עצמאות: פיקניק כחול לבן

ביום העצמאות לא חייבים למנגל יחד עם כל עם ישראל. מחפשים חלופות? טיול בטבע או פיקניק רגוע תחת כיפת השמיים יעבירו לכם את החג עם הרבה כיף ובנחת

writer
ליאת עיני תאריך פרסום: 22/04/2012

יום העצמאות הוא חג המנגלים אבל לא עבור כולם. יש כאלה שמעדיפים לתכנן טיול במקום כמויות של בשר על האש. אמנם הפארקים עמוסים במנפנפים למיניהם אבל מסלולי הטיולים די פנויים וזו הזדמנות מצוינת לצאת לטבע ולשלב שם את הפיקניק המסורתי של החג. מחפשים איפה לטייל? קבלו כמה המלצות בהם תוכלו לשלב פיקניק ישראלי- כחול לבן.

נחל עיון - מפל התנור

שמורת נחל עיון בסמוך למטולה כוללת מסלול מעגלי קצר המתאים למשפחות. משך הסיור כחצי שעה והוא כולל ביקור במפל התנור ובמצפור גפני. המסלול הארוך כולל הליכה במשך כשעה וחצי במורד הנחל. לאורך הנחל יש ארבעה מפלים שהמוכר ביניהם הוא מפל התנור שגובהו כ-30 מטר ובמשך כל השנה זורמים בו מים. בשמורה ישנם שולחנות פיקניק ומזנון, כך שתוכלו לסיים את הטיול עם ניחוח של יום-העצמאות.

מערת אצבע
במורדות המערביים של הכרמל נמצאת מערת אצבע. ניתן להגיע אליה דרך מסלול מעגלי שמתחיל בנחל אורן (בסמוך לצומת אורן) שבתחילתו ישנה עליה מעט תלולה אך בהמשך הדרך נוחה להליכה. מומלץ להיכנס למערה עם פנסים מכיוון שאורכה כ-100 מטר. בהמשך המסלול המסומן בשחור ישנה תצפית יפה על חוף הים והאזור ולאחר מכן לחזור אל תחילת המסלול מצידה השני של המערה. אורך המסלול כ-1.5-2 ק"מ והוא מתאים גם למשפחות עם ילדים.

השביל התלוי בבניאס

ישנם אתרים שחובה לבקר מהם. אחד מהם הוא השביל התלוי בבניאס. מדובר בגשר הבנוי מפלדה ולוחות עץ, באורך 80 מטר שעובר מעל הנחל שזורם כל השנה. משך הטיול כשעה וחצי עם עצירות לצילומים ולמנוחה בפינות חמד בכל רגע. האזור מוצל, ישנה זרימת מים חזקה והרגשה של חו"ל. 

מחפשים מקום לפיקניק?

אם בכל זאת אתם רוצים להרגיש את החג אבל בלי הנפנופים אפשר לעשות פיקניק מיוחד ללא מנגל. לחמים איכותיים, ירקות טריים, ממרחים מגוונים, גבינות טעימות ויין טוב ישדרגו לכם את החג. מכיוון שכל עם ישראל מחפש מקום לחגוג בו ולשים את המנגל, כדאי לצאת מוקדם מהבית או לנסות למצוא מקום פחות מוכר או "מבוקש".

פארק אגמון החולה

בזמן שכולם יחפשו פינה ביערות ופארקים תוכלו לעשות סיור בפארק הממוקם בעמק החולה ולצפות בציפורים נודדות, בעלי חיים וצמחיה ייחודית. במקום יש פינות חמד רבות בהן אפשר לעשות פיקניק. לילדים יש מרחבים לרוץ ולהשתולל בזמן שאתם תאכלו בנחת ותהנו מהאווירה הטובה בטבע.

בית הראשונים

אם אתם מחפשים פינה שקטה מומלץ להגיע לשמורת הטבע בית הראשונים הממוקמת ליד ביתן-אהרון שבעמק חפר. בשמורה ישנו "הבית הגדול", בית אבן שהוקם במאה ה-19 ולאחר מכן גרו בו המתיישבים הראשונים של עמק-חפר. מהשמורה יש תצפית יפה לעבר השרון וחוף הים, צמחיה רבה ומסלול מעגלי קצר. אפשר למצוא מקום לפיקניק בכמה אזורים בשמורה.


יער חרובית
בין בית שמש לצומת ראם ישנו יער מיוחד במינו עם מתקנים ושבילי טיול המאפשרים לנכים לעבור עם כיסא גלגלים. בנוסף, ישנו מסלול טיולים עם שילוט בכתב ברייל המתאים לעיוורים. בשטח היער ישנם אתרים היסטוריים וכמובן פינות חמד רבות, שולחנות פיקניק ומתקני שעשועים לילדים.

יער המלאכים

היער, הקרוי גם יער שחריה, הממוקם ליד קרית-גת, ממש ביציאה מכביש 6. היער משתרע על-פני שטח של 7,000 דונם וכולל שולחנות פיקניק ומתקני שעשועים. ביער ישנם מסלולי טיול רגלי או באופניים. בנוסף, בחניון המרכזי ישנם פסלים בצורת נמלה, חרגול ולטאה מברזל ובטון. הפסלים מותאמים במיוחד לבעלי קשיים מוטוריים וליקויי ראייה.
 

 

 

מקומות לינה ובילוי באיזור

אולי יעניין אתכם גם

מדורים