הכי ביחד: מסלולי טיול ליום המשפחה

מחפשים איך לחגוג את יום המשפחה? סידרנו לכם חמישה מסלולי טיולים ברחבי הארץ שהכי מתאימים למשפחות: צאו אל הטבע, תחגגו, תטיילו ותחזרו הביתה מרוצים אם כי קצת עייפים

writer
ליאת עיני תאריך פרסום: 19/02/2012

יום המשפחה שחל השבוע ב-23.2 הוא הזדמנות לעשות משהו כיפי עם בני המשפחה. הטבע בתקופה זו בשיאו, הכל פורח ויפה והנחלים זורמים, החזאים צופים לנו מזג האוויר נעים ונח, אז רק צריך להתפלל שהם אכן לא יטעו והגשם לא יפתיע. אבל גם אם כן, בחרנו להציג לכם מסלולי טיול שמתאימים במיוחד למשפחות עם ילדים, לבוקר של שבת או ליום חופש שתבחרו, קבלו טיולים מצפון עד דרום.

החרמון ויער אודם

אמנם תצטרכו לעמוד בפפקים לכניסה אל אתר החרמון ותהיו יחד עם עוד הרבה מבקרים אבל אי אפשר לפספס את כמויות השלג שזכינו להן השנה. כמה מלחמות שלג, נסיעה ברכבל וגלישה במזחלות בהחלט יהיו חוויה משפחתית מהנה.
בחרמון אפשר להיות שעות רבות ואפילו לצאת אל צימר בחרמון אבל אם מיציתם מהר או שאתם בסופ"ש ומחפשים מקום נוסף מומלץ להגיע אל יער אודם, כ-20 דקות מהחרמון.
איך מגיעים? ליער אודם ניתן להגיע מהעייריה הדרוזית מסעדה. יוצאים מהיציאה הדרומית של העיירה לכיוון בוקעתה ונוסעים על-פי סימון השבילים אל דרך עפר.
לטיול יצאנו: בתוך היער ישנם מסלולי טיולים מסומנים. ניתן לבחור אחד מהם ופשוט להנות מההליכה ביער ולמצוא "הפתעות" כמו מאגר מים, עתיקות ועוד. כמה זמן? תלוי בכם, כמה שתרצו.

פארק נשר

בין אוניברסיטת חיפה לעיר נשר תמצאו פארק מושקע עם מתקנים לילדים, שולחנות פיקניק, מסלולי טיולים צמחיה עשירה והדובדבן שבקצפת הוא גשר תלוי באורך של 70 מטר.
איך מגיעים? פונים מנשר לשכונת רמות יצחק וברחוב החרוב פונים שמאלה לפי השילוט. בכניסה לפארק ישנה פרגולה ירוקה בתוך הרחבה בה גם מחנים את הרכב.
לטיול יצאנו: מהחניון יורדים במדרגות, עוברים את מתקני השעשועים ומגיעים לשביל בחורשת אורנים. שם תמצאו שלט מעץ עם מפה של המסלול. השביל המסומן בירוק מתפתל בתוך החורשה ובהמשך יורד אל אפיק נחל קטיע (נחל אכזב). לאחר כמה דקות תגיעו למרפסת תצפית עם פרגולה ולאחר כמה מאות מטרים מערבה תגיעו לאטרקציה שבמקום - הגשר התלוי, המורכב מכבלי פלדה. לאחר המעבר בגשר מעל הנחל תגיעו לדרך עפר הפונה ימינה ומובילה חזרה לתחילת המסלול.  
כמה זמן? כשעה הליכה אבל הילדים יהנו ממתקני הפארק עוד זמן רב.

שמורת אירוס הארגמן

במהלך פברואר-מרץ אירוס הארגמן פורח וזו הזדמנות מצוינת להגיע לשמורת הטבע בנתניה.
איך מגיעים? מכביש החוף עולים על מחלף פולג (נתניה דרום) ופונים מערבה לכיוון רמת פולג. לאחר כ-500 מטר מגיעים לחניון השלולית.
לטיול יצאנו: השביל בשמורה מסומן ובמהלך הטיול רואים סוגי פרחים שונים. ישנה תצפית יפה על חוף הים ממצוק הכורכר.

במהלך המסלול הצמחיה משתנה בהתאם לקרבתה לים וניתן לראות את אירוס הארגמן, רותם המדבר וכלניות. לאחר מכן מומלץ לבקר בפארק שלולית החורף (מעבר לכביש), בו ישנה שלולית ענקית עם בעלי חיים בתוכה. בסמוך לשלולית ישנו גן שעשועים גדול ושולחנות פיקניק.  כמה זמן? כשעה הליכה בשמורה.

 

 

יער חורשים

יער מקסים ביופיו, מלא פריחה ומרחבים לפיקניק. כי לא צריך לנסוע עד רמת הגולן או לנגב בשביל להנות מפריחת הרקפות. יער המשתרע על פני כ-2,000 דונם באזור השרון וכדאי לטייל בו רגלית, באופניים או ברכב.
איך מגיעים? היער נמצא בסמוך ליישוב נירית. ממחלף קסם נוסעים לאלפי מנשה ופונים ימינה לכביש 5333 לכיוון כביש חורשים (ישובים מתן ונירית).
לטיול יצאנו: הדרכים ביער משתלבות זו בזו ובנוסף למתקני השעשועים ושולחנות הפיקניק ישנו מסלול טיול מחניון חזי עד למצפה הקרוי גם חורבת זקור. בסופו של המסלול ישנה מערה.   כמה זמן? משך המסלול כשעה אבל אפשר להיות ביער הרבה יותר.

נחל ערוגות

אם מיציתם כלניות ואירוסים ואתם רוצים לראות קצת מים מומלץ להגיע לנחל ערוגות במדבר יהודה, שם זורמים המים כל השנה.
איך מגיעים? נוסעים בכביש מס' 90 ומול חוף עין גדי פונים לנחל ערוגות עד שמגיעים למגרש חניה.
לטיול יצאנו: נכנסים לשמורת נחל ערוגות והולכים בשביל המסומן באדום ובדרך תראו נביעות של מים מהסלע. בהמשך המסלול תגיעו למפל הנסתר - מפל

מקומות לינה ובילוי באיזור

אולי יעניין אתכם גם

מדורים