותר יוכלו להתבונן בתמונות ולספר לכם מה הם רואים.
בשלב כלשהו במהלך הנסיעה הם יודיעו לכם שהם רעבים, גם אם נכנסתם לאוטו אחרי ארוחה טובה, לכן מומלץ לדאוג לאספקת מזון, כמו פירות, חטיפים, כריכים או כל דבר שיגרום להם הנאה ולכם לעוד קצת שקט. חשוב מאוד שבכל רכב יהיה לפחות דיסק  אחד או שניים עם שירים שהם אוהבים, רק קחו בחשבון שהם יבקשו לשמוע אותו שוב ושוב וכך תמצאו את עצמכם נוסעים עד רמת הגולן ושומעים את יובל המבולבל.
דרך נוספת להעביר את הזמן היא במשחקים משפחתיים, לדוגמא מישהו אומר מילה וצריך למצוא שיר בו יש את המילה הזו; במשחק נוסף מישהו חושב על דמות וכולם צריכים לנחש מיהי הדמות על-ידי שאלות שהתשובות עליהן הן רק בחיוב או שלילה.

משה והאורנג'דה

הדרך חשובה לא פחות מהמטרה. אם הנסיעה ארוכה כדאי לעשות עצירות בהתאם לצורך של הילדים ולקחת אותם לשירותים כדי שלא יתאפקו, לשתות משהו, לתדלק את האוטו אם צריך, לתת לילדים להוציא אנרגיות, לרוץ במרחבים בפתוחים (אם יש כאלה בדרך), לקפוץ קצת ולשחרר אדרנלין ואת השרירים ולחזור לאוטו להמשך הנסיעה.
כל עצירה כזו מחדשת את הכוחות (לכולם) ואז ניתן לחזור למסלול הטיול רעננים יותר, מלאי סבלנות ועם שלפוחית ריקה.

               

חבר מביא חבר

הטיול שלכם יכול להיות מוצלח יותר אם תזמינו משפחה נוספת או יותר עם ילדים בגילם של ילדכם. הם ישמחו לטייל עם חברים, ישתפו פעולה, ילכו במסלולים, ישבו יחד בזמן הארוחה בשטח או במסעדה ויחכו כבר לטיול הבא ולפגישה עם חבריהם.

משכשכים במים (או בבוץ)

הילדים שלכם ישמחו ללכת במסלול אם הם ילכו בתוך נחל או ידעו שבקרוב מאד הם יוכלו לשכשך את הרגלים. ישנם מסלולים יפים ורטובים המתאימים לימים חמים, החל מנחל המג'רסה שלילדים שאינם שוחים כדאי להביא מצופים וכלה במסלולים קלילים יותר כמו שמורת דן, הבניאס ובריכת המשושים שלאחר ירידה של כשעה מגיעים לבריכה עם מים קרים.
גם בימי החורף, כל שלולית מים או בוץ יכולה להיות תענוג רצוף לילדים, רק חשוב לבוא מצוידים מראש עם מגפי גומי ובגדי החלפה.

סוף מסלול

במהלך הטיול הילדים לפעמים מרגישים שנגמר להם הכוח והם ממש לא מבינים למה הולכים כל כך הרבה. אולם אם הם ידעו שמשהו אטרקטיבי במיוחד מחכה להם בסוף המסלול פתאום יחזרו להם האנרגיות. כדאי להבטיח משהו שאתם יודעים בוודאות שתעשו אחרי שתסיימו את המסלול. במקומות רבים יש אוטו גלידה בסוף המסלול, כך שקרטיב או גלידה יכולים להיות פתרון מצוין. בנוסף, אפשר להציע להם שאחרי המסלול תלכן למסעדה ובה הם יאכלו את המנה האהובה אליהם (פסטה עם קטשופ?) או שתתכננו לסוף הטיול אטרקציה בצפון או במקום אחר, כזו שממש שווה להם לחכות, כמו ביקור במפעל לשוקולד, חוות סוסים

מקומות לינה ובילוי באיזור

אולי יעניין אתכם גם

מדורים