אירועי טבע: מסדרים לכם את הסופ"ש

בסופי השבוע הקרובים יתקיימו אירועים וסיורים של רשות הטבע והגנים ברחבי הארץ ללא תשלום או בתשלום סמלי. מומלץ לצאת ולהכיר את הארץ, לשמוע סיפורים היסטוריים וללמוד דברים חדשים

writer
ליאת עיני תאריך פרסום: 21/02/2012

במהלך השבועות הקרובים ועד סוף מרץ יתקיימו אירועים וסיורים של רשות הטבע והגנים ברחבי הארץ מדי שישי ושבת. קיבצנו עבורכם כמה מהמעניינים בכל אזור בארץ:

צפון - שיקום בתי גידול לחים

רשות הטבע והגנים משקיעה מאמצים רבים בשמירה על הטבע. שווה לקפוץ אם אתם בצימרים באזור. שמורת עין אפק שבעמק עכו היא שמורת טבע ירוקה עם ביצות. במהלך מספר שבתות יתקיימו סיורים עם הדרכה על  פרויקטים של שמירת טבע, חשיבותם והקשיים והמאמצים הדרושים כדי לקיימם.
היכן? שמורת טבע עין אפק.
מתי? שבת 25 בפברואר, 3 ו-10 במרץ ב-11:00 וב-13:00.
הסיורים יתקיימו ללא תשלום, למעט דמי הכניסה לאתר/חינם למנויים.

מערות המנורה בבית שערים

סיור במערות תת קרקעיות עם עיטורים של מנורות וכתובות המסמלות את היסטוריית העם היהודי מלפני כ-1,800 שנה. הסיור יסתיים בהליכה בוואדי המורכב מצמחיה הכוללת עצי בר ופריחת כליל החורש. הסיור אפשרי מגיל 7 בלבד ויש להצטייד בנעליים מתאימות, כובע, מים ובפנסים.
היכן? גן לאומי בית שערים.
מתי? כל שישי ושבת בחודשים פברואר ומרץ בשעות 10:30 ו-11:30. הסיור מותנה בהרשמה מראש בטלפון 04-9830946. בימי גשם יש לבדוק בבוקרו של יום אם הסיור מתקיים.
הסיורים יתקיימו ללא תשלום למעט דמי הכניסה לאתר/חינם למנויים.

  

פריחה באלוני אבא

סיורי פריחה באווירה חורפית בשמורת הטבע אלוני אבא. הסיור יתקיים במסלול מעגלי קצר שבמהלכו המבקרים יהנו ממרבדי פריחה בשלל צבעים, פינות חמד נסתרות, אגדות וסיפורים מרתקים.
היכן? שמורת אלוני אבא.
מתי? שבת, 25 בפברואר ו-3 ו-10 במרץ בין השעות 15:00-10:00. הסירים ייתקיימו ללא תשלום.

מרכז - מצעדת הפריחה בבית גוברין

צעדה קלילה במערות בית גוברין לאורך שני ק"מ. מדריכי רשות הטבע והגנים יהיו במספר נקודות במהלך המסלול ובנוסף במערת הבוסתן יתקיים מעגל מתופפים ובמערת הפעמון מופע מצחיק בשם "אחרוני המרד" על לוחמים יהודים. ישנה אפשרות לבחור במסלול ארוך יותר (חמישה ק"מ) המשתלב במסלול הצעדה. בסוף המסלול יהיו סדנאות יצירה ודוכני מכירה בתשלום והסעות מנקודת הסיום לרכבים ללא תשלום.
היכן? גן לאומי בית גוברין.
מתי? שבת ה-25 בפברואר בין השעות 11:00-15:00. המופע "אחרוני המרד" יתקיים בשעות 12:00 וב-14:00.
הצעדה והמופעים יתקיימו ללא תשלום למעט דמי הכניסה לאתר/חינם למנויים.

הצלת צבי הים

לצבי הים אורבות סכנות על-ידי בני אדם. במרכז הארצי להצלת צבי ים בסמוך למושב מכמורת שבעמק-חפר ממוקם המרכז הארצי להצלת צבי ים בו מטפלים אנשי רשות הטבע והגנים בצבי-ים פצועים וחולים. מומלץ להגיע ולראות את הצבים וללמוד על הקשיים שהם מתמודדים איתם וכיצד ניתן לסייע להם. הביקור אפשרי מגיל 5 בלבד ויש להגיע עם נעלים סגורות.
היכן? המרכז הארצי להצלת צבי ים בסמוך למכמורת.
מתי? שישי ה- 24  בפברואר ושבת ה- 3 וה- 10 במרץ.
עלות הביקור היא 20 ₪ למשתתף ללא מנוי ו 15 ₪ למשתתף עם מנוי. יש להירשם ולשלם מראש ב"כוכבית בטבע" 3639*.

מפגש עם האדם הקדמון

בנחל המערות בכרמל התגלו מערות ובהן שרידים ועדויות על חייו של האדם הקדמון. בסיור מודרך במערות אלו המבקרים יקבלו הסבר מקיף על אורח חייהם של הקדמונים הפרהיסטוריים, עטלפים, מאובנים ועוד. הסיור כולל חזיון אור קולי בתוך המערה.
היכן? שמורת טבע נחל מערות.
מתי? מדי שבת בפברואר ומרץ בשעות 10:00, 12:00 ו-14:00. הסיורים יתקיימו ללא תשלום למעט דמי הכניסה לאתר/חינם למנויים.

דרום - ארמון המלך בהרודיון

המלך הורדוס בחר להקים את ארמונו בגן הלאומי הרודיון ושם הוא גם בחר להיקבר. במהלך הסיור המבקרים יראו את שרידי הארמון המבוצר והקבר, מאגרי המים ותצפית נוף מרהיבה.
היכן? גן לאומי הרודיון. 
מתי? כל שישי ושבת בפברואר ומרץ בשעה 12:00. הסיורים יתקיימו ללא תשלום למעט דמי הכניסה לאתר/חינם למנויים.

  לאתר הבית

מקומות לינה ובילוי באיזור

אולי יעניין אתכם גם

מדורים