עיר הקרח: הפסטיבל הכי שווה בירושלים

החל מ 6 במרס ועד סוף אפריל יתקיים פסטיבל הקרח בירושלים הכולל פסלים מאגדות ילדים ומאתרים של עיר הבירה. מומלץ להתלבש חם ולבוא לבקר.

writer
ליאת עיני צילום: שלומי כהן תאריך פרסום: 05/03/2012

קר, קר מאד, החורף השנה הגיע אלינו בגדול, רוחות, גשמים ואפילו שלג בירושלים. אם האטרקציה של השלג בעיר לא הספיקה לכם אז לחיזוק האווירה השנה מתקיים בירושלים לראשונה פסטיבל הקרח הבינלאומי בין התאריכים ה-6 במרס ועד סוף אפריל.
הפסטיבל מתקיים במתחם הרכבת הישן, בסמוך לסינימטק והחאן הירושלמי (דרך חברון 28). הפסטיבל, אשר יובא מבלגיה וכולל תערוכת קרח ייחודית בתוך קומפלקס ענק בגודל 1,100 מ"ר, פתוח בין השעות 10:00-23:00 באמצע השבוע ו-10:00-14:00 בימי שישי וכן במוצא"ש.

שער יפו ותיבת נח

פסטיבל הקרח, כשמו כן הוא כולל תערוכה שעשויה כולה מפסלים ומייצגים אומנותיים מקרח עם תאורה מתאימה על כל מייצג וטמפרטורה של מינוס עשר מעלות, כך שהתערוכה מתאימה בעיקר לחובבי הקור. הביקור בעיר הקרח מומלץ ליחידים ומשפחות עם ילדים מגיל שלוש ומעלה. ילדים קטנים יותר עלולים לסבול מהקור, יתר על המידה.
התערוכה הוקמה על-ידי למעלה מ-35 אמנים סיניים שהגיעו במיוחד לישראל על-מנת לבנות את התערוכה במשך חודשיים. כמויות הקרח הובאו מנמל אשדוד וכך הוקמה התערוכה הכוללת אתרים של עיר הבירה כגון מגדל דוד וחומת ירושלים, שער יפו, הכרכרה של מונטיפיורי וטחנת הרוח של משכנות שאננים. בנוסף, ישנן חיות מפוסלות בקרח כדוגמת דובי פנדה, אריה, קרנף וברווזים ואפילו תיבת נח והרכבת הקלה מופיעות בתערוכה.

החלקה על הקרח

בחלקה השני של התערוכה ישנם פסלים מעולם האגדות והילדים, כגון שלגיה, דירה להשכיר מהספר של לאה גולדברג ואף המגלשה המפורסמת של ירושלים הנקראת פסל המפלצת. האמיצים מביניכם יוכלו להתגלש ולהרגיש קור אמיתי מהו. בנוסף, ישנה קרוסלה שניתן לעלות עליה ולשבת על אחד הסוסים מקרח.
בנוסף לפסלים המיוחדים ולתאורה שמוסיפה לאווירה המיוחדת ישנו בר שעשוי כולו מקרח למבוגרים עם וודקה קפואה ובית קפה המיועד לילדים. כמו-כן, אם תרצו להתחמם קצת תוכלו לעבור לאולם המיועד להחלקה על הקרח למבוגרים ולילדים. פעילות גופנית, גם אם היא על הקרח, תגרום לכם להתחמם קצת או לעבור ל מתחם ההופעות והאזור לקניית מזון ושתייה.

מה, כמה ולמה

כמובן שחובה להגיע בלבוש חם ולקחת בחשבון שגם אם תהיו לבושים עם כובע צמר, כפפות, ומעיל יהיה לכם קר, אבל זו בהחלט חוויה שונה. התערוכה הובאה לבירה ביוזמת עיריית ירושלים וחברת אריאל.
עלות כרטיס מלא הינה 65 ₪ ויש להזמין כרטיסים מראש. קניית הכרטיסים נעשית על-פי מועד ושעה קבועים, וזאת על מנת למנוע עומס רב בשעות מסוימות, מכיוון שמאות אלפי מבקרים צפויים להגיע לתערוכה. ללקוחות ישראכרט מומלץ להתעדכן במבצעים הקיימים.

הביקור בפסטיבל לא נמשך זמן רב מאד מכיוון שהקור גורם לאנשים ללכת מהר, לכן מומלץ לחשוב על טיול בירושלים לאחר שתצאו מהתערוכה. זאת כמובן אחרי שתשבו באחד מבתי הקפה הנחמדים בעיר או באחת המסעדות ותתחממו על-ידי מרק טוב או קפה איכותי. אטרקציות בירושלים בעיר הן רבות, החל מסיור בעיר העתיקה וביקור בכותל המערבי שתמיד יכול להיות נחמד וכלה בביקור במקומות כמו מוזיאון, סנימטק, גן החיות התנ"כי, מעלית הזמן או סתם טיול רגלי בנחלאות או מול החומות.

מקומות לינה ובילוי באיזור

אולי יעניין אתכם גם

מדורים